Quadrocopter?

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Tycker det är riktigt dåligt skött från deras sida... att de inte ger dig en utbytesenhet när den har strulat från början. Tycker verkligen du ska kräva pengarna tillbaka, du har ju missat hela sommaren och nu kommer det inte vara lika många fina dagar att flyga.

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Var också i skåne i somras. Släpade med mig quaden till Ale stenar men det blåste och fullt med folk. Ser ut som du hade bättre tur... snyggt

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Tycker det är riktigt dåligt skött från deras sida... att de inte ger dig en utbytesenhet när den har strulat från början. Tycker verkligen du ska kräva pengarna tillbaka, du har ju missat hela sommaren och nu kommer det inte vara lika många fina dagar att flyga.

Vet.. köpte skiten för att filma vissa saker under sommaren och nu är det försent. Ska se vad konsumetvägledare säger imorn igen.

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Händer det nåt med era byggen eller har alla tröttnat?

Får själv hem en Tarot T810 ram i eftermiddag så det blir och börja bygga ny hexa snart.

Och så har jag varit ute och flugit lite mer, denna gång vid Bergianska

Läcker film :tummenupp

Jag har bara min minsting Estes Proto X än så länge (samma som Hubsan Q4, mindre än X4).

Jag beställde även Hubsan X4 från banggood.com, men den har inte kommit ännu. :(
Jag beställde den 3 september och det står att det är skickat den 4 september. Jag förväntade mig inte snabb leverans, men trodde/hoppades att den skulle komma innan September var slut åtminstone...
Vet inte var/om man kan se uppskattad leveranstid nu, men jag har för mig att när jag först beställde att det stod uppskattad leveranstid något datumintervall med sista datum någon gång förra veckan.

Någon annan som har erfarenhet av att beställa från banggood ? (Det var första gången jag beställde därifrån).
Hur långa leveranstider rörde det sig om för er? Kom grejerna fram överhuvudtaget ?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Läcker film :tummenupp

Jag har bara min minsting Estes Proto X än så länge (samma som Hubsan Q4, mindre än X4).

Jag beställde även Hubsan X4 från banggood.com, men den har inte kommit ännu. :(
Jag beställde den 3 september och det står att det är skickat den 4 september. Jag förväntade mig inte snabb leverans, men trodde/hoppades att den skulle komma innan September var slut åtminstone...
Vet inte var/om man kan se uppskattad leveranstid nu, men jag har för mig att när jag först beställde att det stod uppskattad leveranstid något datumintervall med sista datum någon gång förra veckan.

Någon annan som har erfarenhet av att beställa från banggood ? (Det var första gången jag beställde därifrån).
Hur långa leveranstider rörde det sig om för er? Kom grejerna fram överhuvudtaget ?

Köpte min quad därifrån, tog en evighet 6 veckor(?) men det var välpackat och kom fram :)

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Händer det nåt med era byggen eller har alla tröttnat?

Får själv hem en Tarot T810 ram i eftermiddag så det blir och börja bygga ny hexa snart.

Och så har jag varit ute och flugit lite mer, denna gång vid Bergianska

händer faktiskt inte så mycket... har stått still ett tag nu. badrumsrenovering o annat skit hemma som gör att det är världens oreda här så man kan inte mecka så mycket med helin.
min x8 är i stort sett klar. ska fixa lite snyggare kablage från alla ledlampor, sen stoppa dit FC'n, sen e den good 2 go
x8.jpg

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Fan, andra gången i år som min Naza bara tvärsänker min hexa.

måste man överväga att gå över till en A2 för att få stabilt läge?

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Kommer sätta led på de bakre armarna bara, hade tänkt att sätta två röda bak och två blåa åt sidan men har inte hittat något sätt att ändra ledplattan så den startar med blått direkt istället för rött så jag kommer bara köra med två röda.
lilypad4.png

Har fått ihop alla armarna nu
6armar_s.jpg

Mer om bygget: http://www.maciej.se/T810.html#arms

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Nu har Allmännareklamationsnämnden tagit beslutet att MKsweden.se ska betala tillbaks mina pengar, äntligen!

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Min Hubsan X4 kom för 2 veckor sen. Så det blev ungefär 5 veckors leveranstid.
Jämfört med vad vissa i den här tråden har så är den rätt liten...
Men jämför man med Proto X så är den betydligt större. Rotorbladen är ungefär dubbelt så långa och jäkla vilken skillnad det är i hur mycket luft de flyttar.
Min Hubsan X4 har bl.a. hjälpt mig att lägga något underlägg (sånt man dukar på) på golvet.
Har även provat den utomhus. X4 är inte lika vindkänslig som Proto X, men börjar det blåsa lite mer så är det rätt besvärligt ändå...

Ni som har lite pheta quads, funkar de hyfsat även om de blåser en del? Eller måste man kämpa mycket mot vinden så fort det inte är nästan vindstilla?

Nån gång fick ett lite lustigt fenomen med X4:an. Jag flög och hade den så att bakdelen var mot mig, så jag och X4 "tittar" åt samma håll. Kalibrerad så den nästan kan hovra på samma ställe utan att röra spakarna (förutom gas som är svårt att hitta "handsfree läge" på). Vrider sen quaden ca 90 grader och den börjar backa? :va
Hade det varit utomhus så kan jag förstå att man får parera åt olika håll beroende på vind. Men detta var inomhus så det blev jag inte riktigt klok på.

I övrigt så upplever jag Hubsan X4 som betydligt stabilare och lättare att kontrollera än Proto X. Men det känns ändå säkrast att köra med rotorskydd. För det är trotts allt betydligt mer kraft i den, så man vill inte gärna flyga in i saker med den utan rotorskyddet.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Om någon runt Helsingborg vill känna på att spaka lite med lite assistans så är jag inte oäven att stå till tjänst.

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Fått hem min nya gimbal nu, hade helst köpt en sån här moddad till 3 axis http://www.gimbalshop.eu/index.php?id_product=25&controller=product&id_lang=1 med Phobotic Centerpice kontrollerkort men det vart lite för dyrt just nu så det fick bli en RCTimer gimbal med alexmoskort, har haft lite trul med att få ordning på min DYS gimbal innan som körde alexmos men det här är iallafall nya 32 bitarskortet med två IMUer så jag hoppas kunna få hyffsad stabilitet på det.

http://www.maciej.se/T810.html#gimb

gim2.jpg

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Bygget har stått lite still senaste tiden, massa på jobbet + att jag har varit bortrest. Försöker få ordning på min gimbal, efter Autotune av Alexmos 32-bit kortet vart det såhär

Så det vart att sätta sig och börja tuna manuellt, fick till en hyffsad config iallafall men man får se hur den funkar när jag kommer upp i luften.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati