sandstream
Guest
Inte helt oväntat håller jag med och instämmer, speciellt angående det första. Hade det inte varit för SH hade jag aldrig provat att köra bana vilket senare ledde till att jag började tävla.Sen ska vi tänka på alla som genom SH tagit licens och börjat köra. För min egen del hade det inte ens varit lite aktuellt om jag inte läst Racingforumet på Sporthoj.com. Jag läser ingen annan svensk mc-relaterad sida regelbundet, HMS sida är jag inne på max en gång i månaden (min hemmaklubb) och SVEMO:s hemsida har jag nog besökt fyra gånger i höst - alla dessa med Supermotoreglementet som mål. SH besöker jag minst en gång om dagen. Var skulle jag helst ha officiella RR-nyheter och diskussionsforum? Lätt fråga att svara på.
Ett alternativ vore att Svemo satsade mer på www.roadracing.se och gjorde det till den naturliga samlingsplatsen för svensk RRs utövare, funktionärer, publik etc. Vet att sajten nämndes i senaste Svemo-protokollet men inte vad det ska leda till i praktiken.
Den grundläggande frågan är ju om Svemo vill få en aktiv mötesplats för de aktiva eller om det ska fortsätta som idag med nära på noll input från de aktiva.
Är man aktiv RR-förare och varken har tid eller lust att läsa info om sin egen sport är det bara att beklaga. Hur svårt kan det vara att masa sig in på ett forum (det forum där man vet att all relevant info finns, dvs 1 forum och inte utspritt på flera andra) en gång i veckan tex?Även om många RR förare ibland läser på SH så är det många som inte varken har tid eller lust att diskutera. Problematiken är således inte informationsflödet, det är snarare så att det är för få som ror båten...
Har man inte tid med det kan man gott skylla sig själv när man står i depån och undrar varför alla andra i klassen har gröna nummerbottnar tex.
Last edited: