Råd och tips-körskola, hoj och övningskörning!

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Så det är en gsxr 750 som jag borde sikta på istället för en 600?

Bör kanske säga att jag väger 50kg och är 1.60cm lång...el kort. :tummenupp

Om det fanns en hoj som var bäst hade alla kört med den, vill du ha just en suzuki är 750'n fysiskt lika stor som 600'an men med lite lite mer ork. Vill du ha en grön kawwa är en zx6r långt ifrån dålig den heller, eller en r6, cbr600, diverse ducatis, mv, triumph etc etc etc.

Smak och tycke spelar stor roll, t.ex vill du den ska låta wrom eller eeeeeeeeeeeek! när man gasar ;)

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Då kan sporthoj bli rätt så jobbigt. Jag är 162 och når precis ner på r6an med tåspetsarna. Jag tyckte det var as jobbigt att inte nå ner men begäret efter en r6a var större. Menar i början när jag tog mitt kort. När jag tänker efter idag så skulle jag börjat med en hoj som man når ner bättre på, en streetfighter ex. Sittställningen på en sporthoj hjälper inte till för fem öre. Har du tänkt köra i stan osv är rödljus o annat du måste stanna för skit. Du måate planera körningen konstant, minsta lut el back o du är fucked. :D

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Ogillar feministiskt skitsnack men med mig får man bara jämställdhet.
Sportbilar och hojåka är min gebit och passar det inte mannen i huset så kan han själv ställa sig och tvätta sina smutsiga strumpor... :D

Huh :va

Tänkte mest att han säkert ställer upp som handledare. :tummenupp

Jezzica

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2014
Hoj
Bmw S1000RR
Om det fanns en hoj som var bäst hade alla kört med den, vill du ha just en suzuki är 750'n fysiskt lika stor som 600'an men med lite lite mer ork. Vill du ha en grön kawwa är en zx6r långt ifrån dålig den heller, eller en r6, cbr600, diverse ducatis, mv, triumph etc etc etc.

Smak och tycke spelar stor roll, t.ex vill du den ska låta wrom eller eeeeeeeeeeeek! när man gasar ;)

Sjukt jä*la svårt detta

Last edited:

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Kan vara bra också om du har en hoj du faktiskt orkar resa upp (själv) _ifall_ du nu skulle välta vid ett rödljus eller dylikt (tråkigt men sant). :mattias

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
En Kawasaki Ninja 636 från 2003-2006 skulle nog vara vad jag rekomenderar med planerad budget. Precis som alla nämner GSXR 750 som bra alternativ så har 636 lite mer pulver än en "vanlig 600" vilket är skönt på gatan och kul på banan. :fakta

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Då är det en fet twin som gäller, alternativt en literklubba med avgas á la racefit growler ;)
Eller varför inte en ducati :kär

precis, vill du det ska låtar WROOM! är det nog en ducati, sp1, tl1000r, rsv mille, falco eller liknande som gäller. Rad4 e väldigt skrikiga, speciellt 600cc hojarna

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Aprilia Tuono får vi inte glömma bort!
Ap-fet hoj med billig försäkring om man kan tänka sig en naken hoj!

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
-
Du söker effekten från en literklubba men ett chassi från en 600. En zx10 04-05 är lösningen på problemet. Kan bli bekymmer att nå ner till marken. Lycka till med lappen

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Sjukt jä*la svårt detta då jag faktiskt är helt grön inom hoj...men om man säger såhär...
Mina bilar-
Jag är van att köra en 1000hk Supra på både gata och strippen och en 650hk Porsche 997 Turbo RS som jag kör bana med och använder för dagligt bruk på sommaren...jag vill ha något som låter WROM!:hej

Om du länkar till några av dina modellbilder så kommer du få mååååånga fler handledare :tummenupp

