Quadrocopter?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Men lite eller i bland mycket kritik måste folk som flyger och filmar okritiskt med noll hänsyn för ev skador ha...

Phantom är en underbar liten maskin men det är den som kommer att sätta stopp för alla oss andra som brinner, bygger och flyger med förstånd.

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
https://www.youtube.com/watch?v=H3Mz_aU08wg

Beställde en sån Estes Proto X från Ebay förra veckan. Kom idag!
Har hunnit med 2 turer hittills. Det är jäkla inte lätt alltså...
Har aldrig flugit någon form av quadrocopter innan.
Tydligen finns den både som Estes Proto X och Hubsan Q4.
Den jag har är den som går under namnet Proto X, samma svart grå kontroller, men fick quadrocoptern med vitt skal.
Har flugit den i badrummet hittills, eftersom det inte finns så mycket att flyga in i där, iaf inte så mycket man kan skada genom att flyga in i det.
Men jag har redan fått lite mindre skador på rotorbladen och det följer bara med en extra uppsättning...

Svårt som sagt om man aldrig flugit innan, men det var en liten stund i andra passet som det kändes som jag hade någorlunda kontroll. Men än så länge försöker jag mest flyga någorlunda stabilt inom ett begränsat område, inga avancerade grejer än så länge.

I väntan på min Proto X så beställde jag en Hubsan X4 igår också. :)
Men den tog jag från banggood.com som någon i början av tråden skrev om, har aldrig beställt därifrån tidigare, men det verkar som de har långa leveranstider?
Beställde också 5 x Upgraded 25C 3.7V 380MAH Battery For Hubsan H107 X4 Ladybird
I recensionerna så är det vissa som skriver att de är längre och tyngre än original batterierna.
Men Hubsan X4 finns i både H107L och H107C utförande, där H107L är utan kamera och har 3.7V 240mAh batteri som standard, medan H107C är med kamera och har 3.7V 380mAh batteri som standard.

Jag köpte H107C med 0.3Mpixel kamera (finns även en med 2Mpixel kamera, men den är dyrare).
Skiljde så lite i pris mellan H107L och H107C och om man får till flygningen så kan det vara kul att provfilma lite. Mest för att testa på det.

Är det någon annan som har en Hubsan X4 H107C (med kamera) och de batterierna jag länkade till?
Undrar om de är större/tyngre mot hubsan original 380 mAh batterier, eller om de bara är större/tyngre jämfört med 240mAh batterierna.

Ska bli kul när X4:an kommer, jämföra den mot Proto X, dels själva quadcoptern och dels kontrollen.
Sen också prova Proto X med Hubsan X4 kontrollern och se hur det är, om Proto X:en överlever tills jag får Hubsan X4:an. :tungan

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Ja batterierna är lite längre och tyngre men det gör inget det går att få in dem och du får bra mycket längre flygtid.

Här kommer en till film från skåne

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Ja batterierna är lite längre och tyngre men det gör inget det går att få in dem och du får bra mycket längre flygtid.

Även jämfört mot dessa?
Hubsan H107C-A24 3.7V 380mAh Li-po Battery ?
De är standard för H107C.
L modellen är utan kamera och C modellen är med kamera.
C modellen väger mer, den har kamera, kraftigare motorer, större batteri jämfört med L modellen.

banggood hade inte Hubsans original batterier, åtminståne inte de på 380mAh.

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Även jämfört mot dessa?
Hubsan H107C-A24 3.7V 380mAh Li-po Battery ?
De är standard för H107C.
L modellen är utan kamera och C modellen är med kamera.
C modellen väger mer, den har kamera, kraftigare motorer, större batteri jämfört med L modellen.

banggood hade inte Hubsans original batterier, åtminståne inte de på 380mAh.
Ahhh läste inte ordentligt trodde det var original 380mah, antar att dessa är lika stora som de till H107c

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Händer det nåt med era byggen eller har alla tröttnat?

Får själv hem en Tarot T810 ram i eftermiddag så det blir och börja bygga ny hexa snart.

Och så har jag varit ute och flugit lite mer, denna gång vid Bergianska

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum
Har bara en Hubsan, den är lika lätt att styra som ilsken geting i alla fall inomhus.
Är bara en fråga om pengar som skiljer mig från en riktig Quadrocopter/Hexacopter.

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Har bara en Hubsan, den är lika lätt att styra som ilsken geting i alla fall inomhus.
Är bara en fråga om pengar som skiljer mig från en riktig Quadrocopter/Hexacopter.

En "riktig" är faktiskt lättare att hantera än Hubsan, hörde min hubsan i advancedläget ett tag och efter det var det inga problem med en större.

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Va fa har de inte löst det än?

Nopp... Ska prata med konsumentvägledaren till veckan igen. Hon mena att har jag inte fått den innan 16sep ska jag kunna kräva pengarna tillbaka. Fick svar av MK att Dji har haft lite lång reperationstid det sista, och felet skulle sitta i sändaren...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati