Elakt sagt. (och onödigt)
Sandstream skuttar in här som en glad hundvalp och försöker med lite glada tillrop.
Och vad får han? Skiten nerkörd i halsen.
Ok sagde man kanske inte lägger fram alla förslag så jovialiskt inlindat, men måste man arkebusera honom för det? Jag tycker debattklimatet stinker.
Räknas det som glada tillrop att påstå att alla som jobbar inom klubbarna inte är förändringsbenägna samt mot något som de flesta inte är?
Personligen tycker jag det är en förolämpning mot dem som faktiskt försökt fixa saker under flera år.. Som nordgrens tv-sändningar och Bike-bilaga, alla juniorsatsningar. Eller mitt och Janne C's samtal med Eventum för att se vad som skulle krävas för att fixa eventmarketing. Det krävs pengar, som är det som inte lösts ännu, it takes money to make money.
Jag har föreslagit att vi själva ska gräva i fickorna, men folk köper ju hellre två -tre set däck för 10kkr än exempelvis satsa dem på promotor. Folk ville ju knappt pröjsa ett par tusenlappar för TV heller när det väl kom till kritan.
Vill man föra en seriös debatt kanske man inte heller ska gå på som en buffel på dem som faktiskt jobbar åt samma håll, även om det är en svårlöst puck.
Tyvärr finns det knappt någon inom svensk RR som är proffs på promoting/marknadsföring/sponsorattraction, vare sig klubbar, enskilda förare eller andra aktiva.
Jag röstar självklart för en gemensam promotor, men inte vilken som helst och det ska självklart vara en långsiktig plan, inget ändras på ett år.
Dessutom, blir det lågkonjuktur ett par år kommer det bli betydligt färra utövare igen, vi är rätt konjunkturkänsliga..