Röstning ang. regndäck 250sp

lakehillracing

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
3st Aprilia rs 125 1 Honda rs125
Ni som kör eller ska köra 250sp -06 har nu möjlighet att säga ja eller nej.
Maila namn och startnr (om du har något) samt ett ja eller nej till lakehill@telia.com
sista röstningsdag 20050930.

Hellberg

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
Aprilia rs 250
Klart vi ska ha regndäck!

Det är en säkerhetsfråga samt att det blir racing av det istället för krypkörning.

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
pw50
ja säger nej.... regndäck kostar pengar och det har jag inga...... + jag pallar inte byta om det skulle börja regna...

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
BrInK skrev:
ja säger nej.... regndäck kostar pengar och det har jag inga...... + jag pallar inte byta om det skulle börja regna...

Ähh... latmask :hihi

Tänk vad det kostar med en klantig vurpa i regn. Kanske du inte kan jobba... då förlorar du pengar och gör chefen (farsan i ditt fall :rofl ) sur...

Det handlar ju bara om två däck. Vad kostar ett sett? 2000kr drygt.
En vurpa och du har lätt gått över den summan...

Be smart guys.

:tummenupp

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
pw50
flykay76 skrev:
Ähh... latmask :hihi

Tänk vad det kostar med en klantig vurpa i regn. Kanske du inte kan jobba... då förlorar du pengar och gör chefen (farsan i ditt fall :rofl ) sur...

Det handlar ju bara om två däck. Vad kostar ett sett? 2000kr drygt.
En vurpa och du har lätt gått över den summan...

Be smart guys.

:tummenupp

Alltså detta va 2-TAKTS forumet diesel tönt.... :7peta
ps. jag klota i regnet på kga, kändes bra jag kunde ju skylla på däcken o allt.
bara tejpa o sen ut o köra igen :3freak

Hellberg

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
Aprilia rs 250
plus att det är dö trist att köra på regn med slicks.

Regndäck kan rädda ett race..

Ett rejs kostar väll en bit över 2000kr inkl bensin och startavgift m.m om man snålar..

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det är ju mer sport att köra med "vanliga" däck när det är snorhalt.
Dessutom vill jag inte behöva stå 2 minuter innan rejs och fundera på att behöva kränga på regndäck eller vanliga däck.

Hellberg skrev:
plus att det är dö trist att köra på regn med slicks.

Regndäck kan rädda ett race..

Ett rejs kostar väll en bit över 2000kr inkl bensin och startavgift m.m om man snålar..
Här kommer en dum fråga. Får man köra med slicks i 250SP? Jag har nog aldrig sett nån ha det.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Nu ska jag(troligen) inte köra 2006, men är sugen på sesongen 2007.. gillar klassen för att den är förhållandevis billig, varför dyra upp den med regndäck?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Fick inte tag på någon hoj men har kollat upp klassen rätt mycket i förberedande syfte och gillar att det är enhetsdäck. Med regndäck blir det nog snart ett A-gäng med extra fälgar med regndäck och ett B-gäng utan. Som BB säger, det är inte så kul att stå ute på gridden och undra om det blir regn eller inte.

Försök i stället fixa avgassystemen och avgasportarna i reglementet, det skulle kunna sänka kostnaden i stället för att höja den.

Mr Brownstone

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
Aprilia rs250 sp
JA till regndäck! Det blir ju faktiskt inte mycket till räcertävling om det regnar! Vi kör väl roadracing?, och då har man väl torrdäck när det är torrt o regndäck när det är regnar?!

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
NEJ till regndäck
JA till att få byta till eftermarknadsavgasportar :tummenupp

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Bikerbitch skrev:
Det är ju mer sport att köra med "vanliga" däck när det är snorhalt.

Isåfall är det ännu mer sport att köra på gamla slitna däck när det är torrt. Att korden måste synas kan ju tänkas skrivas in i reglementet. För att göra ännu mer sport av det man förbjuda kedjelås, hjulaxelmuttrar etc....

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Nu åker jag iof inte 250sp men vad jag har förstått av diskussionen tidigare så finns det redan möjlighet att åka på olika däck då man kan välja 207-209 från dunlop med olika mängd mönster vilket redan skapar ett A och B lag.
Efterssom så är fallet så tycker jag att säkerheten skall få gå först och regndäck skall tillåtas.
Och kom inte med argumentet att gasrullen fingerar i båda riktningar, jag har vattenplanat med en rs i 70 det var en intressant upplevelse som jag helst hade sluppit.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Borsiin JR skrev:
Nu åker jag iof inte 250sp men vad jag har förstått av diskussionen tidigare så finns det redan möjlighet att åka på olika däck då man kan välja 207-209 från dunlop med olika mängd mönster vilket redan skapar ett A och B lag.
Efterssom så är fallet så tycker jag att säkerheten skall få gå först och regndäck skall tillåtas.
Och kom inte med argumentet att gasrullen fingerar i båda riktningar, jag har vattenplanat med en rs i 70 det var en intressant upplevelse som jag helst hade sluppit.
Den valmöjligheten gällde bara i år för att göra övergången billigare för de som hade gamla 207'or liggande.
Personligen så har jag inte kört det nya bakdäcket i regn men eftersom det är slicks från kanten och 3-4 cm in så man får inte lägga ned för mycket.
Jag är också tveksam till att släppa på enhetsdäckregeln men jag tror att krascherna blir färre med regndäck och att det faktiskt blir roliga race i regn och inte bara 20 minuters överlevnad som det är nu...
Nackdelen är att man måste (bör) skaffa en kompressor och helst ett extra set fälgar. :näsblod

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
JÄTTEJA till regndäck!!!!
Varför kasa omkring på såphala däck som inte är avsedda för regn när det är blöt ute?
Nej, regndäck röstar jag stark för.

Åsa #96

Hellberg

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
Aprilia rs 250
Nej med slicks menar jag naturligtsvis torrdäck..

Inte mycket till mönster på 209:eek:rna

hahah :D

kanske förbjuda skinställ också?

HanneZ skrev:
Isåfall är det ännu mer sport att köra på gamla slitna däck när det är torrt. Att korden måste synas kan ju tänkas skrivas in i reglementet. För att göra ännu mer sport av det man förbjuda kedjelås, hjulaxelmuttrar etc....

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras