Rörken 2006

Status
Ej öppen för fler svar.

Gunsan

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
CBR600rr Grafitti edition 2008
Ja blöt asfalt är inte att lita på... där det biter bra när det är torrt kan det vara snorhalt i blötan, helt skruvat.

Jag trodde man började med stödhjul och sedan tog bort dem.. först B och sedan A.
Min kramp hade ju precis släppt inför Marytwice förra uppkörning... det är alltså dax igen..

Kram Maria

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Jezqio skrev:
2421369 Ähh, jag ramlar juh bara när jag försöker köra på blöt asfalt :wiggle

Hon vill ha ett B oxå... läskigt är vad det är :rolleyes:

Gaskontroll, och varsam på gasen, bra däck med fäste i blötan, då går det att knäskrapa utan att lägga hojen..

B-kort, blir det C-kort nästa för att kunna köra rejsbuss?:)

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Simba skrev:
2423192 Gaskontroll, och varsam på gasen, bra däck med fäste i blötan, då går det att knäskrapa utan att lägga hojen..

B-kort, blir det C-kort nästa för att kunna köra rejsbuss?:)

Däcken är juh helt ok! Nya och fina M3'or
Måste vara det där med att vara varsam på gasen :hoppskrat

Kan behöva öve lite på det :rolleyes:

Pärpen

Can I Play With Madness?
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
ER6n-06 såld R1-01 såld
Jezqio skrev:
2423226 Däcken är juh helt ok! Nya och fina M3'or
Måste vara det där med att vara varsam på gasen :hoppskrat

Kan behöva öve lite på det :rolleyes:

Tjena Jezqio!

Fina bilder! Kul att kolla på, nu börjar man känna igen några hojar också. =)

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Jäklar va kul det var igår. Provade motarden för första gången på Rörken, hade inte kunnat ana att det skulle vara så kul :rock

Var några som fotade igår, vore kul att se lite bilder.

Gunsan

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
Underbart kul kväll.

Tack Tellan för att du fick mig att åka pass 4.
Det var klart det bästa

Och det var ju torrt hela tiden, men varför är det ett hack i chicanen?

MoniZ

Mewtarder
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Ducati Monster S2R -07
Vilken dag är det ni kör på röken? En gång i veckan lr? Kostar det något?

/ Matte

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
MoniZ skrev:
2436074 Vilken dag är det ni kör på röken? En gång i veckan lr? Kostar det något?

/ Matte
Varje måndag kl 18-22 under maj - september. Är du med i SMC Uppsala betalar du inte. Annars kostar det 100:- per kväll.

Innan du kan köa för en av de ca 60 platser varje kväll måste du först gå en kort teorikurs (15-20 min). Den kursen ges på plats. Du behöver bara gå den en gång per säsong.

Välkommen till Rörken!:tummenupp

Gunsan

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
Det blev ju fyra pass idag med:yoparty

Ja vi kom hem, men vad skönt det är med handtagsvärmare -på E4:an

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Gunsan skrev:
2452345 Det blev ju fyra pass idag med:yoparty

Ja vi kom hem, men vad skönt det är med handtagsvärmare -på E4:an
jaför utan var det lite kyligt. Tack för eskorten hem.. nu har jag varit på Karolinska där jag vart ivägskickad till St Göran. efter ett par timmars väntan, en hel del olika röntgen kom de fram till att detintevar något brutet eller sprucket.

Tacka alla som tog så väl hand om mig uppe på Rörken och så ska jag kanske lyssna mer på Jesper när han säger att jag borde köra lite lugnare och nöta mer teknik...doktorn trodde jag skulle vara bra om några dagar så vi ses kanske redan på måndag. Nu ska jag ta min Voltaren och försöka sova lite.

mvh
En lite mörbultad Maciej

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
ReDan skrev:
2452821 Körde du motarden? Vad hände?
fick en high sider ut ur första kurvan... Mitt bakdäck kändes lite halare än gången innan och istället för att ta det lugnare trodde jag att jag skulle kunna fortsätta köra med lite sladd ur kurvan men det gick inte.

