Rädda havens stora däggdjur

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Jag blir så LESS PÅ DIG överdrivet stora konsument, som måste handla dig lycklig och köpa ny bil bara för att räntan är låg, bygga på huset bara för att det är vår, av virke importerat från nått annat jäkla land, eller envisas med att 180HK och en ny sporthoj är grejjen när du ändå bara använder 25% av dess kapacitet :huvet :mad:

Därför kommer jag nu lägga en summa varje månad till Greenpeace http://www.greenpeace.org/finland/se/stod/ge-din-gava/ge-din-gava-online OCH WWF Världsnaturfonden http://www.wwf.se/insamlingsportal/show.php?id=1192739 !!!!!
Snälla gör nått du med...

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ja fyfan för er som köper nytt! Nej nu ska jag ta min amazon med dubbla webber 45or och använda hela kapaciteten! :hihi

Tommy.exe

Guest
Länge leve den globala uppvärmningen!

Dom där jävla fanatikerna får inte en spänn av mig.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Ser ju bara en stor reklamhög innanför dörren med alltifrån RUSTA till Nisses Skit-import AB. Förstod att detta är ett forum för motorintresserade, men snälla behöver ni verkligen ALLT där hemma?

Och det där med GAMLA grejer, det är en viss skillnad att finåka med sin gamla bil, men att få länder att offra land och människor och bygga ut deras industrier, bara för att NI ska ha en sprillans ny bil!

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Sa jag inte. Men överkonsumtion som gör att fabriker spyr ut avgaser är inte så gött det heller :tummenupp
Det jag menar är HANDLA INTE MASSA SKIT BARA FÖR ATT NI RÅKAR HA PENGAR ÖVER, oavsett miljöpåverkan, era gamla bilar m.m.m.m.m.

Lille Nisse-Späckhuggare, 3 år gammal, är inte så sugen att få en harpun i sig av några Japanska valfångare .... :kulspruta

Last edited:

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
FZ8N 11a
Stort steg i rätt riktning, borde vara att förbjuda alla raketer istället. Alla raketer som vi fyrar av här i sverige på nyårsnatten, motsvarar ett års lastbilstrafik. (läste för nåt år sedan). Säkert värre nu. Men visst e det fint med alla färgerna. Och det är just färgerna som är problemet. Men raketer är ju så jävla kul. Kan vi inte skippa lastbilarna istället ? F.ö, brukar jag inte handla en massa onödigt mög.:tummenupp

Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Hahaha :D
Tror du inte jag själv förstår hur bra jag har det? Därför nöjer jag mig med det jag har, och ger lite extra till WWF istället för att köpa ny hoj :tummenupp
Bra att ni blir förbannade! Inga är perfekta, jag går inte med i Greenpeace för miljön, utan för valarna!!! Det är DÄR jag vill ge pengar. Läs förfan ;)

Kommer bli en mycket trevlig tråd :tummenupp
EDIT:Är just nu uppe i 700kr totalt givna till WWF och Greenpeace, ju mer förbannade ni blir på mig, desto mer ger jag till WWF och alla små djuren :banana

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Fel forum.
Valfångst har väldigt lite med bilindustrin att göra.
Nya bilar har oerhört mycket lägre utsläpp än gamla.
Vad jag vet så importeras ytterst lite träråvara till Sverige.
Snarare är en av Sveriges största exportprodukter pappersmassa från svensk skog.
Är det miljöförstöring?
Nej.
Desto större efterfrågan på skogsråvara, ju mer skog planteras.
Jag vägrar återvinna papper.
Att köpa sig fri genom att betala några spänn till organisationer som ändå bara administrerar bort slantarna, samtidigt som man eldar hundratals liter bensin (förmodligen med bortkopplad katalysator?) årligen på ren nöjeskörning är bara löjligt.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
WWF och Greenpeace har tyvärr tappat sin idealism och goda intentioner och är idag mer gröna talibaner med välbetalda lobbyister i toppen som kommer undan med vilket vannsinnesförslag som helst eftersom det har ordet klimat i var och varannan mening. Har du pengar som bränner i fickan så skänk dem hellre till barncancerfonden eller BRIS eller vad fan som helst men inte till mubojumbo-organisationer som vill montera ned vårt industrisamhälle som vi faktiskt lever av...

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
oj va alla är coola o häftiga då. Han har en literhoj men kanske kör en prius också!

Jag har iaf ingen reklam på dörren.
Mest för att jag inte orkar gå ut o slänga det dock.

Nyheter
Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION