Rödby

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
det där var bara allmänt onödigt men visst. man har inte alla hästar i stallet om man ger sig på nån med hagelbössa. men okej vi kör på din metod, fria vapen till alla, vi tar och skjuter den som säger eller gör något. försvarade inte ynglen i mitt inlägg som du skulle se om du tog dig tiden att läsa vad jag skrev! men men läser man valda delar och har en förbannat trång syn på det så.

Det är ju jävligt lätt att sitta i sin varma sköna soffa och säga vad han borde och inte borde ha gjort. Tror alla är överens om att han inte tänkte skjuta ihjäl någon med bössan, sen vad som ledde till det vet bara de som var på plats. Jag förstår gubben och visst ska han åka in en sväng i finkan, men med ett duktigt förkortat straff.

Tycker inte det minsta synd om de som blev skjutna. Ger man sig in i leken får man leken tåla. Nu kommer säkert många skriva att de var ju bara oförståndiga barn. Så fan heller, när man är 15-16 så är man inte helt pantad, man vet vad man gör och vad det gör mot andra. Iof kanske man inte förväntar sig en hagelbrakare i arslet men shit happens... De fortsatte säkert hetsa och hota fast han hade bössan så de får skylla sig själva.

Gabor

Guest
Ja men nu är det här en helt annan historia där någon blivit trakasserad av ungdomar med påkar. Din historia kan vi diskutera någon annan gång när det har hänt.

Dessutom längre tid och moppegänget är kända i hela byn som de trakasserat, inte bara denna familj.

Gubben blev trängd med hot om att bli ihjälslagen av ett gäng ...

Tja i mörkret är det inte lätt att se exakt vart folk rör sig och vad de gör..

Han sköt säkert verkanseld direkt när de hotade honom. Bra skytt , bra utdelning. Tragiskt att det drabbade slynglarna så hårt bara. Detta kommer säkert att lugna ner resten av gänget och byn.

Om det nu stämmer som står i olika tidningar.

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Fyy fan asså, man blir ju mörkrädd när man hör talas om sånt här.
Självklart är det inte acceptabelt att skjuta ihjäl någon, men å andra sidan vad fan ska man göra om det står ett gäng beväpnade med påkar utanför och polisen inte vill komma? :va
Det hela verkar vara otroligt dåligt skött från början från polisens sida och som någon sa tidigare att nu får polisen en mycket längre och jobbigare utredning att hålla på med än om dom hade tagit tag i det från början.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ja men nu är det här en helt annan historia där någon blivit trakasserad av ungdomar med påkar. Din historia kan vi diskutera någon annan gång när det har hänt.

Blev han utsatt för något våld? Är det styrkt att de överhuvudtaget hade påkar? Vad har trakasserierna bestått i?

Även om de hade påkar så hade han skjutvapen, det är ett djävulskt övertag och gör att verkanseld endast kan motiveras när det inte finns någon annan utväg för att rädda livet på sig och sin familj.

Att bara känna sig trakasserad och hotad av aldrig så jävliga skitungar är under inga omständigheter skäl att döda dem.

Gabor

Guest
Blev han utsatt för något våld? Är det styrkt att de överhuvudtaget hade påkar? Vad har trakasserierna bestått i?

Även om de hade påkar så hade han skjutvapen, det är ett djävulskt övertag och gör att verkanseld endast kan motiveras när det inte finns någon annan utväg för att rädda livet på sig och sin familj.

.

Du vet inte hur situationen var på plats. Varför försvara folk som hotar att slå ihjäl någon...:rolleyes: ....hur å var han siktade vet endast 50 åringen. Kanske flyttade sig ungarna precis när han sköt..då blir det jävligt olycklig utgång. Du tycker säker det hade varit en bättre lösning om han bett de snällt bara gå därifrån, för 14 gången :confused: ? Eller väntat på att verkligen blivit misshandlad...:mad:

Dr.Bike

Guest
Det är så här det kommer gå på allt fler platser.
Skitungjävlar utan vare sig vett eller uppfostran.
Folk bildar medborgargarden och tar lagen i egna händer när korv och mospolisen aldrig gör nåt :mad:

He had it coming säger jag! Att vid ett flertal tillfällen provocerat genom både fysiskt våld, muntliga hot och rent allmän djävlighet... tillslut rinner bägaren t.om hos den lugnaste över.
Våld är inte acceptabelt. Men i detta fall FULLT förståeligt.

Jag lider mest med den stackars familjen och den förståndshandikappade pojken som mobbats av dessa små svin.

Avskedssnyftandet på Lunar till plågoanden är bara patetiska.
Alla visste givetvis att han var ett svin - men ingen vågade säga det.

Draveltext...som tar parti för svinen

- så oväntat Chris....att just DU står på förbrytarnas sida
Du älskar att provocera va?
Suck.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

"Den 16-årige pojke som skottskadades i dödsdramat i Blekinge i helgen finns i belastningsregistret för att ha ofredat den misstänkte 50-åringens familj.

Enligt en brottsutredning färdades 50-åringens son och dennes kamrat på moped då 16-åringen med sin moped körde ikapp dem och försökte knuffa omkull dem.

Visserligen meddelade åklagaren åtalsunderlåtelse eftersom 16-åringen nyligen dömdes för andra, grövre brott - olovlig körning och fyra fall av stölder - och redan stod under skyddstillsyn. Men brottet antecknades i belastningsregistret vilket kan få konsekvenser om pojken begår nya brott.

