Psykotiska MC-hatare med våldstendenser i trafiken

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Mins en gång när jag satt i bilen och bilen framför försökte tränga ett mc-bud som kom glidande mellan bilarna i en kö. Budet satte en känga i bilen och drog i väg på slangen med ena benet för nummerplåten. Mycket vackert kört.

Själv blivit trängd ett par gånger i kö men bara skakat av mig det och kört vidare. En del bilister verkar bli frustrerade av att sitta i kö och sedan se en mc glida förbi och då blir det för mycket. Än så länge ingen olycka i alla fall.

Kommer även ihåg en historia här på forumet om en mc som gled förbi kön till färjan och blev utställd, tills det kom en gubbe från färjan som visade att mc faktiskt kör på först.

Det var kanske jag? Kommer inte ihåg tråden, men var i Kiel och Stenafärjan hem från Tyskland förra sommaren. Finns också nån tråd där jagberättar om hur jag efter att ha blivit prejad av en bil på Essingeleden i regn och november, sparkade efter hans backspegel varvid en vild jakt uppstod. jag svängde av Årsta länken och han for vidare mot Södertälje med nervevad ruta och fradgan sprutande ur käften. När jag kommer ner på Årstalänken är det mörkt. Mycket mörkt... Jag hade inget lyse på och en mattsvart hoj. Så kan det gå när inte haspen är på!:smasha:brinnerup

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Det var kanske jag? Kommer inte ihåg tråden, men var i Kiel och Stenafärjan hem från Tyskland förra sommaren. Finns också nån tråd där jagberättar om hur jag efter att ha blivit prejad av en bil på Essingeleden i regn och november, sparkade efter hans backspegel varvid en vild jakt uppstod. jag svängde av Årsta länken och han for vidare mot Södertälje med nervevad ruta och fradgan sprutande ur käften. När jag kommer ner på Årstalänken är det mörkt. Mycket mörkt... Jag hade inget lyse på och en mattsvart hoj. Så kan det gå när inte haspen är på!:smasha:brinnerup
Det jag såg var vid Roslagstull i Stockholm för många år sedan och trafiken stod still. Bilen framför stängde till för mc-budet genom att svänga in med nosen precis när han kom bredvid. En saftig känga i sidan med cross-stövel och sedan upp på slangen och förbi med benet för plåten och kvar i kön står en Merca med buckla i sidan.

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Honda VFR800 07
Personligen gillar jag denna när det gäller jobbiga bilister:
Revenge, nah, I´m too lazy, I just sit here and let Karma fuck you up!

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Här har ni en talesperson för dessa götar...

"Vad annars skulle jag göra? :va"

Dessa götar?
Känner mig kränkt så in i bomben!!! :7peta

Seriöst så kan jag inte påminna mig när jag upplevde någon som prejat mig i någon kö i Göteborg.
Bara haft en incident i år men det var inte vid kö och berodde nog mer på att jag kom i ganska hög hastighet så personen som bytte fil precis framför mig såg nog inte att jag fanns där jag fanns.
Löst ju sig med en inbromsning och omkörning på höger sida på Lundbyleden.

Annars tycker jag att bilisterna flyttar fint på sig när man komemr vid köbildning.
:tummenupp för Göteborg vad gäller denna typ av trafiksituationer.

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Jag har just varit i Bulgarien, hyrde även bil..
Svenskar är definitivt lugnare än Bulgarer i trafiken...........

alltså . svenskar är exemplariskt barnvänliga i trafiken, jag tyckte också svenskar var idioter i trafiken, tills jag reste utomlands :)

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ett inre lugn gör gott för själen, i dagens sönderstressade samhälle kokar humöret snabbt över.
Tänk på att inte sänka dig till kombatantens nivå, så fort du höjer rösten så har du förlorat.

Jag håller med dig, men just nu håller jag på med en adhd utredning för er som inte vet vad det är, så går det rätt fort när vi blir arga och det är inte alltid man hinner tänka sig för. Jag hoppas att ingen skulle preja mig eller gå ur bilen i en kö och röra mig. Aldra helst om min sambo satt på, då hade det blivit svårt att besinna sig, tro mig. Men all heder åt er lugna människor, fantastiskt bra jobbar:) Älskar dock idén att ta nycklen :rofl

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Taxibassar är nog fan det värsta släktet: ofokuserade, dryga, stressade, otrevliga, oberäkneliga, livsfarliga. Dom kan möjligen endast överträffas av pizzabud..... En art av det senare exemplet låg och slickade mig i röven så länge och nära att jag var livrädd. Försökte köra från den jäveln men han bara ökade farten och låg lika nära. Vid ett rödljus klev jag av och drog näven i hans sidoruta så att jag trodde den skulle spricka. Den höll dock och sen skulle idioten mucka och börja slåss.

Edit: osmart dock att välja att börja slåss med nån som både har bröstplatta, hjälm och handskar med förstärkta knogar. Lite uppförsbacke om man säger :)

Last edited:

TheCrow

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2013
Hoj
Intruder M800 -06(Till Salu), GSX650FA -13, M1800R - 08
Igår såg jag brud runt 25 i BMW SUV dra rakt in i en rondell med lur mot örat och utan att se sig om åt nått håll över huvud taget. En annan får för sig att göra filbyte utan att blinka när jag ligger jämsides. Hos mc-handlaren kallar de det för "do or die" vilket innebär tvärnita eller ge järnet eller blir nermejad.

Idag var det rätt lugnt bortsett från en tröttmössa som körde mot rött. Detta efter att han stannat för rödljuset. Men när bussen två filer till vänster fick en grön vänsterpil så tyckte den här bilisten att han också kunde åka... Jag tog ut avståndet och kände mig lite bekymrad över att den bilen tydligen pendlar samma väg som jag då han kört om mig ganska snart efter att jag gett mig iväg hemifrån.

För övrigt tycker jag det är helt rätt outa dessa bilister eftersom polisen inte verkar göra särskilt mycket för att stävja problemen. Det verkar vara mer poppis att stå med laser och göra alkotest...

Funderar på att köpa två billigare cams och sätta på hojen...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Igår såg jag brud runt 25 i BMW SUV dra rakt in i en rondell med lur mot örat och utan att se sig om åt nått håll över huvud taget. En annan får för sig att göra filbyte utan att blinka när jag ligger jämsides. Hos mc-handlaren kallar de det för "do or die" vilket innebär tvärnita eller ge järnet eller blir nermejad.

Idag var det rätt lugnt bortsett från en tröttmössa som körde mot rött. Detta efter att han stannat för rödljuset. Men när bussen två filer till vänster fick en grön vänsterpil så tyckte den här bilisten att han också kunde åka... Jag tog ut avståndet och kände mig lite bekymrad över att den bilen tydligen pendlar samma väg som jag då han kört om mig ganska snart efter att jag gett mig iväg hemifrån.

För övrigt tycker jag det är helt rätt outa dessa bilister eftersom polisen inte verkar göra särskilt mycket för att stävja problemen. Det verkar vara mer poppis att stå med laser och göra alkotest...

Funderar på att köpa två billigare cams och sätta på hojen...

Det görs långt ifrån tillräckligt många alkotester. Kunde göras på. bättre tider dessutom. Sen har vi eftersupningen, tocket påfund.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Skriven på mamma? Snubben ser ju allt annat än ung ut? :va

Sånt där brukar ju tyvärr hända lite nu & då, ta i trä så börjar det va ett tag sen nu. Annat jobbigt är när man kör i rullande trafik och folk i bil ligger nära som fan och slickar en i röven, när man av någon anledning fått för sig att begränsa sig till trafiktempo.
Eller dom där förbannade bussarna som svingar överhänget över fel sida av vägen när de svänger höger, men ändå kör när man kommer i mötande körfält så man får ta av ned i diket för att inte sätta sig i vindrutan, de är fan värst! :mad:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det görs långt ifrån tillräckligt många alkotester. Kunde göras på. bättre tider dessutom. Sen har vi eftersupningen, tocket påfund.

Mjoh... En granne när jag bodde i Kkna berättade stolt om att han skrotat firmabilen, och sen när den låg i diket, totalt skrot så plockade han fram sjuttisen i handskfacket och halsade hela. Yeah...Riiight... Men han blev faktiskt dömd för rattfylla och fick sitt körkort annullerat så att han måste ta om det, och tydligen fick han inte något tillstånd... Det var sååå synd om honom som hade blivit så illa behandlad av rättsväsendet.
Det riktigt spännande var väl att han inte kunde svara på frågan varför han körde i diket.
Maken till genomskinlig snyfthistoria.

Men ja... Alkotester får de gärna göra oftare. Jag har fått blåsa rätt många gånger, men man märker skillnad mellan olika län. I en del får man blåsa så fort de stannar en, i andra ställer de bara upp sig nånstans och plockar folk bara för att blåsa. Den senare är ju suboptimal. Bättre att alla som blir stannade får blåsa, alltid.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Alkolås på alla fordon är det enda rätta.
Visst ja... den personliga integriteten...

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Alkolås på alla fordon är det enda rätta.
Visst ja... den personliga integriteten...

Eller det enkla faktum att alkolås skulle innebära besvär för den absoluta, nykterkörande majoriteten.

De få dräggen som kör fulla var dag kommer hitta något sätt eller någon apparat för att komma förbi låset oavsett.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Eller det enkla faktum att alkolås skulle innebära besvär för den absoluta, nykterkörande majoriteten.

De få dräggen som kör fulla var dag kommer hitta något sätt eller någon apparat för att komma förbi låset oavsett.

Det nuvarande knepet är att helt enkelt be någon annan blåsa.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka