Rörken 2007 - den riktiga tråden

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Det är inte spikat än. Antingen åker vi tidigt på lördag morgon, eller på fredag kväll. Det vore ju skönt att slippa gå upp kl. 5 på lördag...

Hör av dig om du åker ner på fredagen så kan vi åka ihop, det e ju alltid roligare. Kollade lite på vädret o som det såg ut nu blir det helt ok ihelgen. Bara hoppas det håller i sig.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Hör av dig om du åker ner på fredagen så kan vi åka ihop, det e ju alltid roligare. Kollade lite på vädret o som det såg ut nu blir det helt ok ihelgen. Bara hoppas det håller i sig.

Absolut. Dag är spikad nu, men inte tid ännu. Erik (DR-Zätare) och jag kommer åka någon gång under den senare halvan av fredagen. Det är bara att haka på. :tummenupp
Vi kan ju PM:a telenummer.
 

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Jo visst, men det kan ju vara kul att variera sig lite, och jag har aldrig kört på gokartbana, så det vore kul att testa. Sedan bor brorsan i Uppsala, så man kan ju passa på att hälsa på där när man ändå är uppe.


Trevligt, det är en kul bana tycker jag, hoppas du kommer att gilla den. Tycker att den blev ännu bättre nu efter ombyggnaden, lite fler kurvor är aldrig fel. :D

Tja, det beror på vad du är ute efter:
Stångs pm & Co ligger precis intill stationen, har riktigt gott käk, duktiga på vin, bra personal och fin miljö, men kostar därefter och man får inga inga jätteportioner.
http://www.pmco.nu/

Mellan stationen och Sviestad ligger Stångebro gatukök, med riktigt bra hamburgare, bland de bästa jag ätit. Både inne och uteservering.
http://susning.nu/St%E5ngebro_Gatuk%F6k

Det ligger även ett helt gäng restauranger/uteserveringar längs partystråket Ågatan/Stora torget, kan rekommendera exempelvis Riva, B&K eller åt det lite pubigare hållet Bishops Arms eller O'Learys. Undvik Gula Huset om du inte gillar att vänta ett par timmar på maten.

Allt på typ fem minuters gångavstånd från hotellet. :)

Tusen tack för tipsen...
Det e ju alltid bra att förena nytta med nöje. Om brosan eller rörken e nytta får du avgöra själv. Syns kanske snart därute då!!!

Absolut. Dag är spikad nu, men inte tid ännu. Erik (DR-Zätare) och jag kommer åka någon gång under den senare halvan av fredagen. Det är bara att haka på. :tummenupp
Vi kan ju PM:a telenummer.

Coolish...
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Det skuttade rådjur över grusvägen på vägen hem från Rörken igår, hoppas de håller sej där & inte dundrar in på gocart-banan. :skrämd

Har fått 2 rådjur framför mig och en instruktör ´PÅ BANAN förra( el förförra..) året!!!! Det hade man inte räknat med, de hann över iaf.
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Tusen tack för tipsen...
Det e ju alltid bra att förena nytta med nöje. Om brorsan eller rörken e nytta får du avgöra själv. Syns kanske snart därute då!!!
Det var så lite.

De går in under nöje båda två. :D

Hoppas nu bara att vädret blir bra både på fredag och lördag, det ser ju ganska lovande ut för tillfället. Jag kör själv på fredag, förutsätt att mitt nya bakdäck hinner komma, och att jag lyckas få någon att lägga på det innan dess. :gnissla
 

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På prärien utanför Uppsala
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Har aldrig kört på Rörken, men är sugen på att prova. Det jag undrar lite över är hur det funkar med introduktionskursen. Om jag förstått rätt så ges möjlighet att gå den vid alla tillfällen? Tar den lång tid, så att man missar stor del av kvällens körning? Har ju en bit att åka, så man vill ju gärna hinna få ut lite körning också. :)

Möjlighet till intro finns varje tillfälle, dock kan det om det skulle vara få instruktörer på plats, vara så att du missar första körpasset (av 4st.).
Men 3 körpass á 15 min bör du hinna med.
Introduktionen tar 15-20 min.
Kom upp till Uppsala och hälsa på brorsan och kom ut till Rörken och hälsa på oss!
När Intron är klar så har du "bara" Linköping-Uppsala minus ca 13mil till Tuvängen Södertälje, där kan du köra på "samma" intro.
 

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Ja vad ska man säga...Rörken o alla dess instruktörer, kioskpersonal(flört, flört, he, he, he), banansvariga mm rockar fett...för förstås inte glömma alla trevliga deltagare också.
Synd att det inte kan va måndag hela veckan lång under sommarmånaderna...
 

"Steffo"

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Avesta
Hoj
CBR 1100XX
Ännu ett STORT TACK :tummenupp till killen som tog hand om min ryggsäck som jag lyckas glömma efter vägen det hade blivit ett j-ä strul utan den ( pendlarkort, kläder m.m)

/Stefan
 

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Ännu ett STORT TACK :tummenupp till killen som tog hand om min ryggsäck som jag lyckas glömma efter vägen det hade blivit ett j-ä strul utan den ( pendlarkort, kläder m.m)

/Stefan

De e tvär lugnt. Man måste ju ta hand om sina egna!!!
Ha de gött så syns vi kanske på Rörken igen.
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Möjlighet till intro finns varje tillfälle, dock kan det om det skulle vara få instruktörer på plats, vara så att du missar första körpasset (av 4st.).
Men 3 körpass á 15 min bör du hinna med.
Ok, får hoppas på det bästa helst enkelt. Kanske ses på måndag då. :)
 

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Snyggt jobbat Johan...:tummenupp
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Hur funkar det om man kommer och ska gå kursen första gången för i år. Västarna tar ju slut direkt. Kommer jag tidigt får man en väst trots att jag inte gått kursen?
 

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Hur funkar det om man kommer och ska gå kursen första gången för i år. Västarna tar ju slut direkt. Kommer jag tidigt får man en väst trots att jag inte gått kursen?

Nytt för i år är att alla köar upp och de som inte gått introduktionen får en väst undanlagd för att sedan, efter introduktionen, hämta ut den i luckan.

Oavsett om man har gjort teorin eller inte så är det rekommenderat att komma tidigt, det blir värre och värre för varje måndag (med fint väder). Det var kö från bommen och ner till 288 i måndags redan vid halv fem. Roligt att det är så poppis men samtidigt trist att inte alla kan köra.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Nytt för i år är att alla köar upp och de som inte gått introduktionen får en väst undanlagd för att sedan, efter introduktionen, hämta ut den i luckan.

Oavsett om man har gjort teorin eller inte så är det rekommenderat att komma tidigt, det blir värre och värre för varje måndag (med fint väder). Det var kö från bommen och ner till 288 i måndags redan vid halv fem. Roligt att det är så poppis men samtidigt trist att inte alla kan köra.

Tack för svaret. Ska kika förbi i alla fall och få kursen avklarad.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Fan jag är helt knäckt, har inte lyckats ta mig upp till Rörken en enda gång i år :(

Ska försöka titta in lite snabbt på måndag men tyvärr med bil, är i Lund och jobbar hela helgen och landar på Arlanda 20:25 så landar jag i tid ska jag försöka komma ut och ta en kaffe + visa rörken för min fru :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top