Mopedhändelsen är bara en av flera skadegörelser och ofredanden som mopedgänget i Rödeby enligt polisanmälningar ska ha utsatt 50-åringens familj för."

Jag är säker på att det kommer att dyka upp mer om dom välkammade gossarna "som bara skojade lite" längre fram i utredningen.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Exakt hur dum i huvudet måste man vara för att få det till att jag försvarar ungarna som trakasserade? Är ni så jäkla enkelt funtade i huvudet att det bara finns ett rätt och ett fel, en ond och en god sida, i allt? Eller är det bara världens billigaste retoriska knep, använt för miljardte gången, anklaga någon för en hållning som han eller hon inte har intagit och angrip sedan denna?

Som vanligt har folk svårt att komma över högstadienivån när de debatterar på detta forum.

Gabor

Guest
Mycket svårt , det ser man i övriga trådar. Denna inget undantag..Faktum kvarstår. Ungjävlaran bad om en motreaktion, hade det inte hänt nu så inom ett par år. Testa gränser är kul, tills det går emot en...:rolleyes:

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Har bara sympatier för den drabbade familjen. Fördjävligt att det ska gå behöva gå så långt, förstår att det rann över hos honom. Vakthavande på polisen borde fan ta på sig ansvaret (nästan)

Rydstedt1989

Guest
På vilket sätt har jag propagerat för fria vapen till alla? Hur var det nu med läskunskaperna egentligen, lär ni er ingenting i skolan? Det blir tuffa tider nu när Magister Björklund börjar ställa lite krav i skolan också.

Jag läste f.ö. hela ditt inlägg. Jag har inte på något sätt kommenterat, direkt eller indirekt, att du försvarat slynglarna.

till att börja med, vad säger att jag går i skolan? fakta mannen fakta!

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Det är förjävligt om han kan komma undan med nödvärn för en sådan sak. Det hade nog räckt att rikta mynningen mot luften och dragit av ett skott, lär skrämma varenda mopedist i bygden.

Jansen

Långsam
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
ZX7R -96
Det är känt att mopedligorna trakasserat folk i bygden. Kommunen har tvingats anställa väktare för att skydda dem som bor på äldreboende. Polisen medger att det är stora problem i Rödeby.

Säger väl en del om ungdomarna i samhället. Sen om det är just dessa vet vi ju inte.
Jag har förståelse för pappans reaktion om det som står stämmer. Vad skulle man göra själv i samma sits?
Det är lätt att sitta vid datorn och säga si eller så. Till slut rinner bägaren över...för alla.

Rikta ett skott i luften vette fasen om det skulle hjälpa. Kanske hade blivit än värre i framtiden?!
Jag tycker det mest har gått överstyr fullständigt. Var och varannan går ju för fan på Rohypnol...

/Anders

Gabor

Guest
Det är förjävligt om han kan komma undan med nödvärn för en sådan sak. Det hade nog räckt att rikta mynningen mot luften och dragit av ett skott, lär skrämma varenda mopedist i bygden.

Skydda sin egen familj och egendom...hot om att bli ihjälslagen, sorry, men då har man klivit över en gräns som gör att de får ta konsekvensen...

Samma som när någon snor en hoj för någon på sH...naCKskOtT direkt ba...

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Det är förjävligt om han kan komma undan med nödvärn för en sådan sak.

Skulle säga tvärtimot, efter vad man läst idioterna te skitungar hittat på så har jag inte mkt medlidande för dom alls.
Visst att en dog kanske var lite hårt men hade han skjutit dom i fötter/ben så dom inte dött men inte kunnat springa/röra sig från platsen så hade jag bara tyckt det var rätt åt dem.

Hoppas han får Kraftigt förminskat straff/går fri o nån hos polisen får ta en Stor del av konsekvenserna.

Iditoerna hade ju förfan jävlats som f*n med dem samt Mordhotat dom, nu vare dom som fick smaka för en gång skull :tummenupp

Edit. Glömde även föräldrarna, kanske dom oxå skulle behöva få smaka lite hagel.

Last edited:

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
Skydda sin egen familj och egendom...hot om att bli ihjälslagen, sorry, men då har man klivit över en gräns som gör att de får ta konsekvensen...

Samma som när någon snor en hoj för någon på sH...naCKskOtT direkt ba...

Känns som att jag har missat lite fakta någonstans? Har vi läst samma artikel? :confused:

EDIT:

Aftonbladet och lokala dagstidningen skiljde sig en del, såklart. Om nu allt stämmer i Aftonbladet så tror jag att han kommer få ett mildare straff pga omständigheterna. Men att skjuta mot utan att först skjuta varningsskott, känns fortfarande fel. Vad man kan utläsa från tidningen så var han aldrig under ett direkt hot, dvs ingen som lyfte en påk för att slå?

Last edited:

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj

Rikta ett skott i luften vette fasen om det skulle hjälpa. Kanske hade blivit än värre i framtiden?!
/Anders

Tror du inte själv att dom hade blivit rädda så in i helvete om han hade dragit ett skott i luften med ett hagelgevär som en varning? Dom skulle antagligen inte ha sprungit mindre än vad dom gjorde nu när han sköt direkt mot dom.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Tror du inte själv att dom hade blivit rädda så in i helvete om han hade dragit ett skott i luften med ett hagelgevär som en varning? Dom skulle antagligen inte ha sprungit mindre än vad dom gjorde nu när han sköt direkt mot dom.

Han kanske bara hade ett skott och ville inte chansa bort det på ett skrämskott.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy