Ps3 Tråden

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Kan inte spelutvecklarna göra sina spel så att det känner av om man använder en vanlig kontroll?

Finns det inte ett FPS-spel där spelet känner av om man kör med tangentbord och mus och då får man bara spela på servrar där alla har det?

För min del bryr jag mig inte. Jag får ändå stryk av alla. T.o.m dem utan kontroll ibland, känns det som ... :D
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
För du spräcker en ven i pannan för att någon spelar spelet med tangentbord o mus, det är som att gnälla att folk kör bilar med automat för att de inte riktigt gillar att växla manuellt. :rofl

är det? föklara din likhet närmare är du snäll.

Till PS3 är det tillåtna kontroller... vad är problemet?

så du kan koppla in valfri tangentbord o mus till PS3 och det funkar till spel?
 
Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Har vi lagt ner kontroll vs. tangentbord+mus diskussionen nu? TACK I SÅ FALL!

Personligen så längtar jag till nästa vecka.. BAD COMPANY 2 baby!
[YOUTUBE-ID]3j4UcYkkiiA[/YOUTUBE-ID]
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Förklara din likhet med aimbot o wallhack så förklarar jag min om du är så jävla trög.

För o spela så jävla mkt så verkar du va jävligt kass eftersom du tydligen får stryk av alla andra bara för de råkar köra me mus, du får väl se till o bli bättre så det inte blir nån fördel istället.

Inlägg 1313 kära du.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Helvete helvete helvete....

Fick lämna iväg min Tv idag. På tisdag kommer bc2. Ingen tv = inget bc2.

Köpes: Hagelbössa.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Inlägg 1313 kära du.

Likhet med doping :rofl

Aja, whatever, spela inte spelet då om du blir så ledsen på alla fuskare.

Som o gnälla på sina motspelare i hockey för att de använder kompositklubbor istället för träklubbor, buhu, ni skjuter ju mkt hårdare, fuuusk.
Är det lika mkt fusk om nån som inte har några tummar använder dedär?
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Likhet med doping :rofl

Aja, whatever, spela inte spelet då om du blir så ledsen på alla fuskare.

Som o gnälla på sina motspelare i hockey för att de använder kompositklubbor istället för träklubbor, buhu, ni skjuter ju mkt hårdare, fuuusk.
Är det lika mkt fusk om nån som inte har några tummar använder dedär?

hahaha :rofl:rofl:rofl
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Likhet med doping :rofl

Aja, whatever, spela inte spelet då om du blir så ledsen på alla fuskare.

Som o gnälla på sina motspelare i hockey för att de använder kompositklubbor istället för träklubbor, buhu, ni skjuter ju mkt hårdare, fuuusk.
Är det lika mkt fusk om nån som inte har några tummar använder dedär?

Är kompositklubbor tillåtna i hockey?
 

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Jag köper inga sådana spel till ps3, just för att jag inte kan spela dom med kontrollern. Så det blir mest "plattformsspel", racing och sånt. Tur man har en skaplig speldator med. :)
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Har vi lagt ner kontroll vs. tangentbord+mus diskussionen nu? TACK I SÅ FALL!

Personligen så längtar jag till nästa vecka.. BAD COMPANY 2 baby!
[YOUTUBE-ID]3j4UcYkkiiA[/YOUTUBE-ID]

Sinnes vad kul det där såg ut! För en som aldrig ens hört talas om Bad Company innan (jag vet, jag är kass på spel!) hur är 1'an jämfört med CoD MW2 i avseende känsla, upplevelse, vapen, story osv?

Jag är lite lätt autistisk när det kommer till spelande tyvärr. Förmodligen även den sämsta kunden spelbranschen har sett då jag kan få mina spel att räcka bra länge.
Då jag spelar relativt lite (~10h/vecka) fastnar jag gärna i en & samma serie av spel när jag hittar något som jag gillar. Gran Tursimo är enda bilspelet jag någonsin tyckt varit kul, allt annat är ju kass? Jag var helt fast i Medal Of Honor till PS2 men efter att ha laddat ner CoD 4 till PC'n när jag var sjuk (och inte hade PS3) så fick jag upp ögonen för CoD mot all förmodan. Men är BC en bättre krigsserie än MW2? Borde man prova något nytt kanske?

