Rörken 2006

Status
Ej öppen för fler svar.

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen just nu
Är det körning imorrn måndag 31:a juli? När bör man vara framme för att både hinna gå teori och köra? :confused:
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
IvarS skrev:
2339888 Är det körning imorrn måndag 31:a juli? När bör man vara framme för att både hinna gå teori och köra? :confused:

Alltså jag är ingen rörken expert men kl 1715 har dom haft teorin. Men det är tyvärr ingen garanti på att du hinner få en väst för det. Västen får du efter det att teroin är gjord och då kan västarna vara slut......
 

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen just nu
Lotta skrev:
2340059 Alltså jag är ingen rörken expert men kl 1715 har dom haft teorin. Men det är tyvärr ingen garanti på att du hinner få en väst för det. Västen får du efter det att teroin är gjord och då kan västarna vara slut......

Ok, ungefär som jag trodde då. Aja, bara det är väder blir det en tur så har man iaf teorin klar till en nästa gång. :)
 

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
Lotta skrev:
2340059 Alltså jag är ingen rörken expert men kl 1715 har dom haft teorin. Men det är tyvärr ingen garanti på att du hinner få en väst för det. Västen får du efter det att teroin är gjord och då kan västarna vara slut......

Mjaaaeee.... det har förvisso hänt att teorin startat så tidigt. Men man ska nog inte lita på att den alltid gör det.

Hela arrangemanget är sagt att det ska börja 18:00. Så har det alltid varit. Det inkluderar teori och anmälan.

Att teoripassen eller registrering/västutlämning har börjat tidigare är helt pga att några av de snälla instruktörer och ansvariga valt att komma dit tidigare för att deltagarna ska få kunna nyttja mer av den tid som finns tillgänglig. :tummenupp Detta är dock inget man ska förvänta sig att så alltid sker. Jag kastade precis ett öga på vår lista med anmälda instruktörer och det såg väldigt tunt ut.

Men med detta sagt så skadar det ju inte att vara där i tid... det har ju varit duktigt med folk den senaste tiden. :) Och som Lotta säger... om du går teorin så är det inte helt säkert att du får plats samma kväll... Om du orkar vänta till åttatiden så brukar det alltid vara några som åker hem och lämnar in västarna, då finns det en möjlighet. Att dessutom spendera ett par timmar på Rörken brukar gå ganska fort, det finns så himla många trevliga folk där uppe som man kan småsnacka med i depån.

//D
 

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På prärien utanför Uppsala
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Taz skrev:
2340212 .... Jag kastade precis ett öga på vår lista med anmälda instruktörer och det såg väldigt tunt ut.....


//D
Jag kommer att komma till Rörken men har tyvärr börjat jobba igen.
Så jag dyker upp efter18.15
Därför har jag inte anmält mig på listan , det gör jag bara när jag är där i tid.
Åker hoj idag, så jag kan göra lite av varje ikväll.
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Om jag kommer ut i dag så gör jag som Lucky Luke och kommer efter 18.00.
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Taz skrev:
2340212 Mjaaaeee.... det har förvisso hänt att teorin startat så tidigt. Men man ska nog inte lita på att den alltid gör det.

Hela arrangemanget är sagt att det ska börja 18:00. Så har det alltid varit. Det inkluderar teori och anmälan.

//D

Ja jag är ju ingen rörken expert :hihi

Jag visste att jag hade sett en tid någon gång om 1715 (står i första inägget från joppe) ... :)
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Oj det var svettigt idag!
O svettigare blev det!
Nu vet jag hur mycket en SS moppe drar ungefär milen vid tokvarv:3freak
Nåja var trevligt med en kvällspromenad på e4an:hihi
 

Dr.Bike

Guest
Lindén skrev:
2341959 Oj det var svettigt idag!
O svettigare blev det!
Nu vet jag hur mycket en SS moppe drar ungefär milen vid tokvarv:3freak
Nåja var trevligt med en kvällspromenad på e4an:hihi

Kom oxå på det....nästan. Men jag kom på mig med att ha slagit på reserven vid Jälla. Sen sportade jag ut till Kamikaze Kid, och där blev man storfikad, och så hade jag glömt reservläget...
Det mörkande lite ute, så jag tänkte: Törs faan åka genom skogarna nu, antingen kör man väl på ett rådjur, å då dyker väl Tinatjejen upp och vrider nacken av en när man ligger där skadad :hihi
Så jag headade mot E4:an och warp speed istället!

