Råd om lämpliga däck?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
XT660R brukar inte sulas med extrema sportdäck så det är nog ingen fara...
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Apropå priser så bytte jag kedja, drev och bakdäck i Frankrike 2019. Hade räknat fel på hur länge jag åkt på kedjan. Fin när jag åkte hemifrån.
Bakdäcket hade bra mönsterdjup men hade separerat från corden, troligen pga för lite luft för länge.
DID-kedja och bra drev monterat och nitat lås, bakdäcket var nog ett Michelin. De hade bara ett i min dimension.
Dessutom bjöd de på kaffe, en flarra kedjespray och trevligt sällskap av en verkstadschef som pratade hygglig engelska.

325 euro! Betydligt mindre än jag trodde.

D26F10B5-ABC9-481B-89CA-9FEB28C7B7EF.jpeg
 

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Apropå priser så bytte jag kedja, drev och bakdäck i Frankrike 2019. Hade räknat fel på hur länge jag åkt på kedjan. Fin när jag åkte hemifrån.
Bakdäcket hade bra mönsterdjup men hade separerat från corden, troligen pga för lite luft för länge.
DID-kedja och bra drev monterat och nitat lås, bakdäcket var nog ett Michelin. De hade bara ett i min dimension.
Dessutom bjöd de på kaffe, en flarra kedjespray och trevligt sällskap av en verkstadschef som pratade hygglig engelska.

325 euro! Betydligt mindre än jag trodde.

View attachment 479464


Det går fort på slutet...
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Jag har använt min hoj i princip bara för långkörning med tung packning.
Kört med mer luft i bakdäcket och sen lagt hastighetsmätaren på ca 110km/timmen. Så har jag då matat ner först 150 mil enkel väg efter E4(oftast, inte alltid) genom Sverige, genom Danmark och sen ner till typ Tarifa, Turkiet etc. Två veckor ute så blir det ca 1200 mil.

Dagens däck är inte som förr så visst kan man på dom, antar att det är inte knäskrap man ska köar med på semestern?
Jag har kört med Anakee2 däck, billigaste däcket. Monterar alltid på ett nytt däck eller relativt frsäscht däck när jag sticker iväg. Byter sen ofta tillbaka det begade däcket. Förra sommaren bytte jag bort bakdäcket som gått 2500 mil till ett som gått 1700 mil. Räknar med att få ut 1000 mil på den.

Nu har ju Anakee2 gått ur tiden. Nästa steg skulle då ha varit Anakee3 som jag vet av andra att man får ut bra mil på. Blev istället tredje alternativet, Tourance 1. Tog hem ett utifall dom lägger av med den också....har annars god erfarenhet milmässigt av den också.

Nu är det ju ett 150 däck, XT:n har väl ett 130. Rätt stor skillnad på livslängd, så man får definitivt inte ut lika mycket mil ur ett 130 däck som 150.

Anakee ADV? Nja, säkert ett sjyst däck med 2ct och många gillar den. Dock man får långt ifrån lika mycket mil ur dom som från Anakee 2/3 och Tourance. Detta gäller då 150 däck, hur det ser ut på 130 kan vara en annan sak.

Nu vet jag inte varför den här tråden gick över till sportdäck osv. Billiga däck får punktering osv osv. Det är ju en XT660R med äventyrsdäck med bl a 90/90-21 däck fram

Tycker att, för att få ut mil på däcken så är lämpligt med 80/20 däck. När jag köpte min hoj ny så satt det Bridgestone på den. Vete tusan men, min erfarenhet av bridgestone när dom kommer ut på en fabriksny hoj så är det som om det är halv livslängd på dom?!?

Hursom helst, bytte direkt innan jag ens tog ut hojen däcken till Tourance1. Efter det så har jag använt Anakee2.

