R1 -02 fighterbygge

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Vet att Lexus har en toksnygg vit perllack som går åt pärl/snäcskalshållet. Beroende på vinkel så skiftar den i lilablått/vitt. Sjukt snygg! Skulle passa gott
 

Kärregård

RackabajkMc
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Olofström
Hoj
R1 Streetfighter Bad As!
jag kommer nog köra mina med matt svart! lite rat får det nog bli:tummenupp
Annars hade jag nog satsat på nån riktigt fet metallicblå färg.
jag hittade nåt i min lilla fyndlåda om du vill komma o titta nån dag kanske?:tummenupp
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Vet att Lexus har en toksnygg vit perllack som går åt pärl/snäcskalshållet. Beroende på vinkel så skiftar den i lilablått/vitt. Sjukt snygg! Skulle passa gott

Du menar givetvis den som finns på bland annat nya IS250...galet bra pärlemo!! Jag gissar att det inte är den billigaste av varianterna heller.....
Faktum är att Yamaha har något liknande på 08ans XJR1300 ihop med svarta/röda ränder över hojens mittcentrum, -kanske skulle funka att replicera på R1 fightern?

Snyggt är det i alla fall.
 

Gabbe

Rackabajk MC
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Husaberg FS650 -07 + R1 fighter -02
Vet att Lexus har en toksnygg vit perllack som går åt pärl/snäcskalshållet. Beroende på vinkel så skiftar den i lilablått/vitt. Sjukt snygg! Skulle passa gott

Ja det är precis den effekten jag isf är ute efter.. Kollade lite på Lexus hemsida , men pärlemo förmedlas ju inte riktigt på bild.
Får se om man kan få tag på nån färgkod.

Fler tips gott folk:)
 

Gabbe

Rackabajk MC
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Husaberg FS650 -07 + R1 fighter -02
Har hänt lite här sen sist jag skrev..

Har plockat av bakramen och lackat den. blev lite för svart egentligen , men då man ser så lite av den sen så är det skit samma.
Äntligen hade dom fått in depåstöden på biltema igen med.. 199kr är överkommligt:tummenupp
Ljuddämparen har fått sig en omgång värmebetändig färg med.
 

Bifogat

  • DSC00254.JPG
    DSC00254.JPG
    104.9 KB · Visningar: 98
  • DSC00256.JPG
    DSC00256.JPG
    95.3 KB · Visningar: 106
  • DSC00251.JPG
    DSC00251.JPG
    108.8 KB · Visningar: 163

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Bra jobbat!

Vad var det för färg du körde på ljuddämparen?
Ser nästan ut som en glasering ;)

Ruggigt bra yta!
 

Gabbe

Rackabajk MC
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Husaberg FS650 -07 + R1 fighter -02
Har annars dom senaste dagarna mest slipat och förberett alla delar som ska lackas.. var och köpte färg nu ikväll så imorrn ska den på om allt går väl.

Var lite orolig att jag skulle få till det med styrdämparen utan att den tog i styret eller raiserna , men det räckte med att vända den upp o ner så att säga. går helt fritt vid fullt utslagåt vänster men tar i när det är en halv millimeter kvar till ändläget åt höger. kanske räcker med att finjustera styret lite för att få den gå fritt.

Skickar även upp en dålig bild på biltema-blinkarna som jag moddat lite för att kunna ha ute i styrändarna.. sparar en rejäl slant mot att köpa kellerman.. visst dom är ju iofs lite snyggare men ändå.
 

Bifogat

  • DSC00255.JPG
    DSC00255.JPG
    109.2 KB · Visningar: 118
  • DSC00258.JPG
    DSC00258.JPG
    108.2 KB · Visningar: 81
  • DSC00257.JPG
    DSC00257.JPG
    104.1 KB · Visningar: 84
  • DSC00259.JPG
    DSC00259.JPG
    93.7 KB · Visningar: 96

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000

Gabbe

Rackabajk MC
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Husaberg FS650 -07 + R1 fighter -02
Har inte uppdaterat här på ett tag nu igen.. Blir inte mycket gjort dom dagar man jobbar.
Iaf Så har jag lackat tank och kåpor bak och skärm i pearlwhite nu + ett par lager klarlack.
Blev hyffsat för att vara en garagelack med en gammal taskig spruta. Blev lite damkorn här och där och även nån liten rinning i klarlacken. Tänkte dock försöka slipa ner det och polera. bestälde dekaler från dekaltrim , som ska hämtas på posten imorrn. Ska bli kul att börja få ihop allt igen nu.
 