En kall kåre for utmed min ryggrad strax innan Knivsta! Så jag la mig i en 9G-sväng ner på avfarten och gjorde ett pit-stop på Statoil.

Det visade sig vara lugnt. Fick bara i 17,nånting och det går ju 18 liter i tanken! :lol
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Dr.Bike skrev:
2342403 Kom oxå på det....nästan. Men jag kom på mig med att ha slagit på reserven vid Jälla. Sen sportade jag ut till Kamikaze Kid, och där blev man storfikad, och så hade jag glömt reservläget...
Det mörkande lite ute, så jag tänkte: Törs faan åka genom skogarna nu, antingen kör man väl på ett rådjur, å då dyker väl Tinatjejen upp och vrider nacken av en när man ligger där skadad :hihi
Så jag headade mot E4:an och warp speed istället!

En kall kåre for utmed min ryggrad strax innan Knivsta! Så jag la mig i en 9G-sväng ner på avfarten och gjorde ett pit-stop på Statoil.

Det visade sig vara lugnt. Fick bara i 17,nånting och det går ju 18 liter i tanken! :lol
Reserv? Jag trodde det bara var ciao pch DT50:is som hade reserv, hähä.
 

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
Duccefolket som var på Rörken igår vill, genom mig, hälsa och tacka för en fantastisk kväll med kanontrevliga och duktiga instruktörer.

Så ni instruktörer som hade Duccarna i era grupper, ta åt er. :)

//D
 

JBG

Jonnie Be Good
Gick med
10 Sep 2004
Ort
Uppsala
Hoj
BMW K1200RS -99
Vill ni få ut era Rörkenbilder på nätet så kan jag lägga ut dom på ÖAMCKs Rörkengalleri. Det gäller alla, inte bara klubbmedlemmar.

Kontakta mig för mer info.
 

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Taz skrev:
2342898 Duccefolket som var på Rörken igår vill, genom mig, hälsa och tacka för en fantastisk kväll med kanontrevliga och duktiga instruktörer.

Så ni instruktörer som hade Duccarna i era grupper, ta åt er. :)

//D

Jag stod flaggvakt med en av Ducce tjejerna och när du startade din hoj sa hon "där är Dennis!".

Det visade sig att det inte var dig hon suktade efter utan din skramlande koppling.. :hihi
 

Dr.Bike

Guest
TinaTjejen skrev:
2342730 Reserv? Jag trodde det bara var ciao pch DT50:is som hade reserv, hähä.

:4skrika hörruduru min pappa är polis, å jag kan minsann brotta ner dig bara jag vill å de ska du veta att... :lol

Rätt bra med moppe-reserv rent fysiskt ibland ;) Särskilt om man som en del har en tveksam reservlampa... hähä!! :tummenupp

Sb skrev:
2343012 Jag stod flaggvakt med en av Ducce tjejerna och när du startade din hoj sa hon "där är Dennis!".

Det visade sig att det inte var dig hon suktade efter utan din skramlande koppling.. :hihi

:lol

Humor!!

Å för din del Sb ser det ju nästan lite "för" bra ut... nästa vecka grön grupp? ;)
(du börjar få redig fart på hjulen nu) :tummenupp

Taz skrev:
2342601 Strax under en gig med kort tog gumman... men jag har absolut noll ställe att lägga upp bilderna... så tji fick ni. :tungan

//D


Koppla ihop dig med den mycket vänlige JBG så blir det bra! :tummenupp
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top