Är lådan i R1 -01 så vek? Jag hade för mig att det främst var 98-99 som var kassa. Vad är det som ger sig i lådan? Blir reparationen dyr/krånglig?
Nä det är en överdrift. Folk har kört sönder gixxer och bladelådor också för att inte tala om ZX9r...
-98 hade rettan en för svag fjäder till hållaren på 2:ans växel men åtgärdades till -99. Rettan har fått lite oförtjänt kritik för lådan då många av de första köptes av nyrika börsklippare då tiden var sådan när den kom och den då var det värsta som fanns. Dessa kunde inte köra utan gasade upp på ettan och crossväxlade över friläget...
Den har dock jäkligt vek ram om man får för sig att rasa omkull med den.
Gixxern har dock haft problem med skeva gaffelben i början. Rettans framgaffel höll fanimej till vad som helst. Jag bytte inte ens en packbox under min 3000 mil av misshandel, sen hur bra den är för bana är ju en annan sak.
Ni får gärna säga på vilket sätt ni upplever Suzukin bekvämare. Det där med längre fram till styret, skarpare benvinkel och bredare tank låter ju inte riktigt bra om det nu stämmer...
Jag åker klart hellre långt på en R1. Suckans sadel är som att sitta på en bulldeg. Tjock och mjuk som fan. Kanske bra om man har hemoröjder iof.
Det har med hur man ser ut fysiskt. Har du lång rygg, långa armar, korta ben sitter du bättre på gixxern, har du längre ben sitter du bättre på rettan.
en annan sak som kanske inte är intressant är att rettan är stabil på slangen när det går fort medans gixxern vill ligga antingen åt höger eller vänster när det närmar sig 200ingen. Lite äckligt att sätta ner märkte Jag. Dock är gixxern roligare att hjula med i övrigt bortsett från all plast man har framför sig. På rettan ser man genom framgaffelhålet om man sitter ner