Rörken 2007 - den riktiga tråden

mattsen

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Uppsala
Hoj
ZX10R
Tack för en skön söndag. Tack alla instruktörer och funktionärer. Ni gör ett kanon jobb !!!

Tack Frippe för alla bilder. F-n, nu börjar det likna något !!

Och tack Affe med flera som körde hem min strejkande hoj härom veckan.
Det var laddningsregulatorn som pajat. Fixat nu.
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
ingen väst idag heller :-( Inte ens grön fanns att uppbringa, då var man ändå där 17:15...

Måste nog tälta utanför grindarna nästa söndag!
 

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
ingen väst idag heller :-( Inte ens grön fanns att uppbringa, då var man ändå där 17:15...

Måste nog tälta utanför grindarna nästa söndag!

Ja jag tänkte detsamma idag. Vi kanske ska slå våra påsar ihop o åka ut på söndag förmiddag??? Tar du med tält så fixar jag käk o grill...sinnessjukt e vad de e.
 

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Ja jag tänkte detsamma idag. Vi kanske ska slå våra påsar ihop o åka ut på söndag förmiddag??? Tar du med tält så fixar jag käk o grill...sinnessjukt e vad de e.

Alla arrangörer/instruktörer får väl suga åt sig. Om folk köar redan innan grindarna är upplåsta så måste det ju tyda på ett bra arrangemang :tummenupp
(och att det är så ruskigt kul!!)
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Har aldrig kört på Rörken, men är sugen på att prova. Det jag undrar lite över är hur det funkar med introduktionskursen. Om jag förstått rätt så ges möjlighet att gå den vid alla tillfällen? Tar den lång tid, så att man missar stor del av kvällens körning? Har ju en bit att åka, så man vill ju gärna hinna få ut lite körning också. :)

Ersätter den förarmötet, så att det är där man får lära sig hur saker fungerar på just Rörken, eller är det en allmän teorigenomgång. Om det är en allmän genomgång, räcker det att ha gått SMC sporthojskurser på andra håll i år?

Mycket newbie-frågor på en gång, men ska jag åka nästan 60 mil fram och tillbaka känns det bra att veta vad man kan vänta sig.
 

Spiff

mycket snack
Gick med
17 May 2007
Ort
sthlm
Hoj
KTM 990 SMR
1 Du kommer dit, parkar hojen utanför depån
2 Du ställer dig i kön
3 När du kommer fram och om du kommer med så visar du körkort och ev medlemskort och betalar
4 Du går kursen och får den här boken http://www.svmc.se/upload/1706/RRPbroschyr.pdf
5 Du kan hämta ut din väst
6 Besiktning av hojen
7 Brum brum

Du missar ingen körtid, kursen går innan körningen.
Den innehåller dels hur man beter sig på banan, var man får köra om och dels intro till kurvteknik. Allt står i boken.

Det om är lite tråkigt är att det är så många som inte kan köra för det blir fort fullt. Det skulle helt enkelt behövas lite mer BKK-kurser.

/jorgen


Har aldrig kört på Rörken, men är sugen på att prova. Det jag undrar lite över är hur det funkar med introduktionskursen. Om jag förstått rätt så ges möjlighet att gå den vid alla tillfällen? Tar den lång tid, så att man missar stor del av kvällens körning? Har ju en bit att åka, så man vill ju gärna hinna få ut lite körning också. :)

Ersätter den förarmötet, så att det är där man får lära sig hur saker fungerar på just Rörken, eller är det en allmän teorigenomgång. Om det är en allmän genomgång, räcker det att ha gått SMC sporthojskurser på andra håll i år?

Mycket newbie-frågor på en gång, men ska jag åka nästan 60 mil fram och tillbaka känns det bra att veta vad man kan vänta sig.
 
Last edited:

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Har aldrig kört på Rörken, men är sugen på att prova. Det jag undrar lite över är hur det funkar med introduktionskursen. Om jag förstått rätt så ges möjlighet att gå den vid alla tillfällen? Tar den lång tid, så att man missar stor del av kvällens körning? Har ju en bit att åka, så man vill ju gärna hinna få ut lite körning också. :)

Ersätter den förarmötet, så att det är där man får lära sig hur saker fungerar på just Rörken, eller är det en allmän teorigenomgång. Om det är en allmän genomgång, räcker det att ha gått SMC sporthojskurser på andra håll i år?

Mycket newbie-frågor på en gång, men ska jag åka nästan 60 mil fram och tillbaka känns det bra att veta vad man kan vänta sig.

Välkommen hit men har inte du mycket bättre o framförallt större banor på egen ort???
Ska dit nu i helgen o köra, första gången på Sviesta. Ska bli askul men lite nervöst. Har du nå bra tips på matställe i Linköping??? Ska bo på ett hotell precis vid stationen så det e ju centralt.

vem tog bilder på orange grupp igår?:)

En jobbarkompis till mig fotade alla möjliga. Ska se till att få tag i bilderna o få upp dom. E ju ingen dataexpert så det kan nog ta sin tid men den som väntar på nåt gott...
 
Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Det var ju skitkul igår!!! :tummenupp
Det var första gången på bana för mig och jag har inte slutat flina sen första rundan igår. :)

Bra instruktörer som kom med konstruktiv kritik och bra iaktagelser och fina tips.
Tack för ett mycket bra arr. :tummenupp


Ska dit nu i helgen o köra, första gången på Sviesta.

Vilken dag ska du dit?
Jag ska dit på lördag. Det ser jag verkligen fram emot.
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Du missar ingen körtid, kursen går innan körningen.
Den innehåller dels hur man beter sig på banan, var man får köra om och dels intro till kurvteknik. Allt står i boken.
Låter lysande, tack!

Det som är lite tråkigt är att det är så många som inte kan köra för det blir fort fullt. Det skulle helt enkelt behövas lite mer BKK-kurser.
Får se till att vara där i riktigt god tid helt enkelt, lite surt att åka hela vägen upp och inse att det är fullt.
 

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Det var ju skitkul igår!!! :tummenupp
Det var första gången på bana för mig och jag har inte slutat flina sen första rundan igår. :)

Bra instruktörer som kom med konstruktiv kritik och bra iaktagelser och fina tips.
Tack för ett mycket bra arr. :tummenupp




Vilken dag ska du dit?
Jag ska dit på lördag. Det ser jag verkligen fram emot.

Ska dit på lördag också men åker på fredag så jag e utvilad. När åker du???
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Välkommen hit men har inte du mycket bättre o framförallt större banor på egen ort???
Jo visst, men det kan ju vara kul att variera sig lite, och jag har aldrig kört på gokartbana, så det vore kul att testa. Sedan bor brorsan i Uppsala, så man kan ju passa på att hälsa på där när man ändå är uppe.

Ska dit nu i helgen o köra, första gången på Sviesta. Ska bli askul men lite nervöst. Har du nå bra tips på matställe i Linköping??? Ska bo på ett hotell precis vid stationen så det e ju centralt.
Trevligt, det är en kul bana tycker jag, hoppas du kommer att gilla den. Tycker att den blev ännu bättre nu efter ombyggnaden, lite fler kurvor är aldrig fel. :D

Tja, det beror på vad du är ute efter:
Stångs pm & Co ligger precis intill stationen, har riktigt gott käk, duktiga på vin, bra personal och fin miljö, men kostar därefter och man får inga inga jätteportioner.
http://www.pmco.nu/

Mellan stationen och Sviestad ligger Stångebro gatukök, med riktigt bra hamburgare, bland de bästa jag ätit. Både inne och uteservering.
http://susning.nu/St%E5ngebro_Gatuk%F6k

Det ligger även ett helt gäng restauranger/uteserveringar längs partystråket Ågatan/Stora torget, kan rekommendera exempelvis Riva, B&K eller åt det lite pubigare hållet Bishops Arms eller O'Learys. Undvik Gula Huset om du inte gillar att vänta ett par timmar på maten.

Allt på typ fem minuters gångavstånd från hotellet. :)
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Det skuttade rådjur över grusvägen på vägen hem från Rörken igår, hoppas de håller sej där & inte dundrar in på gocart-banan. :skrämd
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Alla arrangörer/instruktörer får väl suga åt sig. Om folk köar redan innan grindarna är upplåsta så måste det ju tyda på ett bra arrangemang :tummenupp
(och att det är så ruskigt kul!!)
Absolut! Trist att man inte får köra bara... Tycker att vi Uppsalabor skulle vara lite premierade, men det är jag det:)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top