R-hoj för banköra

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Sandfållan, jag kunde nästan höra hur du satte kaffet i vrångstrupen när Steffo K hade fräckheten att ge mig en komplimang. Hur understår han sig!?

Det var ju tyvärr inte på min första bandag som jag satte 1.20 och jag har det inte på film, så det här med all säkerhet inte hänt. Sen har vi det här med jämheten på varvtiderna, ajajaj, det är nog lika bra att lägga ner, DIREKT! :tummenupp

Om du kollar gilla statestiken på steffo k´s inlägg ser du att jag gilla det han skrev. Jag gillade det såpass mycket att jag var tvungen att kolla dina tidigare inlägg och hittade då den videon :rolleyes:

Hade du som det stod i ditt första inlägg gjort 1.20 tider runt åsen first trackday ever hade jag varit grymt imponerad. Själv kämpade jag 10 dagar på åsen förra året för att landa en 1.18 tid så visst hade jag varit grymt avundsjuk på din talang! Själv gjorde jag min första bil på mc förra året så jag var helt färskt.

Men som jag tidigare skrev 1.23.8 med minst 9 säsonger i sadeln gör det inte allt för märkvärdigt presentabelt är det absolut men inget under.

Stort lycka till denna säsong hoppas du snart hittar en cykel som passar för säsongen börjar snart!!! hoppas vi ses runt banan..

// Sandfållan

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Så vad du egentligen menade men inte fick fram, var att du borde fått beröm istället för mig, eftersom du säger att du är snabbare än mig och det redan första året du började köra mc? Det är inte alls creepy att du lägger en lördag på att leta rätt på gamla inlägg och YT-filmer, analyserar lajks, varvtider och körkortsår för att själv bli sedd o hörd...

Jag skrev min varvtid så att folk som kan dem här grejerna vet vilken nivå jag ligger på och har lättare att ge relevanta tips. Det ska inte misstolkas som att "min är större än din". Så vill du ge mig tips så tackar jag och tar emot, annars får du jättegärna skriva vidare i andra trådar.

Ses på banorna i sommar :tummenupp

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Så vad du egentligen menade men inte fick fram, var att du borde fått beröm istället för mig, eftersom du säger att du är snabbare än mig och det redan första året du började köra mc? Det är inte alls creepy att du lägger en lördag på att leta rätt på gamla inlägg och YT-filmer, analyserar lajks, varvtider och körkortsår för att själv bli sedd o hörd...

Jag skrev min varvtid så att folk som kan dem här grejerna vet vilken nivå jag ligger på och har lättare att ge relevanta tips. Det ska inte misstolkas som att "min är större än din". Så vill du ge mig tips så tackar jag och tar emot, annars får du jättegärna skriva vidare i andra trådar.

Ses på banorna i sommar :tummenupp

Vad jag menade och fick fram var precis det jag skrev.

Ha det nu gott och hoppas du hittar den perfekta hojen för dig, för att återgå till topic tror jag du kommer trivas alldelles utmärkt på en 675a om det nu blir en sådan.

// Sandfållan.

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Joråsåatt...

Tack alla som har tipsat iden här tråden! Det blev en 675!!! Har väl inte riktigt fattat det än, men jag har bildbevis iaf:

20130326_214425.jpg

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Joråsåatt...

Tack alla som har tipsat iden här tråden! Det blev en 675!!! Har väl inte riktigt fattat det än, men jag har bildbevis iaf:)...
Ah, så det blev Loteks maskin, med BRG kåpor och allt! Grattis till en fantastiskt fin maskin att njuta av både på landsväg och bana, den hojen räcker långt och länge ska Du se:tummenupp

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Tack och bock! Ska bara fixa sadelgummi och tankgrepp eftersom den är nylackad, sen blir det åka av ;)

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Ett litet trådlyft då...

Jag är själv på jakt efter typ samma sak, dvs en lagom preppad 600 som fortfarande går att köra på gatan med (SMC-kurser). Den får gärna ha varit i backen och se ut som skam så att jag inte gråter blod den dagen jag lägger mig i leca-havet. Helt ska den ju också vara vanlig i depåerna så att man kan få hjälp med både inställningar och nödreparationer vid behov.

Allra helst vill jag dessutom ha TVÅ stycken hyfsat likadana: En till mig och en till frugan.

Ingen av oss är snabb men båda har fått blodad tand och vill ta nästa steg.

Alla tips mottages tacksamt!

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Ett litet trådlyft då...

