Rödby

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ur Dn-artikeln:

Kunde tragedin ha undvikits?

- Det är för tidigt att svara på. Rädsla är en källa till aggression. Hade de inblandade känt varandra bättre, sett de fina människorna som fanns bakom maskerna av rädsla och aggression, hade det inte hänt.

:rofl

Snacka om att det är blockflöjtande i skolorna nu för tiden, det är rektorn som uttalar sig. Vilka är de fina människorna han pratar om? :confused:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ur Dn-artikeln:

Kunde tragedin ha undvikits?

- Det är för tidigt att svara på. Rädsla är en källa till aggression. Hade de inblandade känt varandra bättre, sett de fina människorna som fanns bakom maskerna av rädsla och aggression, hade det inte hänt.

:rofl

Snacka om att det är blockflöjtande i skolorna nu för tiden, det är rektorn som uttalar sig. Vilka är de fina människorna han pratar om? :confused:

Det börjar lukta sekt minsann. Jag ser fortfarande inte problemet.

"Har man valt sida får man stå sitt kast", fyfan det finns massvis av ordspråk som passar in i det hela.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det börjar lukta sekt minsann. Jag ser fortfarande inte problemet.

"Har man valt sida får man stå sitt kast", fyfan det finns massvis av ordspråk som passar in i det hela.

Det här blir bara värre och värre, mannens agerande framstår som än mer rätt:

Familjen i Rödeby håller sig gömd
I eftermiddag hålls häktningsförhandlingar mot den man som sköt en pojke till döds och skottskadade en annan i Rödeby i fredags natt. Samtidigt har familjen utsatts för hot och nya trakasserier och håller sig gömd på hemlig ort.

Trots avspärrningar och polispatruller i området fortsatte trakasserierna mot familjen i Rödeby på söndagen. En ruta på familjens bil krossades, allvarliga hot framfördes via ungdomssajten Lunarstorm och träd på familjens tomt sprayades med den avlidne pojkens namn.

- Det fanns poliser där under dagen men det är inte en vanlig tomt på femhundra kvadratmeter det rör sig om, utan ett betydligt större område. En del var avspärrad och en del var inte avspärrad, säger polisens presstalesman Thomas Pärlklo.

Familjen har nu lämnat sin bostad och befinner sig på hemlig ort.

- De är någonstans där de känner sig trygga, det är allt jag kan säga, säger Thomas Pärlklo.

Klockan 14.15 i eftermiddag hålls häktningsförhandlingar mot mannen.

Det var i fredags natt som ett gäng ungdomar dök upp på familjens gård. Pappan i familjen tog då fram ett hagelgevär och avfyrade skott mot gänget. En 15-årig pojke dog och en 16-årig pojke skadades allvarligt.

Händelsen inträffade efter att familjen i flera månader blivit trakasserade av gänget som bland annat utsatt familjens gård för skadegörelse, försökt stjäla sonens moped och trakasserat familjemedlemmarna, i synnerhet sonen i familjen.

Familjen polisanmälde trakasserierna som trots det fortsatte under ett års tid.

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_17246597.asp

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Utifrån den bild man har fått av händelsen i media har jag full förståelse för fadern. Mobbing av sonen under lång tid är bara det ett allvarligt brott i mina ögon och när det sedan dyker upp direkta och konkreta hot mot resten av familjen kan jag förstå att maktlösheten blir minst sagt påtaglig.

Jag säger inte alla, men många hade nog handlat likadant i motsvarande situation. Tyvärr kommer väl fadern att få sitta av lite tid, men jag skulle gärna se att han blev frikänd.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jag förstår pappan till fullo. Punkt.

Men jag är dock mest nyfiken hur polisen kommer utreda detta, internt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tyvärr kommer väl fadern att få sitta av lite tid, men jag skulle gärna se att han blev frikänd.

Under tiden kommer familjen fortsatt trakasseras och polisen kommer i vanlig ordning inte göra sitt jobb.

Allt i socialdemokratisk anda. :banana

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt

Efter ha stått ut med sånt där skit i flera år så skulle jag också skjutit ihjäl någon av dom! eller jag skulle nog ha försökt att skjuta ihjäl alla:mad:

Fattar dom inte själva att dom passerat en viss gräns när man börjar förstöra deras egendom, försöka preja dom av vägen:huvet
fan jag hade inte stått ut med det där i 2 år!! jag hade nog skjutit ihjäl nån efter nån månad:näsblod

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det är aldrig "rätt" i rent juridisk mening att ta lagen i egna händer men jag har full förståelse för det inträffade OM familjens historia stämmer.... OM de har trakasserats på det sätt som beskrivs så hoppas jag att en eventuell jury ser de förmildrande omständigheterna och dömmer mannen till vilkorlig dom. Att ta lagen i egna händer skall aldrig accepteras i ett rättsamhälle men man måste även kunna se vad som föranledde det hela och därför utdömma vilkorligt.... Detta förusätter givetvis att det verkligen rör sig om den långa tid av utstuderade trakasserier som beskrivs.

Någon gång måste "samhället" vakna upp... Det handlar inte om att sätta in så mycket hårdare straff som att TIDIGT ge dem en ordentlig näsbränna...

Pajar du en busskur så får du ägna varje lördag och söndagmorgon under ett par månader tillsammans med de som städar upp alla pajade busskurer..

Klottrar du ner ett pendeltåg ska du få ägna lördags och söndagsmorgnar åt att klottersanera tillsammans med de som tar hand om skiten...

Slår du någon på käften i skolan bara för att denne har tandställning eller glasögon eller är skelögd så ska det utan problem gå att flytta dig från den skolan under ett par månader redan efter första gången...

Så det främsta problemet är inte för mesiga straff för dem med ett digert brottsregister utan att de hunnit skaffa sig ett digert brottsregister utan några kännbara straff i början av "karriären"....

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Det här blir ju bara bättre och bättre. Någon av de mopedburna raketforskarna har tydligen postat detta på lunarstorm:

”Du sa att vi skulle ställa upp för varandra till 100 procent, ska göra det jag lovar, även om det är försent. Jag ska hedra och ställa upp för dej med hela min makt, detta ska bli djurisk slakt, Ska trakkasera dom tills dom inte vill leva mera, ska stycka deras mamma i samma veva. Ni har startat ett krig ni inte kan vinna, hela ert släktträd ska falla och brinna, och ingen kommer minnas era namn, falla och brinna, och ingen kommer minnas era namn, dom kommer helt försvinna. Det var igår du och jag var sista gången, ska skriva om dej och samtidigt slita ut mördarens tänder, en i sänder.

Jag beundrar och hedrar dej XX. Du var alldeles för snäll och sa aldrig nej, fattar du hur mycket du betyder för mej, Jag lovar och svär, ska aldrig glömma och ska fixa så alla alltid minns dej”

Eh.. Oh-kay. Någon med hagelbössa som känner sig manad?

PS: Är detta ett sk "rhyme"?

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Det här blir ju bara bättre och bättre. Någon av de mopedburna raketforskarna har tydligen postat detta på lunarstorm:

”Du sa att vi skulle ställa upp för varandra till 100 procent, ska göra det jag lovar, även om det är försent. Jag ska hedra och ställa upp för dej med hela min makt, detta ska bli djurisk slakt, Ska trakkasera dom tills dom inte vill leva mera, ska stycka deras mamma i samma veva. Ni har startat ett krig ni inte kan vinna, hela ert släktträd ska falla och brinna, och ingen kommer minnas era namn, falla och brinna, och ingen kommer minnas era namn, dom kommer helt försvinna. Det var igår du och jag var sista gången, ska skriva om dej och samtidigt slita ut mördarens tänder, en i sänder.

Jag beundrar och hedrar dej XX. Du var alldeles för snäll och sa aldrig nej, fattar du hur mycket du betyder för mej, Jag lovar och svär, ska aldrig glömma och ska fixa så alla alltid minns dej”

Vad heter dom på lunar?

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited

Det är vid sådana här tillfällen man ångar att man slutade jaga och sålde puffrorna... :gnissla

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
Det är så här det kommer gå på allt fler platser.
Skitungjävlar utan vare sig vett eller uppfostran.
Folk bildar medborgargarden och tar lagen i egna händer när korv och mospolisen aldrig gör nåt :mad:

He had it coming säger jag! Att vid ett flertal tillfällen provocerat genom både fysiskt våld, muntliga hot och rent allmän djävlighet... tillslut rinner bägaren t.om hos den lugnaste över.
Våld är inte acceptabelt. Men i detta fall FULLT förståeligt.

Jag lider mest med den stackars familjen och den förståndshandikappade pojken som mobbats av dessa små svin.

Avskedssnyftandet på Lunar till plågoanden är bara patetiska.
Alla visste givetvis att han var ett svin - men ingen vågade säga det.

:mattias

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)

Men vad i helvete. Vad är det för jävla mongon som bor i Rödeby egentligen? Hur gamla är nollorna egentligen? 15-16 som säger åt vuxna människor att sluta umgås med familjer och dom förväntas bli tagna på allvar?

Han skulle fan ha skjutit hela bunten så hade nog problemet var så gott som löst.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är aldrig "rätt" i rent juridisk mening att ta lagen i egna händer men jag har full förståelse för det inträffade OM familjens historia stämmer.... OM de har trakasserats på det sätt som beskrivs så hoppas jag att en eventuell jury ser de förmildrande omständigheterna och dömmer mannen till vilkorlig dom. Att ta lagen i egna händer skall aldrig accepteras i ett rättsamhälle men man måste även kunna se vad som föranledde det hela och därför utdömma vilkorligt.... Detta förusätter givetvis att det verkligen rör sig om den långa tid av utstuderade trakasserier som beskrivs.

Någon gång måste "samhället" vakna upp... Det handlar inte om att sätta in så mycket hårdare straff som att TIDIGT ge dem en ordentlig näsbränna...

Pajar du en busskur så får du ägna varje lördag och söndagmorgon under ett par månader tillsammans med de som städar upp alla pajade busskurer..

Klottrar du ner ett pendeltåg ska du få ägna lördags och söndagsmorgnar åt att klottersanera tillsammans med de som tar hand om skiten...

Slår du någon på käften i skolan bara för att denne har tandställning eller glasögon eller är skelögd så ska det utan problem gå att flytta dig från den skolan under ett par månader redan efter första gången...

Så det främsta problemet är inte för mesiga straff för dem med ett digert brottsregister utan att de hunnit skaffa sig ett digert brottsregister utan några kännbara straff i början av "karriären"....

Ett annat ganska främsigt problem är att till synes bildade personer i 30-årsåldern tror att man döms av en jury i Sverige.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy