Ps3 Tråden

Refur

snelaste
Gick med
12 Dec 2009
Ort
Norröver
Hoj
Yamaha Grizzly 700 -08
Någon som vet hur det är att lägga in Linux på PS3 Slim? Vad jag vet har dom tagit bort det på den sedan leverans och på gamla konsoler med uppdatering 3.2...*nånting*. :tungan

Jag vill ha Linux på mitt kommande PS3. Extra dator FTW! :yoparty
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Någon som vet hur det är att lägga in Linux på PS3 Slim? Vad jag vet har dom tagit bort det på den sedan leverans och på gamla konsoler med uppdatering 3.2...*nånting*. :tungan

Jag vill ha Linux på mitt kommande PS3. Extra dator FTW! :yoparty

Nej, som du säger har dom väl tagit bort den möjligheten, och det var lika bra tyckte jag. Körde Ubuntu på mitt PS3 tidigare och det var så långsamt att det knappt gick att ha till något.
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Någon som vet varför de tog bort den möjligheten? Det är ju många som kör den som sin dator och som nu måste ut och köpa en ny, dator alltså. DEt var ju en av de sakerna som var så bra med ps3.

Å andra sidan så rövknullar Sony den europeiska marknaden ständigt. När får vi möjlighet att hyra/köpa film via psn? varför är vår ps store så mycket sämre än den amerikanska?
 

Refur

snelaste
Gick med
12 Dec 2009
Ort
Norröver
Hoj
Yamaha Grizzly 700 -08
Någon som vet varför de tog bort den möjligheten? Det är ju många som kör den som sin dator och som nu måste ut och köpa en ny, dator alltså. DEt var ju en av de sakerna som var så bra med ps3.

Å andra sidan så rövknullar Sony den europeiska marknaden ständigt. När får vi möjlighet att hyra/köpa film via psn? varför är vår ps store så mycket sämre än den amerikanska?

Efter att ha läst på olika forum och hemsidor visar det sig att Linux fungerade dåligt på PS3. För dom som har så bra koll på datorer att dom använder Linux och kan köra Linux på en PS3 så borde det inte ta många dagar att hitta ett sätt att köra Linux även om det inte finns färdiga menyer med alternativet "Install other OS". :)

Angående att Sony skulle blåsa sina kunder i Europa (och Norden) så stämmer det inte. Ansvarig för Playstation och alla dess tillbehör samt spel i Norden ligger hos "Nordisk filmindustri".
 

Gurkslask

Jäämen
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Kalmar
Hoj
KTM690 SMC
Efter att ha läst på olika forum och hemsidor visar det sig att Linux fungerade dåligt på PS3. För dom som har så bra koll på datorer att dom använder Linux och kan köra Linux på en PS3 så borde det inte ta många dagar att hitta ett sätt att köra Linux även om det inte finns färdiga menyer med alternativet "Install other OS". :)

Angående att Sony skulle blåsa sina kunder i Europa (och Norden) så stämmer det inte. Ansvarig för Playstation och alla dess tillbehör samt spel i Norden ligger hos "Nordisk filmindustri".

Finns något som heter SCEE, "sony computer entertainment europe", och så finns det nät som heter SCEA, "sony computer entertainment america".

Gissa vilka vi tillhör och gissa vilka som har "bäst" PSN-store, kan ge dig ett tips, det är olika svar på frågorna.
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Dessutom var bara den första maskinen i europa bakåtkompatibel medans alla (tjocka ialla fall) i usa är det. WTF?!

Egentligen tänker Sony bara med plånboken och skiter i sina kunder, det har jag fått bevis på gång på gång MEN trots det så är PS3an mycket bättre än xbox360 och wii är inte min grej (för familjevänliga spel) så det blir sony tills något bättre kommer, lite rövknull har väl ingen dött av?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Fick upp ett meddelande att det finns nya kartor till MW2 nu, men vart i PS-Store finns dom då? Hittar bara till MW1, är'e jag som är blind, LR?

Snart blir jag f-n arg på riktigt :huvet

*EDIT*Vart finns skiten? Det står i huvudmenyn i spelat att dom finns i store, det står på Infinity Ward's hemsida att man ska,

PlayStation Network

To download the Modern Warfare 2 Stimulus Package:

1. Sign into the PlayStation Network
2. Enter the PlayStation Store via the Playstation® Network icon
3. Select "Add-Ons"
4. Select "Disc-Based Game Add-Ons" WTF?? Hur väljer man det? Jag får bara upp 8 olika kategorier där dom är sorterade via bokstav?!
5. Select the Modern Warfare 2 thumbnail
6. Select the Stimulus Package thumbnail
7. Select "Buy Now"
8. The Stimulus Package will download

Har letat igenom hela butiken och sökt på precis allt som kan ha med det att göra, men skiten finns ju inte?

MAN BLIR FÖRBANNAD :mad:
 
Last edited:

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Fick upp ett meddelande att det finns nya kartor till MW2 nu, men vart i PS-Store finns dom då? Hittar bara till MW1, är'e jag som är blind, LR?

Snart blir jag f-n arg på riktigt :huvet

*EDIT*Vart finns skiten? Det står i huvudmenyn i spelat att dom finns i store, det står på Infinity Ward's hemsida att man ska,

PlayStation Network

To download the Modern Warfare 2 Stimulus Package:

1. Sign into the PlayStation Network
2. Enter the PlayStation Store via the Playstation® Network icon
3. Select "Add-Ons"
4. Select "Disc-Based Game Add-Ons" WTF?? Hur väljer man det? Jag får bara upp 8 olika kategorier där dom är sorterade via bokstav?!
5. Select the Modern Warfare 2 thumbnail
6. Select the Stimulus Package thumbnail
7. Select "Buy Now"
8. The Stimulus Package will download

Har letat igenom hela butiken och sökt på precis allt som kan ha med det att göra, men skiten finns ju inte?

MAN BLIR FÖRBANNAD :mad:

Ser ut som att det bara gäller den amerikanska affären. Logga in på ditt US konto och kolla där.
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Fick upp ett meddelande att det finns nya kartor till MW2 nu, men vart i PS-Store finns dom då? Hittar bara till MW1, är'e jag som är blind, LR?

Snart blir jag f-n arg på riktigt :huvet

*EDIT*Vart finns skiten? Det står i huvudmenyn i spelat att dom finns i store, det står på Infinity Ward's hemsida att man ska,

PlayStation Network

To download the Modern Warfare 2 Stimulus Package:

1. Sign into the PlayStation Network
2. Enter the PlayStation Store via the Playstation® Network icon
3. Select "Add-Ons"
4. Select "Disc-Based Game Add-Ons" WTF?? Hur väljer man det? Jag får bara upp 8 olika kategorier där dom är sorterade via bokstav?!
5. Select the Modern Warfare 2 thumbnail
6. Select the Stimulus Package thumbnail
7. Select "Buy Now"
8. The Stimulus Package will download

Har letat igenom hela butiken och sökt på precis allt som kan ha med det att göra, men skiten finns ju inte?

MAN BLIR FÖRBANNAD :mad:

Idag ska det komma:tummenupp

De brukar väl uppdatera ps store vid 3 tiden tror jag
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Idag ska det komma:tummenupp

De brukar väl uppdatera ps store vid 3 tiden tror jag

Först ska dom luras att det finns redan nu, sen när dom väl ska släppa det så funkar inte PS-Store. Felkod 80023103 är tydligen en klassiker om man googlar lite. Sen blir underhållningsbranschen sura på oss som inte vill betala och bara laddar ner saker.. Well, we're even now, fuckers :kulspruta

S. Pelberoende
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
*lol* Kommer nog snart.

Själv är man BC2 beroende.. Spelade MW2 häromdagen, totalägde och tröttnade sedan på run&gun.
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
någon som har köpt de nya banorna till mw2

Jag försökte igår men funkade inte.

stod att det va fel på kortet:gnissla

Någon som har haft samma problem eller vet hur man ska göra.

Provade ett flertal gånger igår.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Snabb fråga som kräver snabbt svar. Måste man ha HDMI kabel för att kunna få maximal nytta av Blueray film på PS3?

Ska låna ut min PS3 till en kompis som vill prova. Kör själv min PS3 via scart uttaget på min tjock-tv. Har för mig att fler kablar ingick men jag hittar inte dem just i detta ögonblick därav frågan.

I värsta fall får han investera i en HDMI kabel. Lär ha nytta av den på sin nya LCD tv.
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Snabb fråga som kräver snabbt svar. Måste man ha HDMI kabel för att kunna få maximal nytta av Blueray film på PS3?

Ska låna ut min PS3 till en kompis som vill prova. Kör själv min PS3 via scart uttaget på min tjock-tv. Har för mig att fler kablar ingick men jag hittar inte dem just i detta ögonblick därav frågan.

I värsta fall får han investera i en HDMI kabel. Lär ha nytta av den på sin nya LCD tv.

Som jag ser det är det ganska självklart att han ska testa med HDMI. Lira i HD, ljud i samma kabel och i vissa fall möjligheten att styra flera apparater med en fjärr väger lätt upp priset för en testkabel. Spelar ingen som helst roll vad det är för märke...
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
någon som har köpt de nya banorna till mw2

Jag försökte igår men funkade inte.

stod att det va fel på kortet:gnissla

Någon som har haft samma problem eller vet hur man ska göra.

Provade ett flertal gånger igår.

Jag köpte.. Funkade klockrent utan problem. Dock måste man kolla då man laddar ner rätt packe.. Står en kod på discen, så ta ut den innan du börjar.

Ny banorna är väll OK.. 3 nya och 2 gamla godingar från COD4 (Crash och Overgrown). Tyvärr så har de inte släppt ut dem på annat än "vanligt" eller hardcore med varierade spelstilar. Man kan inte välja bara deathmatch.. Men det är klart, objective baserade spelstilar gör ju att man rör sig, så det går fortare för spelarna att lära sig banorna.
Jag ger mappacket 3.5 av 5 i betyg.

Jag gick tillbaka till Bad Company 2 efter några timmar.:glömdet
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
jag köpte.. Funkade klockrent utan problem. Dock måste man kolla då man laddar ner rätt packe.. Står en kod på discen, så ta ut den innan du börjar.

Ny banorna är väll ok.. 3 nya och 2 gamla godingar från cod4 (crash och overgrown). Tyvärr så har de inte släppt ut dem på annat än "vanligt" eller hardcore med varierade spelstilar. Man kan inte välja bara deathmatch.. Men det är klart, objective baserade spelstilar gör ju att man rör sig, så det går fortare för spelarna att lära sig banorna.
Jag ger mappacket 3.5 av 5 i betyg.

Jag gick tillbaka till bad company 2 efter några timmar.:glömdet

ska vi gamea!?!?!?!?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Som jag ser det är det ganska självklart att han ska testa med HDMI. Lira i HD, ljud i samma kabel och i vissa fall möjligheten att styra flera apparater med en fjärr väger lätt upp priset för en testkabel. Spelar ingen som helst roll vad det är för märke...

Tack för svaret. Min kompis får köpa en HDMI kabel och prova om det blir någon skillnad. Körde via standardkabeln igår. Bilden var fantastisk. Hyrde bl a senaste Batman filmen.

När man kör DVD kommer menyn upp där man väljer film, scen, ljud och språk etc. När jag körde blue ray startade filmen direkt. Rätt befriande faktiskt, men ska det vara så? Fick ändra så att det blev svensk textning inledningsvis. Är det något jag är trött på när det gäller DVD är det alla val man ska göra innan filmen sätter igång. Där hade VHS helt klart en fördel om man ska vara bakåtsträvare.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Snabb fråga som kräver snabbt svar. Måste man ha HDMI kabel för att kunna få maximal nytta av Blueray film på PS3?

Ska låna ut min PS3 till en kompis som vill prova. Kör själv min PS3 via scart uttaget på min tjock-tv. Har för mig att fler kablar ingick men jag hittar inte dem just i detta ögonblick därav frågan.

I värsta fall får han investera i en HDMI kabel. Lär ha nytta av den på sin nya LCD tv.

Ja, man måste köra med HDMI för att dra full nytta av blueray.
Med scart får du upp den som mest i 576p (eller om det t.o.m är i) medans med blueray får du upp den i 1080p.

Som jag ser det är det ganska självklart att han ska testa med HDMI. Lira i HD, ljud i samma kabel och i vissa fall möjligheten att styra flera apparater med en fjärr väger lätt upp priset för en testkabel. Spelar ingen som helst roll vad det är för märke...

Du styr inga apparater via HDMI.

Tack för svaret. Min kompis får köpa en HDMI kabel och prova om det blir någon skillnad. Körde via standardkabeln igår. Bilden var fantastisk. Hyrde bl a senaste Batman filmen.

När man kör DVD kommer menyn upp där man väljer film, scen, ljud och språk etc. När jag körde blue ray startade filmen direkt. Rätt befriande faktiskt, men ska det vara så? Fick ändra så att det blev svensk textning inledningsvis. Är det något jag är trött på när det gäller DVD är det alla val man ska göra innan filmen sätter igång. Där hade VHS helt klart en fördel om man ska vara bakåtsträvare.

Visst blir bilden bra, men det är fortfarande en låg upplösning men från en riktigt bra källa. Kör med HDMI och bli förbluffad över kvalitén istället. Skillnaden är ungefär 4ggr mer bild i 1080p (Full HD).

Det är olika från film till film och vem som gjort Blueray-releasen i Sverige. Finns DVD´s som inte har någon meny överhuvudtaget... ofta tidiga releaser från hemska Scanbox, de kunde även roa sig med att släppa en vanlig film på dubbla skivor istället för att använda Dual Layer... Armageddon är ett exempel.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top