SlowDog

Kan CNC fräsa
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Hemma
Hoj
Slow and Dark...
Var lite orolig att jag skulle få till det med styrdämparen utan att den tog i styret eller raiserna , men det räckte med att vända den upp o ner så att säga. går helt fritt vid fullt utslagåt vänster men tar i när det är en halv millimeter kvar till ändläget åt höger. kanske räcker med att finjustera styret lite för att få den gå fritt.
QUOTE]

HUr gick det med detta?
Det går ju att lägga ett par distanser under riserna om man vill, typ ett par frästa brickor på 5-10mm...

Har du moddat kronan med fäste för dämparen eller är den skruvad, ser inte riktigt på bilderna.:confused:
 

Gabbe

Rackabajk MC
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Husaberg FS650 -07 + R1 fighter -02
Var lite orolig att jag skulle få till det med styrdämparen utan att den tog i styret eller raiserna , men det räckte med att vända den upp o ner så att säga. går helt fritt vid fullt utslagåt vänster men tar i när det är en halv millimeter kvar till ändläget åt höger. kanske räcker med att finjustera styret lite för att få den gå fritt.
QUOTE]

HUr gick det med detta?
Det går ju att lägga ett par distanser under riserna om man vill, typ ett par frästa brickor på 5-10mm...

Har du moddat kronan med fäste för dämparen eller är den skruvad, ser inte riktigt på bilderna.:confused:

Nej har inte gjort nått ingrepp på kronan alls , utan har bara kapat av styrdämpsfästet.. så att den biten som ligger i sidled uppe på kronan och sen i normala fall sitter med en skruv nu ligger an mot sidan på raisern så att säga. och därmed inte kan vrida sig. Ska fixa en bättre bild på det så fort jag får hem kronan igen.. har lämnat den och en massa andra alu-detaljer till en kompis som ska ytbehandla grejjerna på sitt jobb så dom blir svarta.

Får du verkligen på tanken på plats nu när du vände på dämparen???
sjysst jobb med hojen annars:tummenupp

Ja jag hoppas det.. har inte testat än , men det borde gå.. bygger inte många mm extra bakåt.
 

Gabbe

Rackabajk MC
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Husaberg FS650 -07 + R1 fighter -02
jaha.. dags för en liten uppdatering.. Fick lite gjort igår och i förrgår.

Började skruva på framskärm och lampmasken.. innan det hade jag lackat undre styrkronan och dom hemmagjorda fästena svarta.

satte dit tanklock , den svarta plasten och yama loggorna på tanken(inte på på bilden)

fixade till mina hjul lite med.. blev förbannat bra tycker jag själv.. men ett jävla jobb att pilla dän den gammla röda fälgstripen som satt där innan..

Var tvungen att lägga på tanken och baken för att se om det blir snyggt..ser rätt lovande ut.. och jo.. sadeln ska kläs om:D
 

Bifogat

  • 19.JPG
    19.JPG
    100.1 KB · Visningar: 81
  • 24.JPG
    24.JPG
    53 KB · Visningar: 86
  • 20.JPG
    20.JPG
    124.6 KB · Visningar: 99
  • 25.JPG
    25.JPG
    109.3 KB · Visningar: 105
  • 26.JPG
    26.JPG
    101.8 KB · Visningar: 140

Gabbe

Rackabajk MC
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Husaberg FS650 -07 + R1 fighter -02
har en liten fråga som nån kanske kan svara på.. saknade ljusrelät när jag köpte hojen , men fick ett relä från en polare.. dock så var det från en äldre R1:a , men det passade ju att trycka dit , och ser ut som lite andra relä. så det måste ju funka med det.. sätter jag på tändningen så tänds inte ljuset när jag slår på det på knappen , däremot så funkar "ljustutan" har testat att brygga med en kabel mellan stiften som relät sitter på och då får jag med det att lysa. Är det så att man måste ha hojen igång för att kunna tända ljuset när relät sitter där. behöver veta innan jag skruvar på luftburk och tank m.m
 

Ekka

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Olofström
Hoj
crescent cykel
Ser ut o blir ett riktigt schysst bygge! :tummenupp
Måste handla snart o börja på att..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top