https://www.youtube.com/watch?v=H3Mz_aU08wg
Beställde en sån Estes Proto X från Ebay förra veckan. Kom idag!
Har hunnit med 2 turer hittills. Det är jäkla inte lätt alltså...
Har aldrig flugit någon form av quadrocopter innan.
Tydligen finns den både som Estes Proto X och Hubsan Q4.
Den jag har är den som går under namnet Proto X, samma svart grå kontroller, men fick quadrocoptern med vitt skal.
Har flugit den i badrummet hittills, eftersom det inte finns så mycket att flyga in i där, iaf inte så mycket man kan skada genom att flyga in i det.
Men jag har redan fått lite mindre skador på rotorbladen och det följer bara med en extra uppsättning...
Svårt som sagt om man aldrig flugit innan, men det var en liten stund i andra passet som det kändes som jag hade någorlunda kontroll. Men än så länge försöker jag mest flyga någorlunda stabilt inom ett begränsat område, inga avancerade grejer än så länge.
I väntan på min Proto X så beställde jag en Hubsan X4 igår också.
Men den tog jag från banggood.com som någon i början av tråden skrev om, har aldrig beställt därifrån tidigare, men det verkar som de har långa leveranstider?
Beställde också
5 x Upgraded 25C 3.7V 380MAH Battery For Hubsan H107 X4 Ladybird
I recensionerna så är det vissa som skriver att de är längre och tyngre än original batterierna.
Men Hubsan X4 finns i både H107L och H107C utförande, där H107L är utan kamera och har 3.7V 240mAh batteri som standard, medan H107C är med kamera och har 3.7V 380mAh batteri som standard.
Jag köpte H107C med 0.3Mpixel kamera (finns även en med 2Mpixel kamera, men den är dyrare).
Skiljde så lite i pris mellan H107L och H107C och om man får till flygningen så kan det vara kul att provfilma lite. Mest för att testa på det.
Är det någon annan som har en Hubsan X4 H107C (med kamera) och de batterierna jag länkade till?
Undrar om de är större/tyngre mot hubsan original 380 mAh batterier, eller om de bara är större/tyngre jämfört med 240mAh batterierna.
Ska bli kul när X4:an kommer, jämföra den mot Proto X, dels själva quadcoptern och dels kontrollen.
Sen också prova Proto X med Hubsan X4 kontrollern och se hur det är, om Proto X:en överlever tills jag får Hubsan X4:an.