Ska du ta för tung så kan du ju endå inte dyka upp med en ninja 300 till uppkörningen och hoppas att få kortet, måste vara tung. Om du nu inte hittar någon att övningsköra med, så kommer du säkert få köra en kawa z750 eller liknande på körskolan. Första hoj med den budgeten så skulle jag sikta på en ER6-N / F. Får en årsmodell 2008-2011 mellan 35-45k som gått under 1500 mil. Letar första hoj åt tjejen som också ska ta kort till sommaren och har samma budget som dig, er6-f har hon siktat in sig på.
Nu kommer hon inte heller att ha någon att övningsköra med då jag inte haft kortet tillräckligt länge men kommer köra ut hojen till privatmark eller någon öde plats där man träna konbana/krypkörning. Försök hitta någon som kan göra samma sak en gång i veckan minst med dig så det inte drar iväg som inåthelvete med pengar för lektioner, om du nu tänker köpa hoj innan du lyckats tagit kort!
ER6 modellerna är för övrigt mest sålda motorcykeln i Sverige just nu om jag inte har missuppfattat det totalt.
Lycka till!