Röka i rabatten..

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Har inga vetenskapliga belägg för mina funderingar, men har ett par kommentarer till det du säger:

(3) Man får nog skilja på cannabis och cannabis. Det är väl skillnad på marijuana och hasch? Hasch t.ex. lagras om jag minns rätt i fettcellerna och gör att man kan få bakrus flera veckor efter intaget. När man kommit över ett alkoholrus, dvs bskfyllan är slut, då är man "ren".

Ett par veckor gäller första gången.
En person som brukat längre än 3 månader kan få återfallsrus upp till 15 år efter det senaste intaget.
Både Cannabis och Hasch lagras i fettcellerna och kan ge liknande återfallsrus.

[Och nu kommer pundarna skrika : 'Det finns inga bevis, det finns inga bevis!' Men det gör det. Läs bla.a den rapporten som skalman länkar till, alternativt googla lite så skall ni få se]

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Nej, jag har inget att göra i denna tråd. Det är helt uppenbart.
Nej, du saknar ju uppenbarligen lust till att argumentera för din sak ens med mig som försöker komma med lite mer konstruktiva inlägg än bara "Ännu en haschtomte". Så det har du nog rätt i.

Och att stämpla mig som brukare när jag endast provat någon enstaka gång samt är emot en legalisering verkar väldigt logiskt när du själv hävdar att du provat de flesta droger i din ungdom. :rolleyes:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ett förbud visar iaf att det inte är ok..kan hålla några laglydiga borta..
Att jag inte har sluta snusa är just brist på motivation(skäl).

Jag vet. Det är inte lätt att sluta. Speciellt inte för att nån annan säger åt en. För tre veckor sen fick jag nog. Kände mig bara äcklig. Har inte tagit en prilla sen dess. Klippte rakt av. Var lite sugen i tre dag, men nu är suget (nästan) helt borta. Funkar lika bra med en frukt, ett tuggummi eller oftast ingenting. Faktiskt förvånad över att det var så enkelt.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag vet. Det är inte lätt att sluta. Speciellt inte för att nån annan säger åt en. För tre veckor sen fick jag nog. Kände mig bara äcklig. Har inte tagit en prilla sen dess. Klippte rakt av. Var lite sugen i tre dag, men nu är suget (nästan) helt borta. Funkar lika bra med en frukt, ett tuggummi eller oftast ingenting. Faktiskt förvånad över att det var så enkelt.

Jag har slutat snusa många gånger. Oftast är det skitlätt för att jag är så less men sen när det gått två månader eller nånting så börjar jag tänka att det inte finns någon anledning att INTE snusa och så börjar man om igen.

Quest

För fort för tidigt
Gick med
1 May 2005
Hoj
Ducati Monster
Jag har slutat snusa många gånger. Oftast är det skitlätt för att jag är så less men sen när det gått två månader eller nånting så börjar jag tänka att det inte finns någon anledning att INTE snusa och så börjar man om igen.

Exakt likadant som mig. Slutar snusa och/eller röka så tar det någon månad så börjar jag igen för att det inte finns någon orsak att inte snusa....man är bra dum va?

Dominator-Rocks

Guest

VÄnta du bara! Jag har varit "ren" från snuset nått halvår och har nu en sjukt jobbig period med ett enormt sug... :huvet :huvet Men det går la över :)

Lycka till!

EmiliosFantomen

Guest
Förbjud vanliga cigarettos, finns inte en jävel som röker hash/majja utan att ha rökt en John Silver först!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Förbjud vanliga cigarettos, finns inte en jävel som röker hash/majja utan att ha rökt en John Silver först!

Då kan vi förbjuda tomater också, det finns nog inte en jävel som skjuter heroin utan att ha ätit en tomat först!

Lysande slutledning!

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Då kan vi förbjuda tomater också, det finns nog inte en jävel som skjuter heroin utan att ha ätit en tomat först!

Lysande slutledning!
Jag tror det han vill få fram är att det är samma lysande slutledning när folk säger att folk provar cannabis och sedan börjar med heroin. Men det stämmer fan med tomatjävlarna också. :mad:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
jag tycker det är lysande att det planteras industrihampa lite varstans i kommunens rabatter. De är ju fina att titta på och dessutom luktar de gott.

EmiliosFantomen

Guest
e d samma snubbe som har gjort supersize me ?
Inte samma snubbe men liknande upplägg.

Inge majjarökande i 30 dagar å sen en massa tester följt av JÄVLA massa rökning i 30 dagar å sen en massa tester.

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Det måste ju varit värdelösa plantor! Annars kan jag ge mig fan på att en rastafarisnubbe inte ringer tidningen! Nope, han hämtar ju en dagstidning att rulla sig en fet trumpet i!

Sedan till diskussionen huruvida alkohol är farligare än maja. Det är väl rätt solklart att alkohol dödar fler, splittrar fler hem, ligger till grund för misshandlar, trafikolyckor o.s.v.

Men inte fan skall man varken legalisera marijuana för det! Inte heller skall man förbjuda alkohol!

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Inte samma snubbe men liknande upplägg.

Inge majjarökande i 30 dagar å sen en massa tester följt av JÄVLA massa rökning i 30 dagar å sen en massa tester.

:D :D måste spana in d! dont tell me the ending :näsblod

Det måste ju varit värdelösa plantor! Annars kan jag ge mig fan på att en rastafarisnubbe inte ringer tidningen! Nope, han hämtar ju en dagstidning att rulla sig en fet trumpet i!
!

:D exakt vad jag tänkte när jag såg han på tv4 nyheterna:D

Last edited:

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
Sedan till diskussionen huruvida alkohol är farligare än maja. Det är väl rätt solklart att alkohol dödar fler, splittrar fler hem, ligger till grund för misshandlar, trafikolyckor o.s.v.

men hur tror du det hade sett ut om cannabis/hasch/thc varit lagligt? och lika många som använder alkohol hade brukat det?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
men hur tror du det hade sett ut om cannabis/hasch/thc varit lagligt? och lika många som använder alkohol hade brukat det?
Jag tror allvarligt att haschrökningen hade ökat enormt och alkoholkonsumtionen minskat betydligt.
Antalet missbrukare (inte brukare) skulle öka.
Antalet drogrelaterade skador konstant eller minskande.
Antalet missbrukare av tyngre droger påverkas inte alls.
Detta fenomen finns redan.
I muslimska länder dricks ej alkohol.
Röks hasch i stället.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Ett klargörande dock - I Sverige kan man inte bruka narkotika, bara missbruka. Fullständigt idiotiskt att mydigheter medvetet förvränger definitioner.

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Ett klargörande dock - I Sverige kan man inte bruka narkotika, bara missbruka. Fullständigt idiotiskt att mydigheter medvetet förvränger definitioner.

japp...stämmer helt. I Sverige så är en missbrukare en kriminell enlig lag...än en patient.
Söker man hjälp för sitt missbruk så klassas man som d!

Jag tror allvarligt att haschrökningen hade ökat enormt och alkoholkonsumtionen minskat betydligt.
Antalet missbrukare (inte brukare) skulle öka.
Antalet drogrelaterade skador konstant eller minskande.
Antalet missbrukare av tyngre droger påverkas inte alls.
Detta fenomen finns redan.
I muslimska länder dricks ej alkohol.
Röks hasch i stället.

Du råkar inte ha varit skribent på 'high times' eller ?:D
...håller med d som du skrivit!

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor