Motvilja kanske vore ett (två?) bättre ord. Istället för att se möjligheter ältas det på om tänkbara problem år efter år.
Nu blir jag så där
vart har du hört det? alltså att vi sitter och ältar 1976 års sm som gick back? har du varit på nått möte än (?) och lyssnat till dom förslagen som kommit upp? jag har nog lämnat några hundra vid det här laget och ca 95 har blivit kastade för att det har varit korkade förslag.
Att sitta och säga att klubbarna inte vill gå framåt var nog fan det största hånet i år( och det är fan inte många dar kvar). LMS drog igenom dubbla finaler, när vi tyckte vi hade nog B-förare så skilde vi A och B = bakåtsträvare? jag tror samtliga andra klubbar gjort liknade om dom kunnat.
Ang din heliga promotor som ska lösa alla 500 (200 aktiva?) utövares problem så kan jag lova dig följande: Kommer det ett seriöst förslag från någon, så kan jag (dvs min röst i styrelsen) utan problem tacka ja OM det är ekonomiskt hållbart samt att det ligger någon form av seriositet i det hela.
jag kollade för ett tag sen upp vår sport innebandy och betänk nu all tv-tid dom får, samt all resultat uppläsning i tv/radio och vilka marknadskrafter som promotar det hela, snälla sig till mig sen... att efter en promotor så är tv lösningen...
Räknat i tävlingsaktiviteter är
innebandy landets näst största lagsport och trea i den totala statistiken (efter fotboll och golf).
Säsongen 2006/07 fanns det
120 239 licensierade innebandyspelare i Sverige.
Publiksnittet i damernas och herrarnas elitserier har en kraftig tillväxt. Publiksnittet i herrarnas elitserie ligger på
1 000 åskådare per match, att jämföra med säsongen 2000/01 då snittet var 493.
för egen läsning
http://www.innebandy.se/templates/Page____1975.aspx
Man har alltså på 6 år lyckats dubbla antalet åskådare med tv och promotor, fy fan om 6 år kommer vi ha 700 pers på lms-sm. Jag säger bara, weee
mvh en snart full björn