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Jag håller själv på att ta kortet och precis köpt hoj. Är 170 cm lång och testat några olika hojar. Jag köpte en ER6N för jag nådde ner bra, man sitter upprätt med brett styre vilket är bra för övningskörning och uppkörning på konbanan, det är dessutom rätt bra klipp i den och den låter gött som satan (med Leovince slipon). Den är dessutom billig att köpa (33k för 08 med 850 mil på mätaren), äga (800 kr/mån, 25 år) och serva. Om man skulle tappa den är det inte hela världen då den inte är helt täckt av kåpor som går sönder och reservdelar är billiga till den. Bike har testat ER6N flertalet gånger och gillar den, alla handlare jag pratat med har sagt att det är en bra instegshoj, här kan du läsa om testet bike har gjort med den http://www.bike.se/test/begagnad/kawasaki-er6n-2006-93065

Lycka till :)

Jezzica

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2014
Hoj
Bmw S1000RR
Om du länkar till några av dina modellbilder så kommer du få mååååånga fler handledare :tummenupp

Jasså du tror att det funkar??

Tänk att lite kjoltyg kan få er killar att go banans.:banana

Ha ha, nja, vill inte ha den typen efter mig som utnyttjar min hjälplöshet för att denne tror sig få lite roligt i sänghalmen. Den dörren e tyvärr stängd!:tummenupp

Tyvärr har jag ingen i min umgängeskrets som har hojkort vilket gör det lite svårt att få hjälp.
Hoppas däremot att hitta någon förnuftig "hen" i mitt område som vill ha lite sällskap ute på turer närmare våren. :)

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Jasså du tror att det funkar??

Tänk att lite kjoltyg kan få er killar att go banans.:banana

Ha ha, nja, vill inte ha den typen efter mig som utnyttjar min hjälplöshet för att denne tror sig få lite roligt i sänghalmen. Den dörren e tyvärr stängd!:tummenupp

Tyvärr har jag ingen i min umgängeskrets som har hojkort vilket gör det lite svårt att få hjälp.
Hoppas däremot att hitta någon förnuftig "hen" i mitt område som vill ha lite sällskap ute på turer närmare våren. :)

Du anar inte potentialen på det här forumet! :banana

Jag är tyvärr lite lokalpatriotisk (Götöbuörg) och haft kortet för kort tid för att handleda. Det finns säkert någon hipster från stockholm som kan handleda dig mellan sina koppar av sojamjölks latte! :D

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Körde för Lötsjö trafikskola i Järfälla för massa år sen , dom övar på Barkarby (samma ställe å konbana där man kör upp) , billigt vettigt å ingen känsla av att dom försöker sno en på stålars i onödan

å såklart du ska ha en literklubba när väl det står A på kortet så kommer du få :ligga :hej

men innan A köp nått billigt skit som du lätt kan kränga av sen , typ Kawwa er6,Honda Hornet ja egentligen vadsomhelst utom HD :)

Jezzica

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2014
Hoj
Bmw S1000RR
Körde för Lötsjö trafikskola i Järfälla för massa år sen , dom övar på Barkarby (samma ställe å konbana där man kör upp) , billigt vettigt å ingen känsla av att dom försöker sno en på stålars i onödan

å såklart du ska ha en literklubba när väl det står A på kortet så kommer du få :ligga :hej

men innan A köp nått billigt skit som du lätt kan kränga av sen , typ Kawwa er6,Honda Hornet ja egentligen vadsomhelst utom HD :)

Kawwa er6??
Hittade en annons. Känns som det bara är att åka och köpa!? Svart var den också!:rock
http://www.blocket.se/stockholm/Kawasaki_ER6_N_ABS_52113743.htm?ca=11&w=3
"Billig försäkring, ca 5000/år i Stockholm"- Kan detta verkligen stämma?
Är er6an så billig generellt?

Jezzica

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2014
Hoj
Bmw S1000RR
Du anar inte potentialen på det här forumet! :banana

Jag är tyvärr lite lokalpatriotisk (Götöbuörg) och haft kortet för kort tid för att handleda. Det finns säkert någon hipster från stockholm som kan handleda dig mellan sina koppar av sojamjölks latte! :D

Ha ha:tummenupp

Nog för att jag är väldigt "open-minded"...Men där går gränsen. Tänker inte ta någon handledare som dricker sojamjölks latte!:dummer

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin