Rädda havens stora däggdjur

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tenk om fiskmåsarna krypper inuti plastpåssen och fassnar me huve i öglan?

Så dumma är dem inte!!!!
Var det inte snaslagstavlan som på 80-talet försökte skrämma oss med hur många änder som dog när man slängde den där sorgeligen försvunna plastsnodden mellan två folkisar? Det var förmodligen steg 2 i den socialdemokratiske indoktrineringen, steg 1 var att paketera ölen 2 och 2 så inte folket skulle komma på dumheter, steg 2 var att se till att man inte slängde sin rem vid grillplatsen för då dog all världens fina änder.

Det roliga är att en del går på sådant där fortfarande, kolla dunders länk till SvD-artikeln t.ex. :lol Något riktigt våp som konstaterar att ingen vet om något är farligt men man ska ändå avstå, sedan kommer en kaskad av konstighetr, bl.a. att havssköldpaddorna kan äta upp folks plastpåsar. :rofl Okej, nästa gång jag ser en havssköldpadda i Värtan så lovar jag att ta en pappkasse på PrisXtra.

NATP

Not A Team Player
Gick med
26 Jan 2009
Hoj
Suzuki GSF 600 Bandit -98, yamaha dt 125, R1 -03
Jag tror inte du förstår riktigt vad jag menar med ÖVERkonsumtion, det är alltså prylar/saker/grejer man köper som man egentligen inte har något behov utav och som bara sen ligger och skräpar hemma till ingen nytta...
Det är onödigt. "Grejer man behöver" är en annan sak.

Tänk bara på alla plastpåsar (som jag tidigare nämnt) som bara används en kort stund, den korta stund man tar varorna från affären till hemmet, sen slängs påsen fylld med massa skräp i soparna. :näsblod
Dessa påsar är miljöfarliga och tänk så mycket pengar man lägger ner på att sen rensa rent i naturen.
Dessa pengar hade jag gärna sett blivit använda på andra områden än att just städa rent efter oss nedskräpande varelser. :gnissla

Sen tycker jag dett slängs alldeles för mycket saker, folk köper skitkvalitè på tex sina möbler för att sedan slänga dem 2 år senare för att återigen köpa nytt och för att en kort tid senare slänga igen... :confused:

Det känns som ekorrhjulet går lite väl fort när miljön blir lidande...

Vad man behöver är väldigt subjektivt och skiljer sig från person till person. Jag tror att det är jäkligt svårt att hitta två personer som skulle dela uppfattning.

Självklart skulle man kunna försöka göra någon minimumlista över vad som är nödvändigt för att överleva och sen leva efter den och njuta av den underbara stenålderskänslan.

Personligen tycker jag plastpåsar är jävligt nödvändigt, skulle se ut som skit hemma hos mig om jag inte hade plastpåsar att kasta skräp i. Skulle jag istället använda tygpåsar? tror knappast det är bättre för miljön.

Billiga lågkvalitetsmöbler är det säkert en del som föredrar för att tex ha råd att inreda och ändra utseendet i sin bostad ofta. Ett intresse som säkert är mer miljöriktigt än motorcykelåkning. (Tror dock det är omöjligt att hitta grejer som bara håller två år)

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Barnkörkort och steriliseringar!!!!!!!!!!!!11111111111111!!1

Nu är vi snart 59827miljarder människor här på jorden för folk i u-länder ska ha minst 15 ungar. Vi hade inte behövt bry oss om klimatet och miljön om alla skitländer kunde anamma västvärldens/Japans sätt att bilda familj och leva.

Tror fan man bryr sig om miljön, djur osv men jag vägrar knalla runt med dåligt samvete för att jag duschar i varmt vatten. Och kom inte dragande med nåt argument om att vi i Sverige minsann förbrukar si och så mycket mer energi per capita än gatubarn i Calcutta. Jävligt konstigt att det är så. Hade hela jorden haft samma befolkningstäthet som Sverige så skulle alla kunna ha ett eget kolkraftverk i trädgården.

Sterilisera mera!:yoparty

Nyheter
Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...