Här har ni en talesperson för dessa götar...
"Vad annars skulle jag göra? "
Mins en gång när jag satt i bilen och bilen framför försökte tränga ett mc-bud som kom glidande mellan bilarna i en kö. Budet satte en känga i bilen och drog i väg på slangen med ena benet för nummerplåten. Mycket vackert kört.
Själv blivit trängd ett par gånger i kö men bara skakat av mig det och kört vidare. En del bilister verkar bli frustrerade av att sitta i kö och sedan se en mc glida förbi och då blir det för mycket. Än så länge ingen olycka i alla fall.
Kommer även ihåg en historia här på forumet om en mc som gled förbi kön till färjan och blev utställd, tills det kom en gubbe från färjan som visade att mc faktiskt kör på först.
Det jag såg var vid Roslagstull i Stockholm för många år sedan och trafiken stod still. Bilen framför stängde till för mc-budet genom att svänga in med nosen precis när han kom bredvid. En saftig känga i sidan med cross-stövel och sedan upp på slangen och förbi med benet för plåten och kvar i kön står en Merca med buckla i sidan.Det var kanske jag? Kommer inte ihåg tråden, men var i Kiel och Stenafärjan hem från Tyskland förra sommaren. Finns också nån tråd där jagberättar om hur jag efter att ha blivit prejad av en bil på Essingeleden i regn och november, sparkade efter hans backspegel varvid en vild jakt uppstod. jag svängde av Årsta länken och han for vidare mot Södertälje med nervevad ruta och fradgan sprutande ur käften. När jag kommer ner på Årstalänken är det mörkt. Mycket mörkt... Jag hade inget lyse på och en mattsvart hoj. Så kan det gå när inte haspen är på!
Här har ni en talesperson för dessa götar...
Jag har just varit i Bulgarien, hyrde även bil..
Jag har just varit i Bulgarien, hyrde även bil..
Svenskar är definitivt lugnare än Bulgarer i trafiken...........
Ett inre lugn gör gott för själen, i dagens sönderstressade samhälle kokar humöret snabbt över.
Tänk på att inte sänka dig till kombatantens nivå, så fort du höjer rösten så har du förlorat.
Igår såg jag brud runt 25 i BMW SUV dra rakt in i en rondell med lur mot örat och utan att se sig om åt nått håll över huvud taget. En annan får för sig att göra filbyte utan att blinka när jag ligger jämsides. Hos mc-handlaren kallar de det för "do or die" vilket innebär tvärnita eller ge järnet eller blir nermejad.
Idag var det rätt lugnt bortsett från en tröttmössa som körde mot rött. Detta efter att han stannat för rödljuset. Men när bussen två filer till vänster fick en grön vänsterpil så tyckte den här bilisten att han också kunde åka... Jag tog ut avståndet och kände mig lite bekymrad över att den bilen tydligen pendlar samma väg som jag då han kört om mig ganska snart efter att jag gett mig iväg hemifrån.
För övrigt tycker jag det är helt rätt outa dessa bilister eftersom polisen inte verkar göra särskilt mycket för att stävja problemen. Det verkar vara mer poppis att stå med laser och göra alkotest...
Funderar på att köpa två billigare cams och sätta på hojen...
Det görs långt ifrån tillräckligt många alkotester. Kunde göras på. bättre tider dessutom. Sen har vi eftersupningen, tocket påfund.
Alkolås på alla fordon är det enda rätta.
Visst ja... den personliga integriteten...
Eller det enkla faktum att alkolås skulle innebära besvär för den absoluta, nykterkörande majoriteten.
De få dräggen som kör fulla var dag kommer hitta något sätt eller någon apparat för att komma förbi låset oavsett.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|