rörken 2005!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Elis skrev:
Jag, premiär att vurpa på asfalt, slarvigt borde förstått att fästet var dåligt.

Men det var som is, båda hjulen bara försvann.

Vurpade även på crosscykeln 2ggr vid träning i söndags, men det är mer normalt.

.
Hmmm... Mycket vurpning nu Elis... tur att DU klarade dig iaf!
Glad att jag"fegade ur" och bara tog lilla teoribiten, vill inte att premiärturen på rörken med nyhojen ska ske när det är blött/fuktigt i asfalten.

Elis

Uppsala EnduroRunners
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Fireblade (Såld) & KTM 450 EXC
Kongo skrev:
Hmmm... Mycket vurpning nu Elis... tur att DU klarade dig iaf!
Glad att jag"fegade ur" och bara tog lilla teoribiten, vill inte att premiärturen på rörken med nyhojen ska ske när det är blött/fuktigt i asfalten.

Jag träffade Steny (Henrik Stenberg) på el mässan i GBG häromdagen.

Vi disskuterade racing och kollade på en av hans Honda 600 -05 ( han stog i elektrikerförbundets monter)

Jag pekade på motorkåpan på hans hoj, vilken var skrapad.

Han svarade bara coolt på sin norrlänska, den som inte har en skrapad hoj har aldrig försökt ordentligt.
Får väll trösta mig med det, nu när lill hondan är skrapad, det var iofs inte så mycket även om det alltid är tråkigt.

Ska förresten till Gottland :banana :banana i höst därför som jag har införskaffat en KTM.

Med dina kostråd och den så vinner jag lätt :hihi :hihi

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Vad är det som gäller i år? Får motarder köra där?
Måste dom vara gatreggade...?

Vad är det för priser som gäller? Får alla plats eller brukar det vara kö..?

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Wheeliegirl skrev:
Vad är det som gäller i år? Får motarder köra där?
Måste dom vara gatreggade...?

Vad är det för priser som gäller? Får alla plats eller brukar det vara kö..?

Motarder får köra, men 100db gäller. Måste vara reggad och försäkrad. Kostar 100kr om man inte är medlem i smc uppsala eller är medlem i någon av unionsklubbarna (t.ex. östra aros) och har årskort.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Är det samma frånvaro av motarder i år med?
Förra året var de ju så få att de aldrig kunde åka lite själva, de är nämligen klart publikvänligast att titta på eftersom banan är så liten.

Nu har ni iofs bara börjat åka så det är kanske inte så lätt att sia om.

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Poacher skrev:
Är det samma frånvaro av motarder i år med?
Förra året var de ju så få att de aldrig kunde åka lite själva, de är nämligen klart publikvänligast att titta på eftersom banan är så liten.

Nu har ni iofs bara börjat åka så det är kanske inte så lätt att sia om.

Har ingen aning om hur många motarder som kommer att köra i år, men problemet är väl 100db-gränsen. Kanske inte är så många som klarar det, men alla som gör det är välkomna! Hur som helst så tror jag inte att det kommer bli en separat motard-grupp i år heller utan det blir till att samsas med alla andra.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Är ganska många som köpt KTM 660 på sistonde så förhoppningsvis så kommer det att bli en hel del motarder på rörken i sommar (mig inkluderad).

Vad det gäller ljudnivån så är det ju bara o hoppas att orginalljuddämparen är tillräckligt tyst, har ni nån mätutrustning på plats?

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Oskulden tagen

Idag har jag gjort inträde i bankörningens värd.....
Jag har tagit mina första stapplande varv på rörken....Och det gick SKITFORT!! (Kanske inte i andras ögon då)

Men eftersom jag har anmält mig till Kinnekulle på inrådan av Penguin att jag kunde åka i oförsäkrat/licensgruppen och alla vet hur det går till i den gruppen...antingen så kör dom ihjäl mig eller så kommer de att slå ihjäl mig efteråt. Sså hädanefter är rörken min på måndagar. Jag måste träna!!!..

SÅ det blir inget mer åkande på rörken för er andra...Sorry!!

Hoppas att alla har överseende med detta och om ni har något att tillägga eller invända om detta så PM:a Penguin. Han är roten till detta..

:1pajas ;)

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Lotta skrev:
Jag har tagit mina första stapplande varv på rörken....Och det gick SKITFORT!! (Kanske inte i andras ögon då)

Men eftersom jag har anmält mig till Kinnekulle på inrådan av Penguin att jag kunde åka i oförsäkrat/licensgruppen och alla vet hur det går till i den gruppen...antingen så kör dom ihjäl mig eller så kommer de att slå ihjäl mig efteråt. Sså hädanefter är rörken min på måndagar. Jag måste träna!!!..

Hoppas att alla har överseende med detta och om ni har något att tillägga eller invända om detta så PM:a Penguin. Han är roten till detta..

Haha :klappar duktig tjej, man SKA ta plats när man behöver den. Ska med på rörken jag med framöver, har ju bytt däck & ställt in dämparen nu.
Lär förmodligen inte jobba nästa måndag kväll heller, så e de bara väder så lär du få ge lite plats till en som vill bli lite varm i rörkens "kurvor".

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Lotta skrev:

Så ska det låta! Bra jobbat. :tummenupp

Och btw, jag har inte fått ett enda PM ännu så...

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Lotta skrev:

Jag tyckte du var jätteduktig... :tummenupp
Inte för att peta på någon, men det fanns killar där igår som körde mycket snabbare men med sämre kontroll, blick och spårval.

//D

sandstream

Guest
Och Jesper åkte dit och ställde nya Rettan längst fram så att alla skulle se den.
Sedan satt han mest och käkade korv hela kvällen :D

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
sandstream skrev:
Och Jesper åkte dit och ställde nya Rettan längst fram så att alla skulle se den.
Sedan satt han mest och käkade korv hela kvällen :D

Hördududu! Jag körde faktiskt första passet! Men visst, det blev nog en korv eller två oxå... :)

sandstream

Guest
jesper skrev:
Hördududu! Jag körde faktiskt första passet!
Det tror jag inte på :tungan

BTW: Stod och beundrade din hoj igår, den är jäkligt snygg.
Helt klart en av de råaste modellerna som gjorts :tummenupp

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
sandstream skrev:
...BTW: Stod och beundrade din hoj igår, den är jäkligt snygg.
Helt klart en av de råaste modellerna som gjorts :tummenupp

Ännu en tabbat själv, som tror att det går att köpa prestige och körglädja ??

Så småning om är jag den enda riktiga man som är kvar och kör MC som med kampvikt på dryga 400 gokartbana kilo :rofl

(och inte nog mä att han finns i korvkiosken - han kör oxå den R1 i ett tempo, så man får köra som en dåre för att drömma om att man ka hänga med :tummenupp )

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Sb skrev:
Inte alls pinsamt.. :gnissla
En liten groda hoppade ur min mun (och inte alls när jag pratade med intervjuaren) och det måste han skriva under bildtexten..
Jag får väl hålla mig innomhus ett tag :rodnar

:rofl Dags för media-träning på programmet för våra instruktörer ? Mycket om våt asfalt var det... :)

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Sb skrev:
Inte alls pinsamt.. :gnissla
En liten groda hoppade ur min mun (och inte alls när jag pratade med intervjuaren) och det måste han skriva under bildtexten..
Jag får väl hålla mig innomhus ett tag :rodnar

Elak fotograf som tvingar dig att titta ner sådär.

Annars en ganska bra artikel.

Kan f.ö. nämna att jag i helgen har debatterat om skillnaden mellan "bankörning" och "brom- och kurvutbildning på bana" på Svenska Miataklubbens årsmöte. Intressant att det skall vara så svårt att få folk att fatta att det går att samsas mellan utbildning/övning av "gemene man" och raceputtarna... Men det SKA gå.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...