Idag känns axeln redan bättre så jag hoppas kunna köra på måndag och försöka slia på teknik istället för fart :tummenupp

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Ajfan, skönt låter det inte iaf ; )
Men så blir det kanske ibland när man kör supermoppe.
Man kör kanske en gnutta över sin egna förmåga på bana ; )

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
ReDan skrev:
2454004 Ajfan, skönt låter det inte iaf ; )
Men så blir det kanske ibland när man kör supermoppe.
Man kör kanske en gnutta över sin egna förmåga på bana ; )
ingenting brutet i alla fall och förhoppningsvis har jag lärt mig att jag ska ta det lugnare när det börjar släppa lite... efterom jag tydligen inte hade vett att göra det innan. Har aldrig kört så lungt hem som igår i alla fall :)

kallt var det också.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Maciej EVO VI skrev:
2454074 ingenting brutet i alla fall och förhoppningsvis har jag lärt mig att jag ska ta det lugnare när det börjar släppa lite... efterom jag tydligen inte hade vett att göra det innan. Har aldrig kört så lungt hem som igår i alla fall :)

kallt var det också.

Trist att höra att du har vurpat. Ditt mod verkar det inte vara något fel på iaf. Du stod på bra när jag kollade på dig för någogon vecka sedan:tummenupp
Ett hett tips är dock att skippa RR-stilen på motarden. Du har mycket mer kontroll på hojen om du kör traditionell motardstil och sparkar framåt med foten.
Hoppas du blir bra fort!

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
M:et skrev:
2454158
Ett hett tips är dock att skippa RR-stilen på motarden. Du har mycket mer kontroll på hojen om du kör traditionell motardstil och sparkar framåt med foten.
Hoppas du blir bra fort!
ska bara skaffa andra skor så blir det och prova med foten fram.

Hojjen tål i alla fall mer än jag, det enda som hade hänt var att handskyddet + kopplingshandtag har flyttat sig lite.

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Maciej EVO VI skrev:
2454176 ska bara skaffa andra skor så blir det och prova med foten fram.

Hojjen tål i alla fall mer än jag, det enda som hade hänt var att handskyddet + kopplingshandtag har flyttat sig lite.

Bra tänkt det där med rätt skor, skall du köra motardstilen rekommenderas crossstövlar eller liknande, det finns dem som inte gjort detta och har fått betala dyrt med tex bruten fot...

Du är redan inne på vad du behöver öva på, gaskontroll lite finlir med andra ord. Oroa dig inte för farten, den kommer av sig själv när du fått in snitsen och finliret.

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Simba skrev:
2454235 Bra tänkt det där med rätt skor, skall du köra motardstilen rekommenderas crossstövlar eller liknande, det finns dem som inte gjort detta och har fått betala dyrt med tex bruten fot...
ja crosstövlar är på gång så fort jag får lite pengar över, tills dess får blir det rr stil.

Simba skrev:
2454235
Du är redan inne på vad du behöver öva på, gaskontroll lite finlir med andra ord. Oroa dig inte för farten, den kommer av sig själv när du fått in snitsen och finliret.
jepp, gaskontroll, blir och öva och öva och öva.

Man vart lite chockad först efter landningen men sen skämdes jag bara...

Jag visste egentlign att det här skulle hända, förra veckan sa Jesper åt mig att inte tänka så mycket på fart och inte vara så "våldsam" på hojjen för om jag fortsätter så kommer jag gå omkull, jag tänkte på det första varven igår... under uppvärmningen sen glömde jag bort allt detta och körde som vanligt, det släppte för mig lite i utgången på den kurvan flera gånger men det kändes varken konstigt eller ohanterbart men sen klev jag över gränsen och när det släppte ännu mer så släppte jag gasen reflexmässigt och däcket högg i. Fan det är för roligt att stå på men nu vet jag hur det känns ifall man står på för mycket och jag slipper helst göra det fler gånger... man vill ju köra alla passen :D

Jag är väldigt nöjd med hur man vart omhändertagen av folk... hade nästan räknat med en utskällning eller nåt ( vet ej varför ) men alla var väldigt snälla och profesionella. Synd att det finns så få ställen som Rörken i Sverige.

Last edited:

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Maciej EVO VI skrev:
2454279det släppte för mig lite i utgången på den kurvan flera gånger men det kändes varken konstigt eller ohanterbart men sen klev jag över gränsen och när det släppte ännu mer så släppte jag gasen reflexmässigt och däcket högg i.
Välkommen i klubben.
Gör ont att highsida!
Tur du hade motard iaf blir lätt lite dyrt annars.

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Tack för att du skrev i tråden i natt så att alla kunde se att du var hemma och att allt var okej, nåja, hyfsat ok.

Vi var ganska oroliga faktiskt, du såg rätt medtagen ut ett tag när du satt i huset. Men inte fanns det någon anledning att skälla på dig. Du körde lite över vad du klarade av och tja, du lärde dig säkert något av det. Tur att du gjorde det på bana och inte ute i trafiken! :)

Hur känns axeln nu?

Inte varje gång du har en sån tjusig eskort hem heller! :tuttar

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024