Jag har haft MW2 sen i julas men har fortf. inte spelat det online! Jag sitter fortf. och spelar storyn och Special Ops och försöker göra allt så perfekt det bara går, så autistisk är jag :lol

Ska man köpa Bad Company 1 & 2 eller kommer jag bara fortsätta spela CoD MW2?
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Sinnes vad kul det där såg ut! För en som aldrig ens hört talas om Bad Company innan (jag vet, jag är kass på spel!) hur är 1'an jämfört med CoD MW2 i avseende känsla, upplevelse, vapen, story osv?

Jag är lite lätt autistisk när det kommer till spelande tyvärr. Förmodligen även den sämsta kunden spelbranschen har sett då jag kan få mina spel att räcka bra länge.
Då jag spelar relativt lite (~10h/vecka) fastnar jag gärna i en & samma serie av spel när jag hittar något som jag gillar. Gran Tursimo är enda bilspelet jag någonsin tyckt varit kul, allt annat är ju kass? Jag var helt fast i Medal Of Honor till PS2 men efter att ha laddat ner CoD 4 till PC'n när jag var sjuk (och inte hade PS3) så fick jag upp ögonen för CoD mot all förmodan. Men är BC en bättre krigsserie än MW2? Borde man prova något nytt kanske?

Jag har haft MW2 sen i julas men har fortf. inte spelat det online! Jag sitter fortf. och spelar storyn och Special Ops och försöker göra allt så perfekt det bara går, så autistisk är jag :lol

Ska man köpa Bad Company 1 & 2 eller kommer jag bara fortsätta spela CoD MW2?

Största skillnaden i känsla mellan spelen är att MW2 har mer arcade känsla än BF. BF är mycket mer team orienterat än MW2 Vilket jag tycker är en stor födel.

Betans vapen hade inte alls samma sköna känsla som MW2 men jag tror att slutprodukten kommer vara bättre.

Men som sagt i slutendan handlar det om vilken spelstil du tycker bäst om arcade eller lite mer sim.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
COD serien har en enorm "närhet" i sitt spel. Med bra känsla, bra kontroller och riktigt bra förflyttningskänsla så leder COD när det gäller Multiplayer shooter med handeldvapen. Den banan i COD5 som innehöll tank-körning uppdrag var ju ett kapitalt misslyckande. MW2 har ju också mycket välgjorda scenarior och bra "cutscenes".

Bad Company ettan ledde STORT över COD serien när det gäller ett par saker. Battlefield är ett mer balanserat spel eftersom det ställer krav på dig att kunna köra tank, trupptransport, flyga heli, springa runt som infanteri, sniper och en massa andra uppgifter. Storyn i Bad Company 1 var klockren och gjorde att man blev väldigt involverad i spelet. Vapenhanteringskänslan är inte på samma nivå som COD, men det är bra nära!

Den stora vinsten med Battlefield är att kartorna är enorma och du får själv välja och planera hur du skall slutföra dina uppdrag! Det finns en myriad av vägar och stigar som leder till samma slutmål.. Man är inte lika låst i en "railshooter" som i COD. Bara en sånn sak att om du greppar en sniperbössa så kan du verkligen sitta på uppfattat 1200 meter och behöva "leda" ditt mål lite för att träffa gör spelet mer realistiskt.

Som gammal MoH PC spelare så tycker jag att det liknar Battlefield till viss del.. Bra kartor, hyfsad vapenkänsla, ibland lite svårt att hinna med att se var fi är samt att fi nästan alltid tar exakt samma mängd skott innan de dör.

Jag ska handla och prova iallafall.. Dessutom är Battlefield Bad company SVENSKT! Så jag stödjer svenskt näringsliv.. :D:D:D:D
Och efter att ha spelat igenom Single player på Bad Company ett antal ggr så har jag hyfsat höga förväntningar. Jag hoppas på ett co-op läger i tvåan för storyline. Coolt att kunna dela upp uppgifterna när man kör tanks till exempel.. En kör och en skjuter
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har beställt Battlefield Bad Company 2! Jag har spelat ut 1an och det var fantastiskt.

Från videon att dömma ovan så är nya ÖVERGRYMT ! Grafiken i spelen nu för tiden är så äckligt grymma. Snacka om utveckling! Minns när jag var nöjd över flytade fyrkanter på en EGA-skärm! Shit asså.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top