rättegång för 4:e gången....

Status
Ej öppen för fler svar.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Det är inte som så att C Rider är den Åklagande parten och bilisten den Åtalade parten?

Eller, Samhället ( heter det så? ) den Åklagande parten och C Rider den ÅTalade parten?

Eller, ja, jag hänger inte heller med, detta verkar behövas mer än 1 kock för att soppan ska bli god men läsningen är bra och skall bli kul att se hur detta barkar vägen som så många andra tycker.

*Bra att du lever ännu i alla fall, krya på dig :tummenupp *
Har frågat detsamma 3 ggr nu,men han verkar inte vilja svara på det heller ens.O dom muppar till åklagare han nämner e tydligen namnlösa o ärendet har inget nr heller :) Har luktat på bärfisar som stinkt mindre än detta:tungan
Skulle gissa på att motparten är ett f-bolag som fått en fet nota på hans personskador o vill bestrida dom genom att påvisa att han tillfogat sig dom genom vårdslöst beteende.Såna ärenden brukar kunna se ut på detta vis.Annars ska skadorna bli bedömda av en oberoende skadenämnd redan efter 12 månader om dom bedöms vara 10% invaliditet eller mer.Därefter utbetalas en första ersättning.

Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Så du menar på fullt allvar att den åklagare som från början läst förundersökningen o funnit att det räckte till att åtala DIG,efter det tar DITT parti o går emot sitt eget beslut o hjälper dig på något sätt????:huvet Åklagaren e lixom din FIENDE.Det är HAN som funnit sig tycka du verkar skyldig.Och dessutom gör 3 andra åklagare exakt samma sak därefter.HALLELULJA.Kan du inte skriva namnet på NÅN av dessa 4 åklagare tack?Eller ärendets diarienr?Du verkar ju inte ens kunna svara på VEM motparten är.Måste va ganska bortkastat att ha en rättegång där du dels har en försvarsadvokat o sen har åklagarsidan på din sida oxå.Vad e då vitsen om INGEN vill åtala dig o få dig dömd?

det var när polisinspektören ändrat i utredning nr:2 som åklagare nr:2 tog beslutet att åtala mig...

pm:ar dig istället!!

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
det var när polisinspektören ändrat i utredning nr:2 som åklagare nr:2 tog beslutet att åtala mig...

pm:ar dig istället!!
Det diarienr jag fick är inte kopplat till en dom ännu,så det är inte offentliga handlingar tyvärr.

Vad gjorde åklagare nr ett då???La hon ner åtalet o en polis tillförde ny bevisning så att åklagare nr 2 valde att åtala?I så fall var det ju aldrig nån rättegång i åtal nr:1.

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
ELLER...

... för stunden fattar ett mycket dåligt beslut. Och eftersom många av våra beslut ute i trafiken fattas på en bråkdel av en sekund KAN det hända att fler än vad vi önskar har varit i liknande situation (dvs. som KAN sluta riktigt illa om jag som mc-förare eller någon annan gör något jag inte räknat med).

Det viktiga är väl att vi funderar igenom HUR jag kunde hamna i situationen. Dvs VAD var det som påverkade mig att fatta ett så riktigt asdåligt beslut? Hur kan jag undvika det i framtiden och ändå fortsätta göra det jag tycker än bland det roligaste jag vet...köra hoj? Osv.

Mvh!
// Niklas

Har själv varit över på fel sida i en kurva (antar att han var över på andra sidan om det nu var så, när han körde om), beroende på en felaktigt spårval (och såg därefter till att det aldrig hände igen)... men jag skulle ju aldrig göra det medvetet.

Det eller ryskrollet, vilket skulle man helst välja? Sannolikheten är 1 på 8 skulle jag tro med en revolver... ställ det mot den allmäna sannolikheten att fronta om man kör i en skymd kurva? Så tänker man visserligen inte under bråkdelarna av sekunder, men det ger nog en takeställare efteråt.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Gott me popcorn:tungan
Flikar in med en liten fråga till dig.Har jag gjort korrekta observationer om jag påstår att det varit ovanligt lite mc-poliser ute i stockholmsområdet i år?O isf varför? Eller e det bara jag som missat er?Tror inte jag sett mer än 10 st på hela sommaren.

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Gott me popcorn:tungan
Flikar in med en liten fråga till dig.Har jag gjort korrekta observationer om jag påstår att det varit ovanligt lite mc-poliser ute i stockholmsområdet i år?O isf varför? Eller e det bara jag som missat er?Tror inte jag sett mer än 10 st på hela sommaren.

"Vi" är en tynande skara totalt sett. I city där jag jobbar är vi dock många.
Hojen är ett bra arbetsfordon med de köer som finns där.

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
"Vi" är en tynande skara totalt sett. I city där jag jobbar är vi dock många.
Hojen är ett bra arbetsfordon med de köer som finns där.

måste ju var ett fin fint jobb:tummenupp

kan tro att de e skönt att slippa radiobilen och lyxa till tillvaron med lite bmw..

måste vara skönt att kunna åka mellan köerna och ta sig fram till platsen fast det e trångt..

vad krävs för att bli mc-polis?? helt ärligt...jag har nog blåst mina chanser:mattias

Det diarienr jag fick är inte kopplat till en dom ännu,så det är inte offentliga handlingar tyvärr.

Vad gjorde åklagare nr ett då???La hon ner åtalet o en polis tillförde ny bevisning så att åklagare nr 2 valde att åtala?I så fall var det ju aldrig nån rättegång i åtal nr:1.

antal att åklagare nr:2 tog över min utredning samtidigt som inspektören fick göra om sin 2:a utredning... där han vänder på vittnena så att jag åker på bakhjulet sekunderna innan olyckan... vilket jag INTE gjorde i den 1:a utredningen..

det var aldrig nån rättegång innan de 2:a utredningen kom till...

den "sista" som var igår så var det att inspektören inte förhört bilisten...så nu kallas bilisten till nästa rättegång...

vore skönt att få ett slut på det här...

Last edited:

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT

kan tro att de e skönt att slippa radiobilen och lyxa till tillvaron med lite bmw..

måste vara skönt att kunna åka mellan köerna och ta sig fram till platsen fast det e trångt..

vad krävs för att bli mc-polis?? helt ärligt...jag har nog blåst mina chanser:mattias

Det är skönt. Världens bästa jobb tycker jag.
Har hunnit köra i tio år nu.:)

Först PHS - sedan söka till polisens mc-utbildning.

Säg inte att tåget har gått. Det är ju bara att prova, om du verkligen vill alltså:pannkyss

Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj

antal att åklagare nr:2 tog över min utredning samtidigt som inspektören fick göra om sin 2:a utredning... där han vänder på vittnena så att jag åker på bakhjulet sekunderna innan olyckan... vilket jag INTE gjorde i den 1:a utredningen..

det var aldrig nån rättegång innan de 2:a utredningen kom till...

den "sista" som var igår så var det att inspektören inte förhört bilisten...så nu kallas bilisten till nästa rättegång...

vore skönt att få ett slut på det här...
I GIVE UP.Får ju ingen klarhet i nåt när du inte besvarar frågorna utan kommer med fler helt otroliga grejer bara.Verkar ju som alla inblandade blivit värvade från samhal eller plattan typ,verkar ju otroligt att dom kan ha fått hålla på o byta åklagare o ändra vittnesmål hur som helst utan att en enda kollega eller domstol ens reagerat.Din egen advokat borde ju ha åberopat ett antal totalt horribla punkter o ogiltigförklarat hela förundersökningen vid det här laget.Men men,lycka till eller nåt,jag ger upp.:huvet

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Det är skönt. Världens bästa jobb tycker jag.
Har hunnit köra i tio år nu.:)

Först PHS - sedan söka till polisens mc-utbildning.

Säg inte att tåget har gått. Det är ju bara att prova, om du verkligen vill alltså:pannkyss

kanske vore nåt:yoparty

men mina skador efter olyckan blir nog säkert ett litet hinder då springa långa sträckor mm inte e att tänka på...

blir nog svårt att klara PHS ...hur lång är PHS:en ??

patrullerar du som "vanliga" poliser vintertid?? antar det,,,men fråga får man ju:D

mvh tobbe

I GIVE UP.Får ju ingen klarhet i nåt när du inte besvarar frågorna utan kommer med fler helt otroliga grejer bara.Verkar ju som alla inblandade blivit värvade från samhal eller plattan typ,verkar ju otroligt att dom kan ha fått hålla på o byta åklagare o ändra vittnesmål hur som helst utan att en enda kollega eller domstol ens reagerat.Din egen advokat borde ju ha åberopat ett antal totalt horribla punkter o ogiltigförklarat hela förundersökningen vid det här laget.Men men,lycka till eller nåt,jag ger upp.:huvet

luddiga frågor får luddiga svar:va

EXAKT vad vill du veta???

skriv frågan kortfattat...jag har dock svårt att ge kortfattade svar då det är mycket som skall framhållas!

mvh tobbe

Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
kanske vore nåt:yoparty

men mina skador efter olyckan blir nog säkert ett litet hinder då springa långa sträckor mm inte e att tänka på...

blir nog svårt att klara PHS ...hur lång är PHS:en ??

patrullerar du som "vanliga" poliser vintertid?? antar det,,,men fråga får man ju:D

mvh tobbe

luddiga frågor får luddiga svar:va

EXAKT vad vill du veta???

skriv frågan kortfattat...jag har dock svårt att ge kortfattade svar då det är mycket som skall framhållas!

mvh tobbe
Bara att läsa innantill i inläggen,inte det minsta luddigt utan konkreta raka frågor.Men för att kunna besvara dom måste man kunna skilja på några saker såsom,åklagare,advokat,rättegång,förundersökning.O det verkar klicka en hel del där.Av det du skrivit här o i pm till mig verkar det ju INTE ha varit 4 rättegångar,INTE varit 4 olika åklagare.Dessutom sätter man ju nästan i halsen när du börjar dilla om att bli polis med tanke på vad du kallar såna i ditt första inlägg.DET kallar jag luddigt:tummenupp lycka till iaf.

P.s Ett fysiskt handikapp eliminerar inte möjligheterna att bli polis,känner en polis som sitter i rullstol t,o,m.Finns ju många sorters poliser som inte springer runt o jagar bad guys.Såna som jobbar med att göra förundersökningar o hålla förhör på häkten m.m t,ex:D .Däremot brukar fel attityd o nedvärderande åsikter upptäckas rätt tidigt o gallras bort ur den ansökande skaran.:gnissla

Last edited:

motardkungen

Slide in...
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
En Blå
När åklagaren har väckt åtal finns ju åklagarens diarienummer, och förundersökningen blir offentlig. Dessa handlingar kan begäras ut från åklagarkammaren. När dom fallit blir domen offentlig och kan begäras ut från tingsrätten. Skulle faktiskt vara kul att läsa förundersökningen i detta ärende... PM:a gärna diarienumret till mig om du har lust.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
När åklagaren har väckt åtal finns ju åklagarens diarienummer, och förundersökningen blir offentlig. Dessa handlingar kan begäras ut från åklagarkammaren. När dom fallit blir domen offentlig och kan begäras ut från tingsrätten. Skulle faktiskt vara kul att läsa förundersökningen i detta ärende... PM:a gärna diarienumret till mig om du har lust.
Redan testat det.O gissa vad????? Noll träffar på det diarienumret.

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
inte klart ännu?

jag får nog vänta 3 mån. till innan nästa "försök" till rättegång....

hur lång är preskriptionstiden på ett trafikbrott???

antar att preskriptionstiden inte börjar gälla förräns när förundersökningen blivit nerlagd!!!

ni som ska kolla in utredning 1 vs.2 om nu kan få vittnenas förhör att gå ihop:yoparty :yoparty de stämmer inte för 5 öre...

sen alla antagande!!

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
jag får nog vänta 3 mån. till innan nästa "försök" till rättegång....

hur lång är preskriptionstiden på ett trafikbrott???

antar att preskriptionstiden inte börjar gälla förräns när förundersökningen blivit nerlagd!!!

ni som ska kolla in utredning 1 vs.2 om nu kan få vittnenas förhör att gå ihop:yoparty :yoparty de stämmer inte för 5 öre...

sen alla antagande!!

Nej det är från när brottet begicks.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
jag (och många andra tror jag, åtminstonde en till hehe) får ingen klar bild av hur olyckan såg ut, alltså geografiskt sett/överblick.

som någon skrev tidigare, om du ritade upp någon form av karta i photoshop eller paint eller papper&penna så skulle det uppskattas väldigt mycket.

(vilket håll kom bilen ifrån? vilket håll svängde den åt? vad menas med "hans mittlinje"?)

vad är det för område? "ute i ingenstans" eller mer "mitt i stan", förort? bostadsområde?
övergångsställen i närheten? refuger m.m i området? väjningsplikt/stopplikt?

(sammanfattning: jag fattar verkligen inte riktigt vad som hänt och i vilken situation/scenario)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...