Rörken 2008 - den officiella tråden…

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
Även jag vurpade (silver ER-6N gul grupp). Kom lite för fort in i kurvan efter långa rakan. Hände något skumt när jag bromsade, verkade som undersidan på handsken 'korvade sig' runt gasrullen så att jag gasade samtidigt som jag bromsade vilket ledde till ännu för hög fart --> kom för långt ut och hamnade i den tack och lov mycket mjuka jorden vid sidan av banan. Blev tydligen ett imponerande damm moln. Fick även ett påpekande vid inspektionen av hojen att bromshantaget tog i princip ända inne vid styret trots att den var inställd på max. Detta bidrog nog inte heller direkt positivt till det hela. Sadorna begräsande sig till irriterande repor och en böjd fotbroms (som gick att bända ut så man kunde köra). Hursomhelst ny bromspedal á la 285:- + moms är beställt, nya betydligt tajtare handskar är inköpta så det är väl bara på det igen :)

Finns det några bilder någonstans förresten? Pratade med en kille som fick ta över min väst, han tog en hel uppskö bilder. Om du läser detta får du gärna lägga ut dom på nätet. Speciellt nyfiken på damm moln bilden :näsblod
 
Last edited:

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Storvreta/Uppsala
Hoj
spätta på en blackbird
Vädret på rörken just nu!
18°C
Mostly Cloudy

Uppsala, Sweden
Tid: 16:03
Temperatur: 18°C
Vind: SSW 21 km/h
Lufttryck: 998.0 mm and steady
UV index: 2 Low
Luftfuktighet: 64%
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Regnade det på er?
Jag blev hemma med ett ont öga efter en påhälsning ifrån ett metall spån i fredags=(
 

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Koreansk kombi
Regnade det på er?
Jag blev hemma med ett ont öga efter en påhälsning ifrån ett metall spån i fredags=(

Ösregn mellan kl 17 - 18, dvs plaskblött första körningen men de torkade upp ganska bra till andra passet.
De två sista passen var näst intill helt torra.

Hoppas det går bra med ögat .
 

Hanlotta

Flyger fram...
Gick med
24 Jan 2006
Ort
Såtenäs
Hoj
Yamaha R1 -00
Tjejdag på Rörken 6 juli!

Det anordnas en dag enbart för tjejer på Rörken den 6 juli. Då kan tjejer komma dit och träna Broms- och kurvteknik i lugn och ro utan att bli hetsade av killarna.

Inskrivning, säkerhetskontroll & introduktion från 9.30 och första grupp ut på banan 10.00. Vi håller som vanligt på fram till kl 14.00.

Medlemmar i SMC och/eller Östra aros MCK och/eller BMW klubben betalar 100 kr, övriga 200 kr. "Inas kiosk" är naturligtvis öppen.

Dagen före (5 juli) anordnar SMC Gävleborg en dag enbart för tjejer på Rörberg. Vill man ha en helhelg i Broms- och kurvteknikens tecken så kör man båda dagarna...

Tyvärr är övningskörning inte tillåtet i samband med SMC-utbildningar.

Välkomna
 

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Storvreta/Uppsala
Hoj
spätta på en blackbird
Vädret på Rörken:
17°C
Partly Cloudy
Uppsala, Sweden
Tid: 16:04
Temperatur: 17°C
Vind: SSW 14 km/h
Lufttryck: 1007.1 mm and steady
UV index: 3 Moderate
Luftfuktighet: 77%


Men med tanke på att det har varit regn sedan sol och molnigt och sedan regn igen så vet man aldrig!
 
Last edited:

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Nu har jag semester, så om det blir någorlunda fint väder på måndag kommer jag och kameran kanske till Rören och säger hej... (det var ju ett tag sedan jag var där.)
 

Henka81

Snigelräsern (våga vägra grus)
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZR 7 -99
Nu har jag semester, så om det blir någorlunda fint väder på måndag kommer jag och kameran kanske till Rören och säger hej... (det var ju ett tag sedan jag var där.)

Lite OT här men.. har du ställt på hojen? (-:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top