Jag är själv på jakt efter typ samma sak, dvs en lagom preppad 600 som fortfarande går att köra på gatan med (SMC-kurser). Den får gärna ha varit i backen och se ut som skam så att jag inte gråter blod den dagen jag lägger mig i leca-havet. Helt ska den ju också vara vanlig i depåerna så att man kan få hjälp med både inställningar och nödreparationer vid behov.

Allra helst vill jag dessutom ha TVÅ stycken hyfsat likadana: En till mig och en till frugan.

Ingen av oss är snabb men båda har fått blodad tand och vill ta nästa steg.

Alla tips mottages tacksamt!

Ett tips är Yamaha R6 från runt -00, du får två stycken för samma pris som en nyare och det går alldeles utmärkt att tuffa/bomba runt på bana med dessa.

Hör med denna herre, så får du lite mer info. http://www.sporthoj.com/forum/member.php?52069-Iceheat

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ett tips är Yamaha R6 från runt -00, du får två stycken för samma pris som en nyare och det går alldeles utmärkt att tuffa/bomba runt på bana med dessa.

Hör med denna herre, så får du lite mer info. http://www.sporthoj.com/forum/member.php?52069-Iceheat

Mitt tips är att inte köpa en sån gammal skurhink. Du kommer kräkas på att det är skit under sadeln. En R6 av nyare modell (alltså slutet av 00) är en superhoj.

lill-danne

Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
P€RRA;5784927 skrev:
Så sant. Ju nyare hoj, ju mer körning, ju mindre strul :tummenupp

Jag är nog helt inne på er linje här: Mer körning och mindre mekande. Meka gamla häckar har jag gjort tidigare och det är inte alls lika roligt som att köra...

Vad ska jag sikta in mig på då?

Det känns som att R6 är väldigt vanliga så de passar säkert utmärkt, vilken årsmodell bör jag sikta på? 06 och framåt?

CBR 600 känns inte lika vanliga men det kanske de är?

Daytona 675 trodde jag inte var så vanliga så de har jag inte kollat så noga på men de kanske börjar bli ett reellt alternativ de med?

Finns det något annat alternativ som jag har glömt?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag är nog helt inne på er linje här: Mer körning och mindre mekande. Meka gamla häckar har jag gjort tidigare och det är inte alls lika roligt som att köra...

Vad ska jag sikta in mig på då?

Det känns som att R6 är väldigt vanliga så de passar säkert utmärkt, vilken årsmodell bör jag sikta på? 06 och framåt?

CBR 600 känns inte lika vanliga men det kanske de är?

Daytona 675 trodde jag inte var så vanliga så de har jag inte kollat så noga på men de kanske börjar bli ett reellt alternativ de med?

Finns det något annat alternativ som jag har glömt?

Köp 2 racekörda R6 08or eller framåt med regpapper. Se till att dom har chassigodis så blir det roligare att börja skruva när farten ökar och enklare att sälja när den dagen kommer. Köp exakt samma modell till båda, det tjänar ni båda på.. Och köp en så utrustad och finskruvad hoj du kan hitta, men utan obskyra kitdelar (har själv ägt en ex. VM SBK hoj, så jag vet vad det kostar när det pajar..) som blir svåra att få tag i om de pajar..

/ han som saknar de 2 ZX10R som stod i garaget före traktorn från KTM..

lill-danne

Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
OK, racekörda R6:eek:r från 08 och framåt med tillhörande regpapper. Check! :tummenupp

Jag håller ögonen öppna men tyvärr haglar det inte direkt av sådana. Är det någon som har tips på passande exemplar så hojta gärna till!

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Vilka bmw har du nu schteekt :)?

Jag tycker absolut att du ska gå på en 600:a.

När jag köpte första sporthojen så blev det en R1:a för att jag tänkte som alla andra. Ska man va kung så MÅSTE man ha 1000cc.

Nu är jag iofs fortf. ganska talanglös men har ändå kört en hel del bandagar och förra sommarn så köpte jag en extrahoj, en R6:a för att åtminstone testa en 600:a. Det tog ungefär ett halvt pass för att man skulle bli förbannad på sig själv att man inte lyssnade på alla som sagt att 600:a är livet på våra svenska banor.

Nu har jag sålt både R1:an och R6:an till förmån för en R6 08 eller nyare.

Visst, du kommer att bli ifrånkörd av starkare hojar på raksträckorna, och visst, det kan vara frustrerande.
Men när du kommer in och kollar av laptimern och inser att du ändå är ett par sekunder snabbare/varv än din polare på sin flång nya BMW så är det tillräckligt kul för att vara värt det :banana

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Btw, glöm o köp en gathoj som du ska bankitta! Den nitlotten gick jag på!
O kittningen va exakt lika dyr som hojen:huvet

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2