Rörken 2007 - den riktiga tråden

mattsen

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Uppsala
Hoj
ZX10R
Hallå MaddeW!!
Du finns med på bilder från den 30 juli !! Kolla på sidan 15 på denna "tråd", VFRippe har lagt ut bilder.
 

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Cambridge, UK
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Japp, då var bilderna från i måndags klara.
Fotograf var som sagt inte jag denna gång utan "nybörjaren" bakom kameran och på Rörken, Camilla, som även vågade vara "spätta" ute på banan bakom mig :yoparty , hade aldrig jag vågat :D

Länken här...

http://www.pixbox.se/alb509214
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Tusen tack!

Jättekul och kunna se sig själv köra... Väldigt uppskattat, tusen tack till fotograferna!! :pannkyss :tummenupp

P.s. Vi ses nog på måndag. :)
 

mattsen

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Uppsala
Hoj
ZX10R
Tack för bra bilder. Tur att ingen fotade mig när jag låg på backen !! En vurpa som berodde på för mycket nedlägg (tappad respekt), för mycket gas ur kurva, sporttouringdäck och horn i pannan !! Otrolig tur dock att bågen klarade sig utan repor. HELT OTROLIGT !!!
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Tack för bra bilder. Tur att ingen fotade mig när jag låg på backen !! En vurpa som berodde på för mycket nedlägg (tappad respekt), för mycket gas ur kurva, sporttouringdäck och horn i pannan !! Otrolig tur dock att bågen klarade sig utan repor. HELT OTROLIGT !!!

Ah var det du? Tyckte så j-kla synd om dig...Jag var flaggvakt och hjälpte till med saneringen...eftersom du var ok så var jag tvungen och hålla koll på banan med min flaggvakts-partner. Du satte dig på hojen var på det igen, starkt jobbat! :tummenupp
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Så jäkla tråkigt bara. Har precis kommit igång med att köra på bana igen & skulle verkligen behöva nöta, nöta & nöta för att känna mej säker igen.
Men att stå i flera timmar för att få en väst, det suger ordentligt. :(

Kommer nog hädanefter bara att åka till Rörken senare på kvällen för att snacka lite skit & ev ta en väst som blir ledig. Eller om det regnar eller är kasst väder på något annar sätt. I övrigt så hoppas jag kunna köpa in mej på fler smc körningar på större banor.
Jag kan verkligen förstå din samt många Uppsala-enskingars(?)/utsocknes bedrövelse över att det inte finns tid att vänta i vår kö på Rörken. Det verkar inte bättre än att många utsocknes har mer tid över att vänta i kö än våra inhemska piloter.

Detta är ingenting som vi som jobbar ideélt på Rörken kan göra någonting åt. Vi kan bara ta hand om de som lyckats ta en väst.

Trycket på B&K-körningarna på Rörken visar att det verkligen finns utrymme för fler dagar, men som Lucky Luke skrev tidigare i tråden så finns inte den möjligheten pga carting-körningarna.

Vill ni köra mer får ni gärna söka er till Rörberg (Gävle) eller Tuvängen (Södertälje). Jag kan bara "beklaga" att Rörken är så populär som den är. Vi som jobbar för er blir lika glada varje gång ni besöker banan.

Ta hand om er och kör snyggt.

/JoS
 

kiddie

"Medlem"
Gick med
30 Nov 2006
Ort
Söderort
Hoj
ingen direkt körbar
Jag kan verkligen förstå din samt många Uppsala-enskingars(?)/utsocknes bedrövelse över att det inte finns tid att vänta i vår kö på Rörken. Det verkar inte bättre än att många utsocknes har mer tid över att vänta i kö än våra inhemska piloter.

För min del är det iaf så att jag helst inte vill sitta och åka från södersidan av stockholm på vinst och förlust om att eventuellt få en väst, då åker jag hellre lite tidigare och därmed med största sannolikhet får en. Bor man i krokarna är man väl latare. Precis som i plugget, de som bodde närmast var alltid försenade eftersom de inte hade några marginaler.
 

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati Streetfighter S
För min del är det iaf så att jag helst inte vill sitta och åka från södersidan av stockholm på vinst och förlust om att eventuellt få en väst, då åker jag hellre lite tidigare och därmed med största sannolikhet får en. Bor man i krokarna är man väl latare. Precis som i plugget, de som bodde närmast var alltid försenade eftersom de inte hade några marginaler.

Så sant som det är sagt.
 

MaddeW

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2007
Ort
Enköping
Hoj
Kawasaki
Hej och tack alla fotografer. Det var jättefina bilder.
JAg hoppas att väder och köer gör att man kan åka på måndag igen. Jag är så himla glad idag för i går kväll skrev jag min teori och klarade den. Nu är det bara och ta tag i körningen och försöka få uppkörning. Än en gång tack för att ni finns och orkar.
MaddeW
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Hej och tack alla fotografer. Det var jättefina bilder.
JAg hoppas att väder och köer gör att man kan åka på måndag igen. Jag är så himla glad idag för i går kväll skrev jag min teori och klarade den. Nu är det bara och ta tag i körningen och försöka få uppkörning. Än en gång tack för att ni finns och orkar.
MaddeW

Grattis :tummenupp
 

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Jag kan verkligen förstå din samt många Uppsala-enskingars(?)/utsocknes bedrövelse över att det inte finns tid att vänta i vår kö på Rörken. Det verkar inte bättre än att många utsocknes har mer tid över att vänta i kö än våra inhemska piloter.


/JoS

Bla bla bla...:tungan Men nu e det ju så att VI kommer från Uppsala. De e ju vår hemmaplan, då borde vi gå först i kön. Blir det västar över kan byket slås om dom. :yoparty Kiosken skulle kunna ta hand om vadslagningen o därigenom tjäna en extra hacka. Win win situation...:tummenupp

:D :D :D :rofl :rofl :rofl ;) ;) ;)
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Nja, så långt skall vi nog inte gå. :tungan
 

Gunsan

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Öregrund
Hoj
CBR600rr Grafitti edition 2008
Man kan vara med i SMC Uppsala fast man bor i Stockholm... en förort till Uppsala.
Hur blir då kö-förfarandet?

För övrigt hoppas jag på sol-dis och torrt på måndag
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top