Rörken i MC Folket

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Det låter riktigt nice iallafall, jag kommer kika förbi minst en gång. Sen är det upp till er om det ska bli fler :tummenupp

Gabor

Guest
det är INTE gratis att köra på Rörken. Det är ett Måste att handla i KIOSKEN.
Då får INA koll på vilka som har råd att köra på Rörken. Inget handla, inget KÖRA...skit enkelt. :fatta!

Skämt å sido, som Luke" säger, smc ansluten Uppsala eller motorsportunionen. Då har man det som medlemsförmån. Man har redan betalat in en avgift via klubben. eller smc.

Angående köra åt andra hållet, provat det flera gånger,, ganska farligt med tanke på utformning av kurbs, avkörnings ytor, skydd osv.
Gokart folket inte intresserade av att köra åt andra hållet, samt förbjudet enligt säkerhets utformningen på banan. punkt :tummenupp

Annars är det skit kul att vara där ute på måndagar, snacka om positiv social verksamhet när den är som bäst.... träffa gamla som nya vänner....vet att många ser fram mot att just vara där på måndag kvällarna....en del har svårt att åka hem, slutar ibland med att det blir sen natt hos någon fikasugen kompis. Det ska vi göra mer i sommar,,, :banana

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
tassen skrev:
(...)skit enkelt(...)

Vadå? Kan du något knep?

Tycker att det är förhållandevis enkelt att skita på det traditionella viset. Eller varför inte vitsa till det och säga att det är skitenkelt att skita i WC:n.

Riktiga skitsaker att klanka ner på, men samtidigt roas jag ju av sådant. Det är ju skitkul!

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Lucky Luke skrev:
Josef, en rättelse bara.
Det är inte gratis för SMC-uppsalas medlemmar, det är SMC-uppsala som står för medlemmarnas kostnad.
Motorsportunionen gillar inte att man säger att det är gratis, även om det i praktiken blir så för medlemmarna (i uppsala län) :mattias

Right-o :)

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
tassen skrev:
det är INTE gratis att köra på Rörken. Det är ett Måste att handla i KIOSKEN.
Då får INA koll på vilka som har råd att köra på Rörken. Inget handla, inget KÖRA...skit enkelt. :fatta!

Skämt å sido, som Luke" säger, smc ansluten Uppsala eller motorsportunionen. Då har man det som medlemsförmån. Man har redan betalat in en avgift via klubben. eller smc.

Shhhhh Tassen, jag sa att det var gratis bara för att locka dit folk som Ina kan skinna :tungan

Fö räcker det inte att vara medlem i motorsportunionen, men det gör att man kan lösa årskort för nästan inga pengar alls. :tummenupp

Gabor

Guest
Josef skrev:
Shhhhh Tassen, jag sa att det var gratis bara för att locka dit folk som Ina kan skinna :tungan

Fö räcker det inte att vara medlem i motorsportunionen, men det gör att man kan lösa årskort för nästan inga pengar alls. :tummenupp

Javisst, så var det, glömde, är ju med i öamck, det är nog därför jag är så förvirrad.... :yoparty

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
TomK skrev:
Inte genom singelolyckor i alla fall. Men jag vet om ett dödsfall (2002 ? vi hade en tyst minut för honom) och t.ex. två egna kollisioner varav den ena med skadeutgång. Men det var bilister inblandade och orsakande. Fast det var förstås fortfarande under "friåkningens" tid...

2003 och 2004 såg bättre ut.

Jo det var min kompis som dog då å därför är jag aktiv i rörkengrejorna nu, annars hade jag nog varit som kritikerna :(

Å han var en person som man gick fram till och frågade hur man gör inte en man undervisade så att säga, jag som hans kompis och medtävlare under tiden vi körde roadracing kan intyga att så var det, jo jag frågade oxå.....

Men saken är att man blir inte imun mot att skada sig pga köra en avrostning eller våran skitbra rörkenkörning, trots allt så är det sunt förnuft.......

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Rörken råKKar !!! :)

Har t.o.m åkt ned från Gävle och gått kurs å mumsat korv för att "hänga" lite me alla roliga boys n´girls där nere, man känner sig iaf välkommen, med eller utan hoj :tummenupp :tummenupp

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Nursen skrev:
Tycker att det är förhållandevis enkelt att skita på det traditionella viset. Eller varför inte vitsa till det och säga att det är skitenkelt att skita i WC:n.
:skrattaåt :Bugar , hehe, Själv roar jag mig mer med att skita svårt!

T.ex forma små motorcyklar med stjärten när man klämmer ut!
Vissa märken (Honda, Kawasaki, Suzuki, BMW och allt annat som har mindre än fyra cylindrar) är lättare att göra med tanke på att det är skit från början... :hihi

(Är ironisk så bli inte arg på mig...
De är jättefina motorcyklar allihopa! :rolleyes: )

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Kongo skrev:
Vissa märken (Honda, Kawasaki, Suzuki, BMW och allt annat som har mindre än fyra cylindrar) är lättare att göra med tanke på att det är skit från början... :hihi

Haha! Det blir lätt att hålla med dig på den du... :lol

Gabor

Guest
Kongo skrev:
:skrattaåt :Bugar , hehe, Själv roar jag mig mer med att skita svårt!

T.ex forma små motorcyklar med stjärten när man klämmer ut!

(Är ironisk så bli inte arg på mig...
De är jättefina motorcyklar allihopa! :rolleyes: )

LäTTAST ATT SKITA ENSTÅNKOR..... :tummenupp

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Min bil har tre cylindrar och hojen två, måste jag gå och handla fler då?

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Subaru Columbuss, kalas bil!

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
n'Lasse skrev:
Huh? Tre på en bil?? Det hade mina föräldrar en gång i världen. En 2-takts SAAB. Har du en så'n??
VW Lupo 3L är trecylindrig! Även vissa småbilar typ Daihatsu Charade hade 3 cylindrar, kanske något för dig som föredrar just 3?

:lol

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...