Däck har ju blivit svindyrt. Både Tourance1 och Anakee2 150-17 kostade tusenlappen innan helsiket bröt ut i välden. Idag kostar ett Tourance1 ca 1500. Ett Anakee adv kostar ca 2000.
Fortfarande det billigaste däcket man kan få, åtminstone helt klart ur billigast/per mil.
Punktering för att dom är billiga? Jag har klarat mig utan punkteringar trots att dom är snorbilliga, däcken har hittills släpat runt mig i 38 länder och det har absolut inte alltid varit direkt efter turiststråken.... (not....man får aldrig säga så utan att "ta i trä" :) )
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Nu vet jag inte varför den här tråden gick över till sportdäck osv. Billiga däck får punktering osv osv. Det är ju en XT660R med äventyrsdäck med bl a 90/90-21 däck fram

Tycker att, för att få ut mil på däcken så är lämpligt med 80/20 däck. När jag köpte min hoj ny så satt det Bridgestone på den. Vete tusan men, min erfarenhet av bridgestone när dom kommer ut på en fabriksny hoj så är det som om det är halv livslängd på dom?!?

Hursom helst, bytte direkt innan jag ens tog ut hojen däcken till Tourance1. Efter det så har jag använt Anakee2.

Däck har ju blivit svindyrt. Både Tourance1 och Anakee2 150-17 kostade tusenlappen innan helsiket bröt ut i välden. Idag kostar ett Tourance1 ca 1500. Ett Anakee adv kostar ca 2000.
Fortfarande det billigaste däcket man kan få, åtminstone helt klart ur billigast/per mil.
Punktering för att dom är billiga? Jag har klarat mig utan punkteringar trots att dom är snorbilliga, däcken har hittills släpat runt mig i 38 länder och det har absolut inte alltid varit direkt efter turiststråken.... (not....man får aldrig säga så utan att "ta i trä" :) )
Minns på 70-talet och vid köp av ny MC (Sukor) så satt det på från fabrik däck vid namn Cheng Shin (tror jag dom hette). Över 2-300 meter från butiken på dom var det garanterad klotning ?
 

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Minns på 70-talet och vid köp av ny MC (Sukor) så satt det på från fabrik däck vid namn Cheng Shin (tror jag dom hette). Över 2-300 meter från butiken på dom var det garanterad klotning ?


Taiwanesiska däck.
Fortfarande stora, säljs som Cheng Shin - men även under namnen CST och Maxxis.

Har själv inte sett dem som originalmonterade på 70-talshojar, men det räckte bra med de Dunlop och Bridgestone som jag upplevde.

"Fälgskydd" kallades dom i mina kretsar, eller "leveransdäck".
Alltså, "leveransdäck" - i motsats till kördäck.
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Taiwanesiska däck.
Fortfarande stora, säljs som Cheng Shin - men även under namnen CST och Maxxis.

Har själv inte sett dem som originalmonterade på 70-talshojar, men det räckte bra med de Dunlop och Bridgestone som jag upplevde.

"Fälgskydd" kallades dom i mina kretsar, eller "leveransdäck".
Alltså, "leveransdäck" - i motsats till kördäck.
 

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
OT: Pirrelli Phantom var ett digitalt däck minns man, av eller på :kryckor

Phantom med "ormmönstret" var när det introducerades faktiskt världens första dual compound däck för avsalu till allmänheten.

Banbrytande teknologi!
...och möjligen lanserad liiite för tidigt.

Produktionen var inte helt stabil, och jag vill nu i efterhand minnas att man gick tillbaka till bara en gummiblandning i däcket efter några inledande år med problem - men inte tvärsäker längre.

Det kan ha varit ett av de exemplaren du minns - något som borde gått i bingen redan innan det lämnade fabriken.

Ett annat intressant problem med dessa tidiga Phantom var att dom kunde separera under ihållande högfartskörning.
Alltså helt sonika hysta iväg den hårdare mittdelen och lämna stommen av däcket helt blottad.

Stort och uppmärksammat i Tyskland - inte bara för att "ihållande högfartskörning" var mer av en grej just där, utan för att det hände verkliga dödskrascher med sådana däck inblandade.

Äsch, nu blir det en massa pladder igen - sorry, men det berör mig fortfarande och skall försöka knyta an till tråden i slutet:

Jag läste utländska MC-tidningar på den tiden - eftersom de tre svenska (+Race) vi hade bara kom ut med ett nummer vardera per månad och förvånades över att det var så tyst i Sverige om detta.

Jag hade ny Laverda med just Phantom originalmonterade och skulle ner till Jugoslavien - med tight kassa.
Idag skulle jag bara bytt däcken för sinnesfridens skull, men just då var det snävt.

Istället ringde jag till den dåvarande generalagenten för att inhämta deras syn på saken, och den var:

A. Vi vet inget.
B. Det är säkert ingen fara.
C. Din motorcykel omfattas inte.

- Hur kan ni veta det?
"Originalmonterade däck berörs inte av dessa problem".

- Killen som omkom i Tyskland körde Jota på originalphantom.
"Det känner vi inte till"

Jag förstod redan då som bara några och 20 år att dom inte hade en aning om vad dom pratade om och att allt dom kunde leverera var bullshit - även om man inte sade så då.

Så vad göra?
Det fanns inget att göra.
Avresedatum låg runt hörnet, kassan var redigt ansträngd, däck var dyra och hanteringen omständig mitt i säsongen.
"Näthandel" fanns inte mer än när fiskare köpte redskap.

Det var bara att åka.
Ett par av mina bestående minnen från denna resa är än idag oro över bakdäcket och ilska över den nonchalanta behandligen.

Efter två dagar var det bara att bita huvudet av skam och ställa sig i däckbytarkö hos en handlare i Bayern.
Temperaturen bara steg hela tiden, och bergen var nästan inom sikte nu.
Resan hittils hade störts av däcksgrubbel.
Det är en kort väg mellan "störd" och "förstörd", och jag skulle då fan inte få resan sabbad alldeles.

Jag hade frågat pris på flera ställen, och det var billigare än väntat. Men dyrt.
Dyrt i förhållande till kassan.
Hela min lilla ynkliga buffert togs i anspråk. Det var bara att korta ner resan.
Det fick bli berg, men inte bad.
Exit Jugoslavien.
Trodde jag.

En schysst kille, äldre på en R100RT som vi träffade på en camping i Österrike fick höra anledningen till varför vi skulle dela på oss och jag skulle hem igen.
Han lånade mig 10 hundringar och menade "allt är mycket billigare i Jugoslavien".

Men hur skulle jag betala tillbaka?
Jag kände ju inte honom...?
"Nej, men jag vet vem du är. Du hade väl en XS förut med Marshallsystem, eller hur? Den gick inte att missa. Betala tillbaka när du fått nästa lön. Jag brukar vara nere på Clock på onsdagarna."

Så blev det. Jag tog tacksamt emot tusingen, kunde rulla vidare med mitt sällskap och förundrades återigen över vilka uttryck MC-gemenskapen kan ta sig.

Sensmoral?

Tja, en lärdom är att inte bränna alla pengar på ny hoj och ändå planera semester samma sommar, och även att "den som är satt i skuld inte är fri."

Det är jävligt jobbigt att vara skyldig någon pengar som vet vem man är utan att man själv har samma kunskaper.
"Alla känner apan..." fick inte bara en innebörd, utan även ett appendix: ..."och han är skyldig tusen spänn".

Inte roligt. När jag väl kom hem låg nästa löning fortfarande låångt bort, så jag fick sälja skogshojen för att få loss pengar.
För snabbt, för billigt, fel säsong.
...och sedan körde jag runt i stan i tre veckor med en tusenlapp i fickan och letade efter en röd RT.
"Nä, han är nog på semester" sade de jag frågade på alla kända hängställen.

Nå, han kom hem, jag blev oskyldig och jag retar mig fortfarande på att jag fick sälja ITn för billigt.
Nu i efterhand kan jag bara vara tacksam att det inte var en IT465a...


