R.O.H och The pink ladies vårtur, Redux.

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Mm kommer verkligen sakna kinamat, o kladdkaka o massa annat som man kan bli bjuden på.

har du precis nyligen utvecklat glutenintolleransen eller är det bara så att du inte upptäckt det tidigare? Förlåt för dem personliga frågorna. Svara bara om du ids.

Det är rätt bra att kunna lite om det då min mage inte blir glad på mig om jag äter gluten. Ligger i kramper hela dagen då.

Så pass. Då är det bra att veta vad man bör avstå.

Och ja jag är röntgensjuksköterska, helt rätt :)

Dajmstrut vad bra jag är.

Hahaha Där sa du nåt! :tummenupp

Jag är grymm mannen. :lol
 
Last edited:

-mini-

Inte som alla andra
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Kävlinge med Dede
Hoj
Numera hojlös
har du precis nyligen utvecklat glutenintolleransen eller är det bara så att du inte upptäckt det tidigare? Förlåt för dem personliga frågorna. Svara bara om du ids.

Jag har varit sjuk ett tag nu och inte riktigt visst vad det varit. Uteslöt gluten ett tag o blev genast bättre. När jag började äta gluten igen för att mina prover inte skulle visa fel värden så fick jag tillbaka alla mina kramper. Så har inte fått det fastställt än då jag var hos läkaren igår men det är troligtvis det.

Dajmstrut vad bra jag är.

l

Eller så kan du ha varit inne på min sida. står där :tungan
 
Last edited:

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Mitt ute i ingenstans....
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Mm kommer verkligen sakna kinamat, o kladdkaka o massa annat som man kan bli bjuden på.


Hahaha då kan du ju gå. Lär gå snabbare att ta en promenad dit än att först försöka fixa cykeln.
Men det är tråkigt att gå :gnissla

Man kan göra jättegoda kladdkakor med glutenfritt mjöl :) Jag har levt på glutenoch laktosfri kost i över 6 månader för något år sedan, så jag vet :D

Behåll titeln och få lite kanelbullar av Vilse!
:rofl

Kriss: Jag har glömt ändra i förstainlägget, gör det när jag fixat cykeln :)
 

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Jag har varit sjuk ett tag nu och inte riktigt visst vad det varit. Uteslöt gluten ett tag o blev genast bättre. När jag började äta gluten igen för att mina prover inte skulle visa fel värden så fick jag tillbaka alla mina kramper. Så har inte fått det fastställt än då jag var hos läkaren igår men det är troligtvis det.

Typ det som hände mig. Det andra provet visade så pass lite så.. Orkade inte bry mig sen. Har klarat mig hyfsat sedan dess.

Eller så kan du ha varit inne på min sida. står där :tungan

Kallar du mig för stalker. Har nog inte varit inne där, inte på sistone iaf. Jag tror vi diskuterade det i någon tråd tidigare. Bra minne serru.
 

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Mitt ute i ingenstans....
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Jag har varit sjuk ett tag nu och inte riktigt visst vad det varit. Uteslöt gluten ett tag o blev genast bättre. När jag började äta gluten igen för att mina prover inte skulle visa fel värden så fick jag tillbaka alla mina kramper. Så har inte fått det fastställt än då jag var hos läkaren igår men det är troligtvis det.

Strunta i proverna. Jag har tagit likadana och de är värdelösa.. :rolleyes:

Nu är det några år sedan, så jag minns inte riktigt vad doktorn sa, men något likt att det bara var 20 % av testerna som visade rätt efter 20 års ålder eller något sånt var det...
Mår du bättre utan gluten - ta bort det. Första månaderna är det jobbigt, sen vet man exakt vad man kan, och inte kan, äta och då är det inga problem alls :)
 

Guldis

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Ort
Landskrona
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Du slipper muta mig imorgon för att få din mat :rolleyes: :D


Woho gratis mat :D :tuttar


Så nu är jag tillbaka utan fog... de var fan slut xD så en annan pajjas i hushållet får ta köpa med sig hem från jobb! Ska man ut lacka framskärmarna till ena bilen nu eller vad händer?
 

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Strunta i proverna. Jag har tagit likadana och de är värdelösa.. :rolleyes:

Nu är det några år sedan, så jag minns inte riktigt vad doktorn sa, men något likt att det bara var 20 % av testerna som visade rätt efter 20 års ålder eller något sånt var det...
Mår du bättre utan gluten - ta bort det. Första månaderna är det jobbigt, sen vet man exakt vad man kan, och inte kan, äta och då är det inga problem alls :)

Ich know!
När jag körde glutenfritt gick jag ned några kilo fettvikt också. Har aldrig haft så stenhård mage som jag hade då. :banana
 

-mini-

Inte som alla andra
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Kävlinge med Dede
Hoj
Numera hojlös
Strunta i proverna. Jag har tagit likadana och de är värdelösa.. :rolleyes:

Nu är det några år sedan, så jag minns inte riktigt vad doktorn sa, men något likt att det bara var 20 % av testerna som visade rätt efter 20 års ålder eller något sånt var det...
Mår du bättre utan gluten - ta bort det. Första månaderna är det jobbigt, sen vet man exakt vad man kan, och inte kan, äta och då är det inga problem alls :)

Mm oavsett vad proverna visar så kommer jag hålla mig ifrån det. Mår betydligt bättre när jag inte har det i kroppen. Just därför jag är sjukskriven nu. Pga alla kramper. Så jag hoppas verkligen min mage är snäll imorgon.
 

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Mitt ute i ingenstans....
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Woho gratis mat :D :tuttar
Nej. Du slapp muta mig. Du slapp inte betala ;)

Mm oavsett vad proverna visar så kommer jag hålla mig ifrån det. Mår betydligt bättre när jag inte har det i kroppen. Just därför jag är sjukskriven nu. Pga alla kramper. Så jag hoppas verkligen min mage är snäll imorgon.

Kompisen jag bodde med hade dålig mage i två dagar efter att hon fuskat. Så hoppas att du är bra imorgon :)
 

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Mm oavsett vad proverna visar så kommer jag hålla mig ifrån det. Mår betydligt bättre när jag inte har det i kroppen. Just därför jag är sjukskriven nu. Pga alla kramper. Så jag hoppas verkligen min mage är snäll imorgon.

Det kan ju vara en fördel om du mår bra imorgon. Kan annars bli en rätt jobbig dag som aidems bromskloss. Håller tummarna.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top