Rörken 2006

Status
Ej öppen för fler svar.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Maciej EVO VI skrev:
2453046 fick en high sider ut ur första kurvan... Mitt bakdäck kändes lite halare än gången innan och istället för att ta det lugnare trodde jag att jag skulle kunna fortsätta köra med lite sladd ur kurvan men det gick inte.
Jag kan ju trösta med att de som är snabbast i landet, kör precis på samma sätt: Ger på så mycket det bara går och kraschar de, så byter de bara spår och testar igen - man vet ju aldrig - det kan ju funka :D
Vi andra som tar det lite lugnt och ökar efterhand, får slita mycket längre innan vi hittar farten (fast har oftast lite mindre ont i kropp och plånbok :) )

Häng med över till Åland och kör lite i vår, så får du nöta sladdar tills korden tittar fram :tummenupp

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Titania skrev:
2454588

Hur känns axeln nu?
känns bättre och bättre...

Titania skrev:
2454588
Inte varje gång du har en sån tjusig eskort hem heller! :tuttar
kändes rätt skönt att slippa åka själv... dessutom hade jag fått åka till sjukan med hjälmen på eftersom jag inte fick av den själv.

TomK skrev:
2454670
Häng med över till Åland och kör lite i vår, så får du nöta sladdar tills korden tittar fram :tummenupp
:) det vore riktigt kul, har läst genom ålandstrådarna här och man blir rätt sugen på att följa med.

Last edited:

Gunsan

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
CBR600rr Grafitti edition 2008
Maciej EVO VI skrev:
2454676 känns bättre och bättre...

kändes rätt skönt att slippa åka själv... dessutom hade jag fått åka till sjukan med hjälmen på eftersom jag inte fick av den själv.

Nästa vecka måste du få av dig hjälmen själv, då är jag i go-cartland eller var det alperna... jaja samma sak.

Kommer att tänka på er en kort stund och sedan snurra vidare.

Ja det var en av de lugnare turerna hemåt, hemlängtan slog till och jag tänkte smacka på mitt helljus men lät dig treva vidare i mörkret

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
kortstubina skrev:
2455492 Skönt att allt gick bra tillslut iaf. Var rätt orolig tills du skrev.

Krya på dig nu så att vi syns på måndag!
Axeln är nästan bra men jag vill vänta ett par dagar till innan jag anstränger den ordentigt... Håller tummarna för att det skall vara bra väder nästa vecka också så dyker jag upp då istället :D

Är det någon som har lite bilder från förra veckan förresten? Var lite folk som smög runt och plåtade men jag har inte sett några bilder.

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Maciej EVO VI skrev:
2468303 Axeln är nästan bra men jag vill vänta ett par dagar till innan jag anstränger den ordentigt... Håller tummarna för att det skall vara bra väder nästa vecka också så dyker jag upp då istället :D

Är det någon som har lite bilder från förra veckan förresten? Var lite folk som smög runt och plåtade men jag har inte sett några bilder.
Skönt att du är på bättringsvägen!
En av dom som fotade mest var "ny" för mig, jag frågade honom om han skulle lägga upp bilderna för allmän beskådan.
Men han var lite blygsam och tyckte att han inte fotade så bra, han skulle bara ha dom i sin dator sa han.

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Lucky Luke skrev:
2468328
Men han var lite blygsam och tyckte att han inte fotade så bra, han skulle bara ha dom i sin dator sa han.
så kan man ju inte göra ;)

alla kan inte vara världsbäst på att fota direkt så om du som fotade finns här tycker jag att du ska lägga ut dem i alla fall... du kan ju passa på att skriva vad du inte är nöjd med så kan du säkert få en del bra tips från mer rutinerade fotografer. Ska själv beställa en ny kamera i veckan så jag hoppas kunna fota lite nästa säsong.

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Hoppas att väderet inte blir sämmre. Vill så gärna pröva köra på Rörken i kväll.

Några fler häifrån som ska dit?

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
nilzz skrev:
2468643 Hoppas att väderet inte blir sämmre. Vill så gärna pröva köra på Rörken i kväll.

Några fler häifrån som ska dit?

Jovars, första måndagen på ett tag jag kan ta mig ut.
Finns väl en viss risk för regn men men..

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jezqio skrev:
2468783 Jovars, första måndagen på ett tag jag kan ta mig ut.
Finns väl en viss risk för regn men men..
Hej Jessica ;)
Hälsa din tant att det var jag som vinkade åt henne på övergångsstället på Kungsgatan idag om hon undrade vad det var för yrväder som viftade med armarna åt henne :p

Marytwice

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
VFR 750
Nursey skrev:
2469153 Hej Jessica ;)
Hälsa din tant att det var jag som vinkade åt henne på övergångsstället på Kungsgatan idag om hon undrade vad det var för yrväder som viftade med armarna åt henne :p

Nope det var mig du hälsade på:wiggle :hej
Jag undrade först vem det var men när jag såg sporthoj.com - tröjan kopplade jag ihpo det med dig

Kram

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Jaha då var säsongens sista Rörken avklarad för mig (Låter nog hojens ägare köra nästa måndag :) )

Tack Kreuger för lånet av hoj :Bugar sådär roligt har jag inte haft sen Midlanda. Kändes skönt att få tillbaka självförtroendet och farten :banana

//B

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Hej allihopa! Övningskör mellanhoj nu och undrar om jag får köra denna på Rörken utan handledare..

Tack..

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
tvålen skrev:
2480123 Hej allihopa! Övningskör mellanhoj nu och undrar om jag får köra denna på Rörken utan handledare..

Tack..

Tyvärr inte. Men om du har med dig din handledare så går det bra :)

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
jesper skrev:
2480143 Tyvärr inte. Men om du har med dig din handledare så går det bra :)

Han är med, men vi kommer att köra i olika grupper, tänkte om det var okej..

Lite dåligt formulerat från min sida kanske..

Hightower

I mitt jobb lyser alltid solen..
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
RSV1000Mille Factory -04
Fortfarande körning?

Tjena, var ute å gled en gas :yoparty slinga igår å blev sugen på lite kurvor..
Är det fortfarande rörkenkörning nu på måndag eller har vi gett upp för säsongen?

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Hightower skrev:
2481622 Tjena, var ute å gled en gas :yoparty slinga igår å blev sugen på lite kurvor..
Är det fortfarande rörkenkörning nu på måndag eller har vi gett upp för säsongen?
Vi har inte gett upp! Sista gången (Grand Finale) nu på måndag!:)

Väl mött på måndag!:tummenupp

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
tvålen skrev:
2480160 Han är med, men vi kommer att köra i olika grupper, tänkte om det var okej..

Lite dåligt formulerat från min sida kanske..

Det funkar med att köra i olika grupper. Bara han är med dig på området så.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM