Det skiljer på Super Moto och RoadRacing i fallet med bromsning.
I RoadRacing är du absolut tvungen att bromsa in i svängarna om du vill hänga med. Kanske tekniken i SuperMoto är annorlunda.
Frågan är vilket som liknar landsvägskörning mest ....
Jag skickade frun på en broms- och kurv-tagningskurs och hon tyckte det var bra ... ja, jag märkte faktiskt en förbättring också på hennes körteknik, men jag tror snarare att det var själva bankörningen som var bra snarare än kursen som sådan.
Det hon vill veta kan jag lära henne, men det är en stor fördel att få träna ostörd på en bana jämfört med landsvägen.
Tips nummer två faller lite om man bromsar in i kurvorna eftersom väldigt få mäktar med att sköta gasen samtidigt som de bromsar. Däremot är det mkt viktigt att man är mjuk när man lägger på gasen eftersom allt glapp i transmissionerna vänder då. Man SKA ha gas på så mkt som möjligt i en sväng eftersom det stabiliserar hojen.
Sedan Olof har vi ju det här med ambitionsnivå å sånt
Det ska rätt mycket vilja till för att hamna högt upp, även på nationell nivå, och den stora majoriteten är inte villiga att satsa det som krävs utan alla måste hitta sin "jag är nöjd här"-nivå