Krisse
Medlem
Mest populära är nog Svedea och Bilsport MC. Brukar ha bra priser.
Nu till frågan...vilket försäkringsbolag är bäst på mc?
Grabbar ser ni inte att hon är upptagen redan?... Ni behöver inte ge mer råd nu, för det blir inget :ligga
Köp en Panigale och sätt den på Wet Mode, så har du en lättkörd hoj
View attachment 399915
Såg helt ok ut men TUNG som f*n. Man kanske lurar sig på det yttre skalet. Men en Ducati? Är det en bra nybörjarhoj?
Köp inte en hoj som du tror att du ska leva med resten av dit liv. När kortet är i hand kommer du underfund med vad det är du vill ha, samt att du har helt andra möjligheter att prova dig runt.
Lättkörda övningskörningshojar är lättsålda!
Välj gärna en lika dan hoj som finns på körskolan, det kommer garanterat att minska antalet lektioner. Körskolor har oftast väldigt lättkörda hojar som passar alla. Det ligger i deras intresse att eleverna klarar sitt kort, utan att förlora sitt ryckte.
Och halvförsäkra inte som någon hjälte föreslog här tidigare!
Fick den kommentaren när jag fråga några mer erfarna inom kompiskretsen/familj. "Lugnt du behöver bara halvförsäkring, ramlar du så dör du typ så då har du ingen nytta av mc.n iallafall" Jag lyssnade lite för mycket på det och halvförsäkra min nya gsxr och krasha efter två veckor och total kvadda den i princip och är 100.000 back. Och guess what, klarade mig utan en skråma näst intill efter ha ramlat i ~100.
Lyssna inte på tomtar som inte vet ett skit vad dom pratar om.
Jasså du tror att det funkar??
Tänk att lite kjoltyg kan få er killar att go banans.
Ha ha, nja, vill inte ha den typen efter mig som utnyttjar min hjälplöshet för att denne tror sig få lite roligt i sänghalmen. Den dörren e tyvärr stängd!
Tyvärr har jag ingen i min umgängeskrets som har hojkort vilket gör det lite svårt att få hjälp.
Hoppas däremot att hitta någon förnuftig "hen" i mitt område som vill ha lite sällskap ute på turer närmare våren.
Fast TS är ju inte ute efter en ny hoj, utan en för ca 40000. En R Hoj i den prisklassen är sällan värt att helförsäkra.
Skånepågar som kör hoj har vi tillräckligt av tycker jag, tjejer som vill veta mer om/köra hoj måste alltid uppmuntras.Spännande tråd. 92 svar på rekordtid. Hade det varit en 23 årig pöjk från Skövde hade han fått veta att samma fråga är ställd och besvarad 70 gånger och att det finns en sökfunktion.
Köp nåt du når ner med bägge tassarna och kan backa. Det är inte kul att det kukar till sig för en skitsak bara för att man inte når ner.
Jag gillar twin och Gladius är låg men kanske lite trist. Små Ducati Monster är låga. Monster 620 med insprutning, kanske lite trött om man åker 997T. Monster 695 och 696 är guld och jävligt snygga. Cagiva Raptor 650 eller Raptor 1000 men den är lite högre.
Skånepågar som kör hoj har vi tillräckligt av tycker jag, tjejer som vill veta mer om/köra hoj måste alltid uppmuntras.
Sedan har jag kollat bilderna du lagt ut på porschen, och jag vet inte varför - jag får bara en känsla att du har råd med försäkringen på en sporthoj
Vet inte om jag är beredd på att hålla med, lite splittad i den meningen, hon är 30 år som de många försäkringsbolag har en gräns för att bli mycket billigare premier. Men det är väl upp till var och en iof!
Sen om hon nu skulle välja en lättare nakenhoj för den pengen så skulle ju försäkringspremien vara en piss i parken jämnfört med att förlora 40k av en totalkvaddad hoj.
jezzica du kan alltid hålla koll på tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?163327-Gruppk%F6rning-Stockholm-i-lugnt-tempo/page235
Och sen hänga lite inne på sveavägen på onsdags kvällar. Vi är många som kör hoj här ute i Norrort
Kolla med grabbarna på Jarla.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |