R1 -02 fighterbygge

Gabbe

Rackabajk MC
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Husaberg FS650 -07 + R1 fighter -02
Uppdaterade besten med lite godis idag.. Körde innan med 15-43 drevning , och nu är det 16-51. kommer nog bli kul. Imorrn blir det tyskland och bunkring inför Lelle , men söndag ska det testas:tummenupp
 

Bifogat

  • DSC00303.JPG
    DSC00303.JPG
    99.2 KB · Visningar: 69
  • DSC00306.JPG
    DSC00306.JPG
    152.3 KB · Visningar: 61

GISER

Gelleråsen 14/5, 2/6. Gotland Ring 3-5/6
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Roslagens pärla
Hoj
ZX6RR-03
Tog premiärturen med den igår. det mesta funkade bra faktist , men hade ett problem. Och det var att varvräknare hoppade fram och tillbaka.
Tänkte att nån kanske kan hjälpa mig reda ut felet.

Hur känsligt är den för att elsystemet ska vara intakt så att säga? Kör ju i nuläget utan reläet som är till att sätta på ljuset. har bara bryggat över med en sladd. har även kopplat ihop kablarna från originalets dubbla lampor till min nya enkla (alltå båda kablarna som innan gick till respektive halvljus går nu till en halvljuslampa och båda kablarna som innan gick till varsin heljuslapma går nu till en helljuslampa) Original så sitter det ju även ett positionsljus i varje lamdel , och nu använder jag inget positionsljuse alls , så dom lamphållarna ligger ju bara under tanken och luftburken utan lampor i.

Kan det annars bero på att instrumenteringen sitter för stummt monterad , och därmed vibrerar för mycket , så det stör den?

eller är det helt enkelt så att den är paj?

vad tror ni?

Får nog bli en liten runda idag med , och sen imorrn så ska den förberedas för måndagens besiktning.


Snyggt bygge!
på min R6a sitter varvräknaren stumt i styrkronan samt diverse elkontakter till belysningen ligger löst å skramlar, men allt funkar ändå. Så vad vill jag säga... Nåt fel e de med varvräknaren.:va
 

Gabbe

Rackabajk MC
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Husaberg FS650 -07 + R1 fighter -02
Snyggt bygge!
på min R6a sitter varvräknaren stumt i styrkronan samt diverse elkontakter till belysningen ligger löst å skramlar, men allt funkar ändå. Så vad vill jag säga... Nåt fel e de med varvräknaren.:va

Tack.. men det har löst sig. Verkade som den inte satt bra helt enkelt.. några slags vibrationer som störde den.. Nu sitter den stumt som tusan , och funkar perfekt:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top