sandstream
Guest
Visst är det så. Case closed. Lycka tillMen, du har ju såklart alltid full koll, även de åren du aldrig ens satt din fot på banan och pratat med dem som arrangerar och styr rr-sverige.
Visst är det så. Case closed. Lycka tillMen, du har ju såklart alltid full koll, även de åren du aldrig ens satt din fot på banan och pratat med dem som arrangerar och styr rr-sverige.
Visst är det så. Case closed. Lycka till
Med tanke på din avslutning tyckte jag inte att det var värt att fortsätta.Var det allt du hade som svar på det jag skrev?
Med tanke på din avslutning tyckte jag inte att det var värt att fortsätta.
Jag påstod att klubbarna sagt nej till en gemensam promotor, något som också bekräftades av R2 (se tidigare i tråden). Jag trodde att detta hade skett det senaste 2-3 åren vilket jag också skrev.Stryk den meningen och illusionerna då.. Du uttalar dig nämligen väldigt ofta tvärsäkert om en del saker som det finns rätt många aspekter och åsikter om. Du PÅSTÅR att alla klubbar motarbetar ett förslag om en gemensam promotor, du får gärna backa upp det på något sätt, på vilket sätt och gärna vilka som arbetar mot en gemensam promotor. Kan du inte det så placeras annars ditt snack i facket skitsnack. Du säger dig också sitta inne med info som du inte får gå ut med, fine, sådan info kan likväl också placeras i facket skitsnack såvida du inte ens kan yppa något om det.
Jag påstod att klubbarna sagt nej till en gemensam promotor, något som också bekräftades av R2 (se tidigare i tråden). Jag trodde att detta hade skett det senaste 2-3 åren vilket jag också skrev.
Vill du kalla det skitsnack så är det upp till dig.
Jag påstår INTE att klubbarna motarbetar en gemensam promotor som att det vore fakta. Det är en KÄNSLA jag får av att läsa såna här trådar där en del av debatörerna är aktiva ledamöter i sina klubbar.
Vill du kalla det skitsnack så är det upp till dig.
Att jag inte kan gå ut med info jag fått i förtroende och lovat att inte sprida är väl inte så konstigt. Jag håller vad jag lovat. Antar att du i framtiden alltid kommer att namnge dina källor för att föregå med gott exempel eller vad du vill kalla det.
Sorry, det var i en av de andra trådarna i ungefär samma ämne som slutar ungefär likadant... :Jag hittar inget inlägg av R2 som bekräftar ditt påstående. Hittar ett inlägg av R2 som säger att
Men nu pratar vi om en promotor för SM (som i sin tur skulle få med diverse b-serier på köpet).Grejen är också att företag som vill promota "sitt" arrangemang, ofta glömmer bort det "andra", d.v.s det som inte är häftigt och inte ger dem några pengar. D.v.s allt annat, nybörjare och serier utan lika hög status. Så även om det är lockande att bara ge promotorn det han vill ha så blir kanske inte svensk RR ett dugg bättre.
Sorry, det var i en av de andra trådarna i ungefär samma ämne som slutar ungefär likadant... :
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3325087&postcount=54
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3325087&postcount=59
Men nu pratar vi om en promotor för SM (som i sin tur skulle få med diverse b-serier på köpet).
Ska vi få ett proffsigt SM, måste det fram proffsiga arrangemang, det får man inte med nybörjare, rustatält och skitiga feta rookies med en cigg i mungipan för att citera en gammal känd forumdeltagare
Jag tror inte att du förstod riktigt vad du citerade
Sök igenom SH och läs tidigare trådar i samma ämne som varit upp de senaste åren och du kommer att se att de precis som den här tråden ältar samma saker hela tiden.
Min promotor? Du verkar ha lite svårt att skilja på sak och person. Jag kan tyvärr inte uttala mig om ett eventuellt promotor-förslag eftersom det inte existerar officiellt. Däremot kan ju du som styrelseledamot i en Svemo-ansluten klubb säkert kontakta någon i Svemos RR-sektion för att diskutera en gemensam promotor. Det är inte bara jag som lever med den illusionen. Det gör även de som verkligen har något att säga till om inom RR-Sverige. Så frågan är vem som lever med en illusion
tja det kan ju bero på att det fortfarande är samma problem eller
[/
Men du varför gör du inget själv (pust, stonk och bläää)? Du har lika stor möjlighet att påverka som jag. Varför ringer du inte själv? Du har ju alla bra argument och kan nog utan problem förklara för Svemo 200ggr bättre än jag varför dom ska jaga tag på en promotor .
björn
Samtidigt ska vi minnas alla diskussioner om höga startavgifter som brukar dyka upp i slutet av april när första deltävlingen ska gå av stapeln.
Eftersom ARC brukar vara dyrast är det väl inte så konstigt att folk ifrågasätter priserna, eller?Samtidigt ska vi minnas alla diskussioner om höga startavgifter som brukar dyka upp i slutet av april när första deltävlingen ska gå av stapeln.
Tror mer det är dryga och lättretade personer som gör att folk inte har någon lust att engagera sig i vissa klubbar.Nej, det går inte, nån annan måste göra det. Har man 20 mil till en bana har man frikort från att engagera sej.....
Som den här, och 52 tidigare trådar visar, är de flesta överens om att något borde göras men ingen verkar veta vad eller hur. De som kommer med förslag, bra som dåliga, yxas snabbt ner av det gamla gardet som vet hur landet ligger.
"Kom och måla klubbstugan ett par gånger och kratta grusfållorna så kanske vi kan lyssna på vad du har att säga...."
Konstigt om folk lägger sin tid på något annat
Jo, det gör han. Men han sätter också fingret på något som är ett problem. Vissa klubbar ger en tydlig känsla av att det sitter en "propp" någonstans i systemet som förhindrar ett glatt och livfullt flöde. Känns lite som att de som är satta att driva verksamheten framåt är trötta på hela skiten och helst vill slippa bli störda.Nu tycker jag du tar i...
Jo, det gör han. Men han sätter också fingret på något som är ett problem. Vissa klubbar ger en tydlig känsla av att det sitter en "propp" någonstans i systemet som förhindrar ett glatt och livfullt flöde. Känns lite som att de som är satta att driva verksamheten framåt är trötta på hela skiten och helst vill slippa bli störda.
Edit: jag tycker dock att LMS verkar en framåt klubb. Så undviker vi det missförståndet
Nej, det går inte, nån annan måste göra det. Har man 20 mil till en bana har man frikort från att engagera sej.....
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|