Ps3 Tråden

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
STARTA INTE DITT PLAYSTATION 3

Kryptiska Error: 8001050F hemsöker gamla Playstation 3-konsoler
Ett flertal personer som försökt starta sin Playstation 3 har rapporterat att konsolen har råkat ut för en allvarlig bugg. Under natten har många nämligen inte kunnat logga in med sina konton och därav gjort onlinespelande en omöjlighet. Först rapporterades det som att det var PSN som hade problem men tydligen är det inte så enkelt.

Problemen verkar nämligen bero på att den interna kalendern i konsolen inte riktigt hanterar skottår helt korrekt. Tydligen så är det "endast" de gamla Playstation 3-modellerna (inte Slim-modellerna) som har drabbats av denna skottårsbugg så har man en nyare modell kan man vara lugn.

Det har även rapporterats att nyligen intjänade troféer har försvunnit så om man har ett gäng som man ännu inte har synkat upp mot servern kan det vara värt att avvakta lite med att starta upp konsolen tills mer information kring detta problem tillkännages.

Sony är medvetna om problemet och håller på att försöka få fram en lösning.


Read more: http://feber.se/spel/art/174530/playstation_3_har_problem/#ixzz0gvYGumtX

:näsblod
 
Last edited:

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
ojdå.
När kan man spela igen då? Det framkommer inte i länken. Eller missade jag det?
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Roligast verkar ju vara att man ÄNTLIGEN kan få en bössa med lite schyssta siktesmedel.. Får se hur det blir med andra tillbehör och om man får bygga egna klasser i MP som i COD´en.. Förmodligen inte eftersom det tradiotionellt inte funnits i Battlefield spelen.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Enklast är nog att följa Sony Playstations Twitter:
http://twitter.com/SonyPlayStation

Tack för tipset, men jag har redan hittat det, men det är bra att länken ligger här.

Lite mindre(?) seriösa inlägg om detta finns här:
http://www.playstation-3.se/forum/t15729-p0.html

Jag trodde att jag tyckte detta var lite synd, men läser man lite i den tråden så verkar det finnas folk som inte gör annat än att sitta och lira online. Vissa personer verkar tycka att detta är det absolut värsta som hänt i deras liv... :va
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
[YOUTUBE-ID]Cu-vdhgkC6o[/YOUTUBE-ID]

:hihi

Det där är fasen den bästa "översättningen" av det klassiska klippet jag sett :Bugar
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Det enda som kan hända är att det inte går att ansluta till internet alltså?

Kommer ni ihåg det där viruset för 10-12 år sen som aktiverades och raderade hela hårddisken, men bara den 25,e varje månad. Struntprat tänkte jag. En liten stund senare stod det "operating system not found" på en svart dosskärm. Det var tider det.
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
PSN Error Update

As you may be aware, some customers have been unable to connect to the PlayStation Network today. This problem affects the models other than the new slim PS3.

We believe we have identified that this problem is being caused by a bug in the clock functionality incorporated in the system.

Errors include:


The date of the PS3 system may be re-set to Jan 1, 2000.
When the user tries to sign-in to the PlayStation Network, the following message appears on the screen; “An error has occurred. You have been signed out of PlayStation Network (8001050F)”.
When the user tries to launch a game, the following error message appears on the screen and the trophy data may disappear; “Failed to install trophies. Please exit your game.”
When the user tries to set the time and date of the system via the Internet, the following message appears on the screen; “The current date and time could not be obtained. (8001050F)”
Users are not able to playback certain rental video downloaded from the PlayStation Store before the expiration date.
We hope to resolve this problem within the next 24 hours. In the meantime, if you have a model other than the new slim PS3, we advise that you do not use your PS3 system, as doing so may result in errors in some functionality, such as recording obtained trophies, and not being able to restore certain data.

As mentioned above, Please be advised that the new slim PS3 is not affected with this error. We are doing our best to resolve the issue and do apologise for any inconvenience caused.

For the latest status on this situation please check either PlayStation.Blog, Twitter or PlayStation.com.
 

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Där du inte bor
Hoj
SV1000S -06
Fy fan vad whack!

Jag hade igång min för 2 timmar sedan då jag skulle kolla på extramaterial till en DVD. Funkade i alla fall som det ska.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Det enda som kan hända är att det inte går att ansluta till internet alltså?

Kommer ni ihåg det där viruset för 10-12 år sen som aktiverades och raderade hela hårddisken, men bara den 25,e varje månad. Struntprat tänkte jag. En liten stund senare stod det "operating system not found" på en svart dosskärm. Det var tider det.

Numera är problemet "löst" (finns inget att oroa sig för längre, men Sony har inte uppdaterat systemet).

Throphys och multiplayer fungerade inte som jag uppfattade, samt några singleplayer också som kontrollerar exemplaret mot internet.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jaha, bara att starta igen då.
Någon som vet när Gran turismo 5 släpps?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
:rofl nej nej nej hahaha, inte en chans att någon vet :hihi :näsblod


(seriöst, nej, verkar tveksamt om ens utvecklarna eller utgivarna vet detta heller, men numera är det nog hösten 2010 som gäller)
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Jaha, bara att starta igen då.
Någon som vet när Gran turismo 5 släpps?
Efter Duke Nukem forever, antagligen!

"Spelet skulle varit det nästkommande i Duke Nukem-serien och var känt för sin mycket långa utvecklingstid, vilken pågått sedan 1997."

:tummenupp
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Duke Nuke´em 3D och Grand Turismo måste ju vara de två största missarna i historien! Inte ens Quake 2 eller DOOM behövde man vänta på såhär länge..

Men men.. Fick precis min andra påminnelse om Grand Turismo.. Den har varit förbeställd på webhallen i 2 år nu.. :D:D

Jaja.. Bad Company II kommer ju på torsdag iallafall.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Historiens tio dyraste spel enligt Digital Battle:
• Grand Theft Auto IV - 100 miljoner dollar
Gran Turismo 5 - 80 miljoner dollar
• Shenmue - 70 miljoner dollar
• Too Human - 60 miljoner dollar
• Metal Gear Solid 4 - 60 miljoner dollar
• Halo 3 - 55 miljoner dollar
• APB - 50 miljoner dollar
• L.A. Noire - 50 miljoner dollar
• Final Fantasy XII - 48 miljoner dollar
• Killzone 2 - 45 miljoner dollar

Och med tanke på att Forza 3 inte ens är med på listan, alltså inte kostat mer än 45 miljoner dollar samt "hann" komma ut innan Gran Turismo 5 så misstänker jag att dom utvecklarna och utgivarna tjänat mer än GT5-gänget
(fast GT5-gänget lär ju cashat in lite stålar iochmed previews och demos osv.)
 

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
gt5 prologue sög ju ganska hårt, iaf när man fick betala för det. Hade klarat sig lika bra med en demo istället. Men det kanske var för att mjölka lite pengar för att fortsätta jobba med utvecklingen av det riktiga gt5
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Muuuuuuhahahahahahah

mail från Webhallen skrev:
Din beställning finns nu att hämta i vår butik på Sveavägen 39 i Stockholm.

Följande produkt finns nu att hämta:

1 st Battlefield - Bad Company 2 - Limited Edition inkl. förbokningserbjudande - [PS3] 599 kr/st
Summa: 599 kr
Att betala: 599 kr

:2cool:bow:rock

Ska nog dra igenom SP innan jag kör online tror jag. :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top