Ps3 Tråden

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Hur mkt är BC2 bättre än MaG?

Har la lirat MaG lite mer än 100 timmar och börjar tröttna på att det inte går framåt nått. Enda utveckling är Veteranläge...

2 helt olika spel.

MaG måste du hela tiden lita på din squad, BC2 kan hälften av hela ditt lag vara noobs men du kan fortfarande vinna.

MaG är också lite mera... "enformigt".

BC2 är ett sånt spel man kan lira med en bira en fredagkväll :hihi
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Ja, man måste köra med HDMI för att dra full nytta av blueray.

Visst blir bilden bra, men det är fortfarande en låg upplösning men från en riktigt bra källa. Kör med HDMI och bli förbluffad över kvalitén istället. Skillnaden är ungefär 4ggr mer bild i 1080p (Full HD).

Det är olika från film till film och vem som gjort Blueray-releasen i Sverige. Finns DVD´s som inte har någon meny överhuvudtaget... ofta tidiga releaser från hemska Scanbox, de kunde även roa sig med att släppa en vanlig film på dubbla skivor istället för att använda Dual Layer... Armageddon är ett exempel.

Batman The Dark Knight kom med två Blueray skivor.

Tack för svaret. Man blir allt mer övertygad om att min TV är ovärdig en PS3. Förr eller senare kommer jag nog också att investera i en LCD eller Plasma tv. Tycker dock inte man har särskilt stor nytta av upplösningen på de analoga tv sändningarna.

Framförde till min kompis att han skulle investera i en HDMI kabel om han ville få full glädje av min PS3 på sin nya tv. Han funderar närmast på om den är värd pengarna. Tycker nog det personligen. Man får rätt mycket mer än bara en spelkonsol i PS3. Han får fundera på saken.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jag köpte HDMI kablen som är utvecklad till ps3 eller vad man ska säga... Tycker den funkar bra. blev skillnad iaf.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag köpte HDMI kablen som är utvecklad till ps3 eller vad man ska säga... Tycker den funkar bra. blev skillnad iaf.

Bara för att klargöra; Hdmi-kabel utvecklad av Sony är lika välfungerande som en nonamekabel från Claes Ohlson. Det är först på längre sträckor som man kan märka av kvalitéskillnad men knappast i form av sämre bild utan då i avsaknad av hela "informationskluster" eller vad man kan kalla det.
Ungefär som att köpa optisk kabel som är guldpläterad, det är att kasta pengarna i sjön.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
fan då...

Jaja onsdag låter bra. Efter 18:00 nån gång?

om nom nom nom nom!!!
om-nom-nom-nom.jpg
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
jag kanske joinar er imorgon. Har mest lirat single player den senaste tiden, kan behöva lite variation och döda "levande" människor istället :)

mina 2 cents i HDMI diskussionen. Varför köpa HD-TV, blu-ray etc och inte de kablarna som behövs för att få ut max av grejerna? Det är som att köpa en literhoj bara för att jobbpendla, visst det funkar men...

Sitter ni på något hemmabiosystem eller kör ni ljudet från tvn? Jag kör med ett 2.1 system från denon och är helnöjd.
s101_glamour_shot_rdax_467x316.jpg

Det är en sån otrolig skillnad från skitljudet (jämförelsevis) från tvn.
 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
2 helt olika spel.

MaG måste du hela tiden lita på din squad, BC2 kan hälften av hela ditt lag vara noobs men du kan fortfarande vinna.

MaG är också lite mera... "enformigt".

BC2 är ett sånt spel man kan lira med en bira en fredagkväll :hihi

Måste man lira single innan eller kan man hoppa på Online direkt?

Det jag mest undrar är om uppsättningarna är mer komplicerade elle om de är låsta? MaG finns ju inte heller mkt varation där heller...
 

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
jag kanske joinar er imorgon. Har mest lirat single player den senaste tiden, kan behöva lite variation och döda "levande" människor istället :)

mina 2 cents i HDMI diskussionen. Varför köpa HD-TV, blu-ray etc och inte de kablarna som behövs för att få ut max av grejerna? Det är som att köpa en literhoj bara för att jobbpendla, visst det funkar men...

Sitter ni på något hemmabiosystem eller kör ni ljudet från tvn? Jag kör med ett 2.1 system från denon och är helnöjd.
s101_glamour_shot_rdax_467x316.jpg

Det är en sån otrolig skillnad från skitljudet (jämförelsevis) från tvn.

hey!
Fan ja måste oxå köpa spelet... har int spelat så mycket annat än GTA ännu!

mina 1 000 000€ i HDMI diskussionen, vilken HDMI kabel som helst duger upp till typ 15m sen slutar den funka (vi kör med ljuskabel på jobbet då det blir avsånd på 15m+)

Kör med PS3 => Yamaha förstärkare => LCD allt kopplat med 5,90€:s HDMI:banana
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Måste man lira single innan eller kan man hoppa på Online direkt?

Det jag mest undrar är om uppsättningarna är mer komplicerade elle om de är låsta? MaG finns ju inte heller mkt varation där heller...

Kan hoppa på online direkt.

Uppsättningarna är definitivt mer varierande! Du har typ 4 olika klasser: Assault, Engineer, Medic, Recon. Väldigt lätt spel. Mycket info om varje vapen finns att tillgå. Såsom användningsområde osv.

