ceasar
Vivi Ducati
RoLLER skrev:Kom till Slingerbulten.
finns ju inget motstånd...
RoLLER skrev:Kom till Slingerbulten.
TomK skrev:"Är bra, men vill förbättra sig" - heter det
Nej, varken Rörken eller Tuvängen är då lämpliga (när det är körning/trafikutbildning anordnad av SMC). Då är det bättre att följa med över till Åland och köra på Vessingsboda eller prova på Rättviksbanan. Och så kan det bli fråga om åkning i närheten av Norrtälje på en rallycrossbana.
ceasar skrev:finns ju inget motstånd...
sandstream skrev:Kan inte vi bli kompisar
(Bor i Kungsängen så banan ligger minst sakt bra till).
ceasar skrev:men kan man inte ha motardträning på rörken och tuvängen då??
Jag vet...men det låter j**vlit seriöst å stort. Nånstans kommer nån att uppmärksamma det å fråga vart resultaten ärTomK skrev:@Jåke: det är bara en liten kartingslinga på 800m (med ren asfalt - gräset ligger vid sidan av och används ej ), man får ta det för vad det är...
Jåke skrev:.... Nånstans kommer nån att uppmärksamma det å fråga vart resultaten är
Man ska nog inte vara dålig chaufför om man ska åka på gräs, det är iaf min erfarenhet från BoK, Gruskurs å vanlig bankörning...JoS skrev:Jåke: Självklart får du åka på gräset om du är en dålig hojförare.
Det har inte jag heller, å jag har inte kört på Rörken...Galne Dansken skrev:"Ingen av Rörkens besökare under de senaste åren har blivit dödad eller allvarligt skadad i trafiken.
Jåke skrev:Man ska nog inte vara dålig chaufför om man ska åka på gräs, det är iaf min erfarenhet från BoK, Gruskurs å vanlig bankörning...
Det har inte jag heller, å jag har inte kört på Rörken...
Jag började med att ställa lite vettiga om än vassa frågor. Dessa har jag ännu inte fått riktigt svar på, så jag antar att svaret egentligen är "Njaä". Det hade ju varit intressant att haft med lite från Advanced-konceptet kanske?
Men det gör mig inget, jag tycker åxå det är kanonbra att ni har tillgång till en sån plats, så fort jag vågar ska jag nog försöka mig på ett besök jag med...
Galne Dansken skrev:Faktum : "Ingen av Rörkens besökare under de senaste åren har blivit dödad eller allvarligt skadad i trafiken.
Jåke skrev:Lär man sig upptäcka och undvika potentiella faror i trafiken också?
Beredskap så man kan utnyttja den teknik man lär sig?
Våga klippa till bromsen fullt från fullgasrepan framför ett långtradarsläp trots att det ligger grus i vägrenen?
Eller är det bara hojhantering på en viss bestämt asfaltsslinga?
Tjena TK, smiskat nå is än??TomK skrev:Inte genom singelolyckor i alla fall. Men jag vet om ett dödsfall (2002 ? vi hade en tyst minut för honom) och t.ex. två egna kollisioner varav den ena med skadeutgång. Men det var bilister inblandade och orsakande. Fast det var förstås fortfarande under "friåkningens" tid...
2003 och 2004 såg bättre ut.
tassen skrev:...man ramlar om man inte har styrfart......
vi får tyvärr inte in något släp på gokarbanan, blir svårt att prakticera sådant då.
Du är hjärtligt välkommen ner, har du långt att åka, övernattning kan ordnas.
Vi är ett jävligt kul gäng, glimten i ögat, och ett gasglatt sinne. Bela"Tassen"
1. Det finns alltså annat att lära sig än bara hojhantering på inhängnat område, kan man konstatera.Bear skrev:Eftersom svar önskades så kan jag väl göra ett försök......
1. Både Ja och Nej. Ja för att vi försöker "lära" ut att deltagarna får till vana att inte svänga innan man ser slutet på kurvan. Detta ger en viss framförhållning i trafiken. Nej för att tyvärr så är detta svårt på bana och då menar jag bana generellt och inte bara rörken.
4. All fortbildning är bra om man ser till att det ger en bättre samspelhet med ens egen motorcykel.
Hoppas att ovanstående ger en del svar som du efterfrågat....
//B
tassen skrev:Tjena TK, smiskat nå is än??
Rastade MotoMojängen förra veckan, fan va grusat det var över Ärentuna " race" bana...ha det //B
Jåke skrev:...Jag började med att ställa lite vettiga om än vassa frågor. Dessa har jag ännu inte fått riktigt svar på, så jag antar att svaret egentligen är "Njaä". Det hade ju varit intressant att haft med lite från Advanced-konceptet kanske?
...
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |