Tog premiärturen med den igår. det mesta funkade bra faktist , men hade ett problem. Och det var att varvräknare hoppade fram och tillbaka.
Tänkte att nån kanske kan hjälpa mig reda ut felet.
Hur känsligt är den för att elsystemet ska vara intakt så att säga? Kör ju i nuläget utan reläet som är till att sätta på ljuset. har bara bryggat över med en sladd. har även kopplat ihop kablarna från originalets dubbla lampor till min nya enkla (alltå båda kablarna som innan gick till respektive halvljus går nu till en halvljuslampa och båda kablarna som innan gick till varsin heljuslapma går nu till en helljuslampa) Original så sitter det ju även ett positionsljus i varje lamdel , och nu använder jag inget positionsljuse alls , så dom lamphållarna ligger ju bara under tanken och luftburken utan lampor i.
Kan det annars bero på att instrumenteringen sitter för stummt monterad , och därmed vibrerar för mycket , så det stör den?
eller är det helt enkelt så att den är paj?
vad tror ni?
Får nog bli en liten runda idag med , och sen imorrn så ska den förberedas för måndagens besiktning.
Snyggt bygge!
på min R6a sitter varvräknaren stumt i styrkronan samt diverse elkontakter till belysningen ligger löst å skramlar, men allt funkar ändå. Så vad vill jag säga... Nåt fel e de med varvräknaren.
Uppdaterade besten med lite godis idag.. Körde innan med 15-43 drevning , och nu är det 16-51. kommer nog bli kul. Imorrn blir det tyskland och bunkring inför Lelle , men söndag ska det testas
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|