Fler lärdomar - för andra att dra:
Under 25 år köpte jag inte ett enda Pirellidäck. På 00-talet handlade jag en omgång MT-21 för att alla menade att dom var så otroligt bra.

Det var dom inte. Dom var skit.
Det var bara hype alltihop.
40 år och en enda omgång Pirelli - medans jag fyllt en hel container med slutkörda däck av ALLA andra märken.
Ja, även några Metzeler - tyvärr, men det handlar om principen, okay...?
Bara för att generalagenten från den tiden endast kunde leverera varmluft på mina frågor.

Japp. Långsint. Och stolt.

En sensmoral som på något vis alluderar till tråden och samtidigt knyter ihop säcken på detta rant är att ha ordning på sina däck.

Minsta tveksamhet kring det som håller dig kvar på vägen blir ett jäkla lidande - med packning. I tempo. I värme. I främmande miljö.

Litar man inte på sina däck så litar man inte på hojen, och litar man inte på hojen blir gärna hela resan störd. Eller förstörd.

Trevlig resa!
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Phantom med "ormmönstret" var när det introducerades faktiskt världens första dual compound däck för avsalu till allmänheten.

Banbrytande teknologi!
...och möjligen lanserad liiite för tidigt.

Produktionen var inte helt stabil, och jag vill nu i efterhand minnas att man gick tillbaka till bara en gummiblandning i däcket efter några inledande år med problem - men inte tvärsäker längre.

Det kan ha varit ett av de exemplaren du minns - något som borde gått i bingen redan innan det lämnade fabriken.

Ett annat intressant problem med dessa tidiga Phantom var att dom kunde separera under ihållande högfartskörning.
Alltså helt sonika hysta iväg den hårdare mittdelen och lämna stommen av däcket helt blottad.

Stort och uppmärksammat i Tyskland - inte bara för att "ihållande högfartskörning" var mer av en grej just där, utan för att det hände verkliga dödskrascher med sådana däck inblandade.

Äsch, nu blir det en massa pladder igen - sorry, men det berör mig fortfarande och skall försöka knyta an till tråden i slutet:

Jag läste utländska MC-tidningar på den tiden - eftersom de tre svenska (+Race) vi hade bara kom ut med ett nummer vardera per månad och förvånades över att det var så tyst i Sverige om detta.

Jag hade ny Laverda med just Phantom originalmonterade och skulle ner till Jugoslavien - med tight kassa.
Idag skulle jag bara bytt däcken för sinnesfridens skull, men just då var det snävt.

Istället ringde jag till den dåvarande generalagenten för att inhämta deras syn på saken, och den var:

A. Vi vet inget.
B. Det är säkert ingen fara.
C. Din motorcykel omfattas inte.

- Hur kan ni veta det?
"Originalmonterade däck berörs inte av dessa problem".

- Killen som omkom i Tyskland körde Jota på originalphantom.
"Det känner vi inte till"

Jag förstod redan då som bara några och 20 år att dom inte hade en aning om vad dom pratade om och att allt dom kunde leverera var bullshit - även om man inte sade så då.

Så vad göra?
Det fanns inget att göra.
Avresedatum låg runt hörnet, kassan var redigt ansträngd, däck var dyra och hanteringen omständig mitt i säsongen.
"Näthandel" fanns inte mer än när fiskare köpte redskap.

Det var bara att åka.
Ett par av mina bestående minnen från denna resa är än idag oro över bakdäcket och ilska över den nonchalanta behandligen.

Efter två dagar var det bara att bita huvudet av skam och ställa sig i däckbytarkö hos en handlare i Bayern.
Temperaturen bara steg hela tiden, och bergen var nästan inom sikte nu.
Resan hittils hade störts av däcksgrubbel.
Det är en kort väg mellan "störd" och "förstörd", och jag skulle då fan inte få resan sabbad alldeles.

Jag hade frågat pris på flera ställen, och det var billigare än väntat. Men dyrt.
Dyrt i förhållande till kassan.
Hela min lilla ynkliga buffert togs i anspråk. Det var bara att korta ner resan.
Det fick bli berg, men inte bad.
Exit Jugoslavien.
Trodde jag.

En schysst kille, äldre på en R100RT som vi träffade på en camping i Österrike fick höra anledningen till varför vi skulle dela på oss och jag skulle hem igen.
Han lånade mig 10 hundringar och menade "allt är mycket billigare i Jugoslavien".

Men hur skulle jag betala tillbaka?
Jag kände ju inte honom...?
"Nej, men jag vet vem du är. Du hade väl en XS förut med Marshallsystem, eller hur? Den gick inte att missa. Betala tillbaka när du fått nästa lön. Jag brukar vara nere på Clock på onsdagarna."

Så blev det. Jag tog tacksamt emot tusingen, kunde rulla vidare med mitt sällskap och förundrades återigen över vilka uttryck MC-gemenskapen kan ta sig.

Sensmoral?

Tja, en lärdom är att inte bränna alla pengar på ny hoj och ändå planera semester samma sommar, och även att "den som är satt i skuld inte är fri."

Det är jävligt jobbigt att vara skyldig någon pengar som vet vem man är utan att man själv har samma kunskaper.
"Alla känner apan..." fick inte bara en innebörd, utan även ett appendix: ..."och han är skyldig tusen spänn".

Inte roligt. När jag väl kom hem låg nästa löning fortfarande låångt bort, så jag fick sälja skogshojen för att få loss pengar.
För snabbt, för billigt, fel säsong.
...och sedan körde jag runt i stan i tre veckor med en tusenlapp i fickan och letade efter en röd RT.
"Nä, han är nog på semester" sade de jag frågade på alla kända hängställen.

Nå, han kom hem, jag blev oskyldig och jag retar mig fortfarande på att jag fick sälja ITn för billigt.
Nu i efterhand kan jag bara vara tacksam att det inte var en IT465a...


Fler lärdomar - för andra att dra:
Under 25 år köpte jag inte ett enda Pirellidäck. På 00-talet handlade jag en omgång MT-21 för att alla menade att dom var så otroligt bra.

Det var dom inte. Dom var skit.
Det var bara hype alltihop.
40 år och en enda omgång Pirelli - medans jag fyllt en hel container med slutkörda däck av ALLA andra märken.
Ja, även några Metzeler - tyvärr, men det handlar om principen, okay...?
Bara för att generalagenten från den tiden endast kunde leverera varmluft på mina frågor.

Japp. Långsint. Och stolt.

En sensmoral som på något vis alluderar till tråden och samtidigt knyter ihop säcken på detta rant är att ha ordning på sina däck.

Minsta tveksamhet kring det som håller dig kvar på vägen blir ett jäkla lidande - med packning. I tempo. I värme. I främmande miljö.

Litar man inte på sina däck så litar man inte på hojen, och litar man inte på hojen blir gärna hela resan störd. Eller förstörd.

Trevlig resa!

Långt och klokt inlägg som jag sammanfattar med:

”När det gäller däck, välj gärna Michelin. Det brukar vara klokast i längden.”

Man kan göra avsteg från den regeln om man vet vad man håller på med. ;)
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Mer OT: det regnade som fan så jag tog av hjulen på min Z1000-08 och åkte till jobbet med dom för att byta däck.
Hade fått ett par Bridgestone till superpris eftersom vi hade en generös leverantör till bilverkstan jag jobbade på (BMW)

På med hjulen och invänta torrt väder.
Morgonen därpå körde jag iväg från garagen mot typ Rosenhill eller nåt, kom på att visst fan, jag har ju färska däck, bäst att zick-zacka lite på Hornsgatan och gnugga av dom.

En hundradels sekund senare låg jag på gatan och såg Kawan försvinna i ett gnistregn.

Slutresultat = dyrt

edit: garvar fortfarande åt minen på killen som kom springande mot mig:
- Vad gjorde du, frågade han?
- Körde omkull, hjälp mig upp, svarade jag.
 
Last edited:

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Minns på 70-talet och vid köp av ny MC (Sukor) så satt det på från fabrik däck vid namn Cheng Shin (tror jag dom hette). Över 2-300 meter från butiken på dom var det garanterad klotning ?
Fast, ännu på 2000-talet så var man tvungen att tvätta av eller ta det försiktigt första milen, oavsett däck. Sett folk vurpa redan runt hörnet när dom varit lite för ivriga.

Annars så, tycker Cheng Shin är grymma däck. Dom går i tummått och haft sommartid endurodäck på CBR600:an. Vintertid Cheng Shin crossdäck rallydubbade av världens bästa rallydubbare, Lasses rallyservice.
180808-3.jpg
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag köpte nya Michelin PR4 sensommaren 2014. Körde iväg på gatan och bakhjulet spann loss på asfalten. Då jag hade ABS på hojen (R1100RS-00) provade jag att tvärnita. Klick……..klick…….klick….. men inte mycket till broms. Försiktig körning till en skogsbilväg i närheten, några rivstarter och inbromsningar, sedan kändes det som vanligt även på asfalt.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag köpte nya Michelin PR4 sensommaren 2014. Körde iväg på gatan och bakhjulet spann loss på asfalten. Då jag hade ABS på hojen (R1100RS-00) provade jag att tvärnita. Klick……..klick…….klick….. men inte mycket till broms. Försiktig körning till en skogsbilväg i närheten, några rivstarter och inbromsningar, sedan kändes det som vanligt även på asfalt.

Michelin man! :crash

Michelinman.PNG
 

goranh

Ny medlem
Gick med
3 May 2022
Hoj
Yamaha xt 660 r
Tack för alla synpunkter och även konkreta tips men är tex ett Metzler Tourance att betrakta som ett dåligt däck… har för mig att det har ett gott renommé eller har jag fått det om bakfoten?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag satte nya Tourance på min gamla Tenere.
Jag tycker faktiskt inte att det var speciellt dyrt, jag vill minnas att jag pröjsade någonstans runt 280€ för både fram och bak. Och då var det någon ny slng med där.
Nu vet inte jag om trådkombatanterna räknar det som ett skitdäck för dumsnåla (Michelin är väl något dyrare) eller ett premiumdäck som är allt för dyrt (kan säkert spara något i inköp på att leta fram något kina).

Men om man kör 1000 mil på dem, och det tror jag att man gått och väl gör med en lätt hoj utan effekt. (kört ca 200 på mina nu, syns knappt) Så är det ju en skitsumma räknat på vad alla andra kostnader för mc-åkande landar på.

Nu kanske de hamnar i dumsnål-kategorin enligt någon, men det vettefan om jag håller med om heller. Våtgreppet är lite patetiskt, men annars känns de klart godkända, och både vägen, hojen, och jag får slut på prestanda innan däcken.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Jag kör Tourance på min GS800. Ofta med packning, och på blandat underlag. Helt nöjd med dom. Tycker dom håller längre än Michelin Anakee Adventure. Känner mig lika trygg med dom som med Adventure-däcken. Har testa lite av varje med likande mönster, men återvänder alltid till Tourance på BMWn.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Tack för alla synpunkter och även konkreta tips men är tex ett Metzler Tourance att betrakta som ett dåligt däck… har för mig att det har ett gott renommé eller har jag fått det om bakfoten?
Metzeler gör enligt mig utmärkta däck, fast just Tourance har jag inte provat. Metzeler och Michelin är hugget som stucket när det gäller sporttouringdäck iaf, kanske med en gnutta fördel åt Michelin just nu.

Änywäjs, de flesta däck från märkestillverkare är ju bra numera, det är nästan svårt att köpa ett dåligt. Men det går ju alltid att sätta på fel håll! ?

Det var många år sedan jag blev besviken sist (Michelin Pilot Road 3 eller 4, framdäck var konstigt, framhjulet gick som en kåt ål. Det var konstiga sajpningar i det framdäcket och jag läste om fler som upplevde samma.)
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top