Du börjar med ett vapen på varje klass, sen spelar du samma klass ett tag och samlar poäng, när du uppnått max på det vapnet så låser du upp nästa.

Bara nöta :yoparty

om nom nom nom nom!!!
om-nom-nom-nom.jpg

:rofl :rofl :rofl :lol
 
Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Måste man lira single innan eller kan man hoppa på Online direkt?

Det jag mest undrar är om uppsättningarna är mer komplicerade elle om de är låsta? MaG finns ju inte heller mkt varation där heller...

Bara hoppa in och köra..
Däremot så kanske man skulle köra några banor i SP eftersom man skall lära sig kontroller för lite olika saker som vapen, närstrid, flyga Helikopter/UAV, köra bil/ATV/Stridsvagn

Jag tycker BC2 verkligen är ett bra balanserat spel som kräver mycket av spelaren.. Tyvärr är utbudet av banor relativt begränsat, men mer mappacks kommer.. De har redan släppt 2 mappacks hittils och DICE brukar vara duktiga med att supporta sin Multiplayeer community.

Som referens så kör jag lite COD fortfarande och BC2 är verkligen inte alls lika mycket run&gun.. Det är väldigt sällan som du kommer råka ut för spelare som inom loppet av några minuetr kutat runt banan 5ggr. med dubbla hagelbrakare och mördat allt 3ggr. om..

Dessutom slipper man till stor del en massa skrikande småungar i bc2.

Se och LÄR min unge padowan!
[YOUTUBE-ID]zcZ3wXF3r14[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
Bara hoppa in och köra..
Däremot så kanske man skulle köra några banor i SP eftersom man skall lära sig kontroller för lite olika saker som vapen, närstrid, flyga Helikopter/UAV, köra bil/ATV/Stridsvagn

Jag tycker BC2 verkligen är ett bra balanserat spel som kräver mycket av spelaren.. Tyvärr är utbudet av banor relativt begränsat, men mer mappacks kommer.. De har redan släppt 2 mappacks hittils och DICE brukar vara duktiga med att supporta sin Multiplayeer community.

Som referens så kör jag lite COD fortfarande och BC2 är verkligen inte alls lika mycket run&gun.. Det är väldigt sällan som du kommer råka ut för spelare som inom loppet av några minuetr kutat runt banan 5ggr. med dubbla hagelbrakare och mördat allt 3ggr. om..

Dessutom slipper man till stor del en massa skrikande småungar i bc2.

Se och LÄR min unge padowan!
[YOUTUBE-ID]zcZ3wXF3r14[/YOUTUBE-ID]


Ska åka och köpa liret sen så jag joinar er senare. Jag heter jooeel på ps3, lägga till mig elle skriv vad ni heter. :tuttar
Har dock ingen mic än :gnissla
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Det funka ju fint Joel!

Skaffa en mic nu bara, det var lite enerverande för oss när vi körde hardcore att inte kunna prata... Det krävs om man ska vinna.
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Bara för att klargöra; Hdmi-kabel utvecklad av Sony är lika välfungerande som en nonamekabel från Claes Ohlson.

Nej det stämmer inte, jag hade "noname" billiga kablar till min Plasma, och när både dator och PS3 var igång så störde dom varandra och det blev dålig bild. Efter att ha bytt till "bättre" kablar av märket supra så försvann det problemet :banana:banana
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Har nog mer att göra med skärmningen än att kabeln i sig skulle vara bättre. Avskärmade kablar är ju iofs lite dyrare..
 

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Nej det stämmer inte, jag hade "noname" billiga kablar till min Plasma, och när både dator och PS3 var igång så störde dom varandra och det blev dålig bild. Efter att ha bytt till "bättre" kablar av märket supra så försvann det problemet :banana:banana

E du hundra på det där... F**K... Då blir det mycket jobb för mig på jobbet och byta ut alla "noname" kablar.

Finner det lite konstigt att "noname" kablar fungerar hur fint som helst inom själva produktionen men så snabbt man är slutanvändare så krävs det minst en tredubbelskärmad-OFC-ABS-vänstertvinnadpåensönda-supra-kabel för att det skall fungera.:tungan

Nej i ditt fall tippar jag på att du hade en söndrig kabel tidigare...:krama
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Oh, så det finns fler som lirar BFBC2 här alltså? Jag har unlockat allt i spelet men tycker fortfarande det är kul. Har en sista trofé att hämta och det är "destruction" (tror jag den heter) dvs att döda 20 pers (totalt, inte samtidigt) med en byggnad som rasar samman.

Adda lotusgromball om ni vill så köttar vi, fast jag spelar inte så jättemycket nu när sommarn äntligen kommit!
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
jag kanske joinar er imorgon. Har mest lirat single player den senaste tiden, kan behöva lite variation och döda "levande" människor istället :)

mina 2 cents i HDMI diskussionen. Varför köpa HD-TV, blu-ray etc och inte de kablarna som behövs för att få ut max av grejerna? Det är som att köpa en literhoj bara för att jobbpendla, visst det funkar men...

Sitter ni på något hemmabiosystem eller kör ni ljudet från tvn? Jag kör med ett 2.1 system från denon och är helnöjd.
s101_glamour_shot_rdax_467x316.jpg

Det är en sån otrolig skillnad från skitljudet (jämförelsevis) från tvn.

Bara jag som finner det lite motsägelsefullt att raljera om kablar och skit och sen sitta med en 2.1system själv?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top