Punkterat däck

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Får nog knalla över till Cafe Dunken och ta mig en funderare...
Bilen ska ju bytas ut inom kort, så det är väl bara att lägga till viktiga parametrar i analysen.
Synd att Subaru slutade med dieselmotorn :cry:
Det var nog en jäkla tur det, så dålig som den var…

Men Dunken har svaret!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Synd att Subaru slutade med dieselmotorn :cry:

Vi får tacka Greta, Märta, Ursula och andra progressiva s-kvinnor som ser till att Europa ligger i framkant när det gäller emissionsregler…och framförallt beskattning därefter…

Även om Subarus dieslar var tämligen usla så finns de och framförallt turboboxern kvar på andra marknader. I Europa får man hålla tillgodo med en under tvåhundra hästars icke turboförsedd variant. Som i Sverige uteslutande säljs med så kallat X-Fuel paket, alltså regga som etanolbil men köra bensin…

Det som fortfarande är bra med Subaru är att modeller som marknadsförs som SUV’ar och terrängbilar kommer med därför lämpliga däck. Alla outback verkar ha 225/60-18 som standard. Vill man ha tjugotummare med några varv eltejp så får man ta dem som tillbehör…
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Vi får tacka Greta, Märta, Ursula och andra progressiva s-kvinnor som ser till att Europa ligger i framkant när det gäller emissionsregler…och framförallt beskattning därefter…

Även om Subarus dieslar var tämligen usla så finns de och framförallt turboboxern kvar på andra marknader. I Europa får man hålla tillgodo med en under tvåhundra hästars icke turboförsedd variant. Som i Sverige uteslutande säljs med så kallat X-Fuel paket, alltså regga som etanolbil men köra bensin…

Det som fortfarande är bra med Subaru är att modeller som marknadsförs som SUV’ar och terrängbilar kommer med därför lämpliga däck. Alla outback verkar ha 225/60-18 som standard. Vill man ha tjugotummare med några varv eltejp så får man ta dem som tillbehör…
Ja...tack för det Märta!
Svärmor har en Outback, sista årmodellen med dieselmotorn, och den går i alla fall sjukt snålt, och har gått drygt 17.000 mil, men känns som ny, så den har imponerat på mig.
Vet inte hur bra den är att dra tungt med, dragvikten är i alla fall "på gnällen".
Men det får nog bli en Outback eller att gå tillbaka till Toyota Land Cruiser (som faktiskt har ett komplett reservhjul).
Försökte att få andra hjul på min Mazda, även genom att jag var villig att betala extra för det, men ...nä.... "- Det finns inga andra fälgdimensioner till din bil" var svaret.
Utvecklingen går väl oftast framåt, men ibland väldigt bakåt. :va
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ja...tack för det Märta!
Svärmor har en Outback, sista årmodellen med dieselmotorn, och den går i alla fall sjukt snålt, och har gått drygt 17.000 mil, men känns som ny, så den har imponerat på mig.
Vet inte hur bra den är att dra tungt med, dragvikten är i alla fall "på gnällen".
Men det får nog bli en Outback eller att gå tillbaka till Toyota Land Cruiser (som faktiskt har ett komplett reservhjul).
Försökte att få andra hjul på min Mazda, även genom att jag var villig att betala extra för det, men ...nä.... "- Det finns inga andra fälgdimensioner till din bil" var svaret.
Utvecklingen går väl oftast framåt, men ibland väldigt bakåt. :va
Landcruiser VET du ju är en bra bil…
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vi får tacka Greta, Märta, Ursula och andra progressiva s-kvinnor som ser till att Europa ligger i framkant när det gäller emissionsregler…och framförallt beskattning därefter…

Även om Subarus dieslar var tämligen usla så finns de och framförallt turboboxern kvar på andra marknader. I Europa får man hålla tillgodo med en under tvåhundra hästars icke turboförsedd variant. Som i Sverige uteslutande säljs med så kallat X-Fuel paket, alltså regga som etanolbil men köra bensin…

Det som fortfarande är bra med Subaru är att modeller som marknadsförs som SUV’ar och terrängbilar kommer med därför lämpliga däck. Alla outback verkar ha 225/60-18 som standard. Vill man ha tjugotummare med några varv eltejp så får man ta dem som tillbehör…
Jag sörjer personligen 3.6L boxersexans frånfälle lite. Den var fördjävla mysig och vibrationsfri med lite lagom knuff och det gjorde ingen skillnad att dra släp på förbrukningen i princip. Sålde min outback med den motorn till en polare som har haft bilen i några år nu, den har gått 20000 mil snart och tuffar på alldeles ypperligt.
Jag fick kosta på den en del för att tomatkopplingen vibrerade som fan, och min polare har fått byta lite slitdelar som bussningar, bromsar och sånt men den är fortfarande som ny invändigt. Lädret har inte torkat, spruckit eller något, plasten har inte bleknat eller blivit geggig, och sådär.
Min nuvarande subaru är också skoj, även om det mest är en Toyota med subaruboxer.
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top