Röka vid barn

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Du glömde nog alternativet att vänta med att röka, vilket hon också kunde ha gjort. För ingen har nog fan dött av att inte röka.

Jo, ibland när jag inte har rökt på länge skulle nån kunna dö av det. Faktiskt. Jag blir jätteirriterad när jag inte har rökt på länge.

Edit: Jag inser att det finns en risk för missförstånd här. När jag säger att jag inte rökt på länge menar jag att det var länge sen jag rökte senast. Inte att jag inte rökt under ett långt tidsspann. Okej?

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Du glömde nog alternativet att vänta med att röka, vilket hon också kunde ha gjort. För ingen har nog fan dött av att inte röka.

Vänta tills ungen inte behöver tillsyn dygnet runt?

Man ska inte röka när man väntar barn heller. Eller dricka alkohol. Eller käka brieost. Eller ha katt. Och så ska man käka folsyra minst två år innan. Gör DU det? Nä dåså.

Edit: Och man ska inte lämna bäbisarna tidigt på dagis, eller jobba förmycket. Sen ska bäbisarna ha tygblöja också.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dålig jämförelse, vi behöver faktiskt våra fordon. Rök från cigaretter behöver ingen, egentligen.

Man röker inte i närheten av sina barn, därmed pasta. :fakta :makaroner

Vi behöver inte våra motorcyklar heller egentligen...

Näe, jag röker inte själv, men jag funderar fan på att börja bara för att reta trångsynta människor...

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Näe, jag röker inte själv, men jag funderar fan på att börja bara för att reta trångsynta människor...

Just do it, it's nice.

Host, host, vääääs, pip i luftrören.

Jag skulle kunna sluta om jag ville, men jag vill inte.

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Vänta tills ungen inte behöver tillsyn dygnet runt?

Man ska inte röka när man väntar barn heller. Eller dricka alkohol. Eller käka brieost. Eller ha katt. Och så ska man käka folsyra minst två år innan. Gör DU det? Nä dåså.

Man kan vänta en stund medan pappan rökat klart och sedan avlösa!!

Man ska inte röka när man väntar barn: Rätt
Man ska inte dricka alkohol: Rätt
Man kan äta pastoriserad brie
Man kan ha katt
Folsyra räcker om du börjar ta 2 månader innan planerad graviditet.

...................................................................................

"Har du små barn?
Varje gång du röker i närheten av ditt barn, röker barnet också. Det gör att barn till rökare växer sämre, sover sämre och får oftare allergier, förkylningar och öroninflammationer.
Rökning ökar risken för att barnet ska drabbas av:

# Plötslig spädbarnsdöd
# Förkylning, lunginflammation och öroninfektioner
# Astma och allergi
# Hjärnskador som leder till inlärningssvårigheter, hyperaktivitet och koncentrationssvårigheter
# Cancersjukdomar" Källa: hälsolinjen.nu

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Man kan vänta en stund medan pappan rökat klart och sedan avlösa!!

Man ska inte röka när man väntar barn: Rätt
Man ska inte dricka alkohol: Rätt
Man kan äta pastoriserad brie
Man kan ha katt
Folsyra räcker om du börjar ta 2 månader innan planerad graviditet.

...................................................................................

"Har du små barn?
Varje gång du röker i närheten av ditt barn, röker barnet också. Det gör att barn till rökare växer sämre, sover sämre och får oftare allergier, förkylningar och öroninflammationer.
Rökning ökar risken för att barnet ska drabbas av:

# Plötslig spädbarnsdöd
# Förkylning, lunginflammation och öroninfektioner
# Astma och allergi
# Hjärnskador som leder till inlärningssvårigheter, hyperaktivitet och koncentrationssvårigheter
# Cancersjukdomar" Källa: hälsolinjen.nu

Deprimerad mamma leder till att i synnerhet pojkbäbisar anknyter dåligt och får problem med inlärning och koncentrationsförmåga, utvecklar beteendeproblematik och har svårt att lära sig läsa och sköta sig i skolan. Nääe, fyfan va lågt av mammorna att vara deprimerade!

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Jo, ibland när jag inte har rökt på länge skulle nån kunna dö av det. Faktiskt. Jag blir jätteirriterad när jag inte har rökt på länge.

Edit: Jag inser att det finns en risk för missförstånd här. När jag säger att jag inte rökt på länge menar jag att det var länge sen jag rökte senast. Inte att jag inte rökt under ett långt tidsspann. Okej?

Vad du egentligen försöker säga är att THC istheshit, aight? :brynad

En del av våra motorcyklar behöver vi, dom som inte används till ren nöjeskörning.. :fakta

Deprimerad mamma leder till att i synnerhet pojkbäbisar anknyter dåligt och får problem med inlärning och koncentrationsförmåga, utvecklar beteendeproblematik och har svårt att lära sig läsa och sköta sig i skolan. Nääe, fyfan va lågt av mammorna att vara deprimerade!

Jävla fjolleri att bli deppig för att man inte får röka lite tobak. :fakta

Dåligt psyke = borde inte ha barn alls.

Last edited:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Sa jag det eller?

Det jag tror att jag menar är att folk borde lyfta blicken och inte stirra sig blind på detaljerna. Det finns saker som folk inte reagerar lika starkt på som rökning bland barn, men som också är farliga.

Edit: Detdär snacket om dåligt psyke är lågt, VET du hur många nyblivna mammor som blir nedstämda efter bäbisens ankomst egentligen? Ofta finns ingen tidigare bakomliggande psykisk sjukdom.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

Ja det är lätt det fjolligaste som finns att bli deppig :rolleyes: . Mer kjetting i tacket så blir det direckt slut på allt depressionsfjollande...

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)

Bergiper inte hur du fick ihop det där??? Vad har det med saken att göra?? Röker alla som är deprimerade...? :rolleyes:
Depression kan man inte välja själv, men det kan man med rökning.

Kan man inte vänta en stund med att röka? Att riskera plötslig spädbarnsdöd eller diverse sjukdomar, anser jag inte som sunt. Men tydligen tycker vi olika...

Last edited:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
I den här frågan måste jag hålla med Anja :) Det finns värre saker att göra än att röka och ha barn. Sluta stirra er blinda på små skitsaker.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bergiper inte hur du fick ihop det där??? Vad har det med saken att göra?? Röker alla som är deprimerade...? :rolleyes:

Kan man inte vänta en stund med att röka? Att riskera plötslig spädbarnsdöd eller diverse sjukdomar, anser jag inte som sunt. Men tydligen tycker vi olika...

Nej, jag menade att det finns så många "fel" man kan göra som mamma, och att rökning är ett av dom fel som syns.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
För övrigt så är rökning sååååå 80-tal. Numera är det endast "white-trash" och en del pensionärer som man inte kollar snett på om de röker.
Jag vet inte hur det är med er andra, men jag ser ner på rökare. Iofs så ser jag ner på andra människor också men av andra anledningar, men just rökare är ett avskyvärt släkte. Flera inom min familj röker :mad:

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
I den här frågan måste jag hålla med Anja :) Det finns värre saker att göra än att röka och ha barn. Sluta stirra er blinda på små skitsaker.

Ja det tyckas att det är upp till var och en att röka bäst man vill.
Skulle man kunna fråga barnet om det ville att mamman bolmar på mest hela tiden och utsätter det för passiv rökning utan filter så tror jag de flesta normalbegåvade vet vad svaret skulle bli.
-Ja, för fan! Bolma på! Jag behöver tjäran och nikotinet för att växa och bli stark, för att inte tala om amoniaken som är så nyttig.:rolleyes:
Ge mig KOL så fort som det bara går!

Last edited:

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Min mamma är som vilken rökare somhelst, försöker sluta och sen får hon återfall.

Dock slutade hon röka varje gång jag och eller någon av mina bröder föddes, ammades osv. tills vi blev "stora".

men tyvärr är min mamma bäst i hela världen så alla kan inte klara det :/

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...