Rån i Södertälje, Rånare skjuten i huvudet.

tkdrille

Guest
Då var polisen friad mot några misstankar. Precis som de ska vara.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag har hört talas om "Behandla andra som du vill bli behandlad själv" vilket inte alla har. Tycker man att det är ok att kränka andras fri- och rättigheter, stjäla, hota, mörda osv så har man brännt sitt förtroendekapital hos mig i alla fall.
Så tänker nog majoriteten av oss. Frågan är vilka konsekvenserna bör bli när förtroendekapitalet är uttömt. Där tror jag det skiljer sig mycket i tyckandet och tänkandet mellan individerna och samhället.
Om någon hade mördat en familjemedlem hade man förmodligen velat döda mördaren men först efter att ha plågat den jäveln länge. Det är inte lämpligt för samhället att göra så eftersom samhället måste vara bättre än individen för att det ska funka i ett demokratiskt system.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
... Polisen har redan så mycket skrot i sina bälten att det inte får plats något mer (tjänstevapen, extra magasin, batong, pepparsprej, handklovar, handskar, kommunikationsradio och säkert något mer också). Det är en av förklaringarna. Att det blir så väl otympligt som tungt. ...

Det har du ju rätt i men eftersom våra poliser alltid arbetar i par så skulle nog den arbetsbördan med fördel kunna delas upp på två personer. Det räcker rimligtvis med att en av två poliser bär skjutvapen och då kan den andra bära en elpistol osv.

Skulle nog även bli gynnsamt när dom måste springa ikapp buset

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
oavsett ålder så verkar han eller några utav de andra med utländska namn (och även ett o annat svenskt namn) inte ha alla hästar hemma. och har knappast med några val av partier att göra.

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Man kan lätt räkna ut hur gammal den snubben är som skriver, max 15-17år
Påverkar han ens val ang. vilket parti man röstar på är man inte helt 100 själv.

Du helgarderade dig med tanke på hur lätt du räknade ut vilken ålder snubben har:hihi

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Micke™;5708153 skrev:
ser att begåvningsreserven även sysslar med spam på facebook :D

och inte fan har de speciellt stort ordförråd heller. består mest av hora, knulla din mamma och rasist.

Åsså klagar de på att SFI-lektionerna är för dåliga:rofl

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...