R1-05 eller -07

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Roligt att läsa allas subjektiva tyckande som inte kört alla modellerna.

De raceåkare jag talat med och som kan köra hoj fort.
Den nya generationen har ett bättre chassie och bromsar och bättre tryck i mellanregistret.

Helt klart en bättre hoj inte mycket men tillräckligt för att göra ensekund på en bana.

Men tycker man det är värt 45000 om man är medioker själv tveksamt.

Och när det inte handlar om dedära sista hundradelarna och hästarna så går man på utseendet, och då är -06 överlägsen -07an :tummenupp

Tack Limez.
Det är sån här hjälp man behöver:pannkyss Har kollat runt lite och jag tror du har rätt:tummenupp Det är stor risk att det blir en -06:a:yoparty Sen blir det till att skaffa lite krash-kåpor så att jag kan få den färgsättning jag vill ha utan att sabba originalet.:D

Hehe, klart du ska ha en -06a :tummenupp :yoparty

Last edited:

MC Doktorn

Guest
är -06 överlägsen -07an :tummenupp

Hehe, klart du ska ha en -06a :tummenupp :yoparty

Alla som kör 07:eek:r är eg customåkare :yoparty

Jag hade valt 07:an för den där sekunden är JÄVLIGT viktig ffa märker man det när man bromsar in och gasar ur rondellerna.

Mvh Trafikmarodören. Tarelugnt nu

Vtr Larsa

WWW.VTR.NU
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
Honda VTR 1000 WR 250
Lite go bilder för att sukta:tuttar
Den röda är för jäkla läcker...
Om man nu vill köra 4,a:rolleyes:

Bifogat

• r13.jpg
    r13.jpg
    76.5 KB · Visningar: 96
  • 08r1_black.jpg
    08r1_black.jpg
    84.8 KB · Visningar: 92

peterlunkan

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Honda CBR 600 rr -03
2005-Yamaha-R1e.jpg

2007-yamaha-R1.jpg

Jadu hur läckra hojar som helst! Men rösten faller nog på -05;an =)

CuTiVe

FaSt AnD FuRiOuS
Gick med
11 Jan 2007
Hoj
YZF R1-06
Då blir det till att ta sig en ny funderare. Aldrig kul att ha hojen på verkstad:gnissla . Hittade precis en -06:a inte långt härifrån. Får åka o kolla på den.:yoparty

Har kört min 06.a 1800 mil utan minsta bekymmer så väljer du en sådan tror jag garanterat du blir nöjd:tummenupp ...Go for it..:yoparty

WildCard

Alltid med ett ess i skjortärmen!
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
R1 -04 (tänkte byta märke med det blev visst inte så...)
Jag är iaf jäkla nöjd med min -05:a den känns dock lite klenare än min gamla -02:a på mellanregistret (kan vara jag som börjar bli kräsen dock...) fast på topp klipper den i som fasen :yoparty !

-07:an har jag inte kört men jag tycker den ser kanonbra ut och det är ju fränt med det variabla insuget.

Troligen skulle du gilla -02 alt. -03 bra...

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Jag är iaf jäkla nöjd med min -05:a den känns dock lite klenare än min gamla -02:a på mellanregistret (kan vara jag som börjar bli kräsen dock...) fast på topp klipper den i som fasen :yoparty !

-07:an har jag inte kört men jag tycker den ser kanonbra ut och det är ju fränt med det variabla insuget.

Troligen skulle du gilla -02 alt. -03 bra...

Hade en 01:a tidigare, även denna hade ett bättre mellanregister än min 07:a men det kan vara lite förädiskt det där. Eftersom det finns ett ruskigt toppregister på 07:an kanske man tycker mellanregistret är klenare i jämförelse.

/D.

RR_larsson

Äntligen på pallen:)
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
KTM EXC 530 -10, R1 -07 race såld
Tack Wonderwizard.:tummenupp
Någon som vet om garantierna har täckt dessa motorras?

...Motorras på min -07 efter 135mil och nu håller de på och byter lager/slipar om veven. Visst täcker garantin men den har varit inlämnad sedan september och fortfarande inte fått tillbaka den:mad:

Låter ju riktigt illa som Wonderwizard skriver om de rasar flera gånger om tom? J'vla pisshoj! Då har man säkert flera ras att se fram emot. jippi.:huvet

Kör man "lugt" kanske de håller? :confused:

MVH

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
...Motorras på min -07 efter 135mil och nu håller de på och byter lager/slipar om veven. Visst täcker garantin men den har varit inlämnad sedan september och fortfarande inte fått tillbaka den:mad:

Låter ju riktigt illa som Wonderwizard skriver om de rasar flera gånger om tom? J'vla pisshoj! Då har man säkert flera ras att se fram emot. jippi.:huvet

MVH

135 mil!! Då är den inte ens inkörd...

Jag körde inte in min mer än 9 mil och sedan har den fått lida på allvar de övriga 540 milen. Inte det minsta problem ännu. Hur exakt har du kört de 135 milen och hur körde du då den rasade?

/D.

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Hoj
CBR 600rr-08
Detta är ju åt helsike off topic men hoppas att ni har överseende med det. Till trådskaparen hur i h-vete har du fått en sådan försäkringspremie. Du är ju förvisso något äldre än jag men det låter ju väldigt billigt?!

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7

MVH

Äh, det är en yamaha. Man kan itne vänta sig annat :D

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Detta är ju åt helsike off topic men hoppas att ni har överseende med det. Till trådskaparen hur i h-vete har du fått en sådan försäkringspremie. Du är ju förvisso något äldre än jag men det låter ju väldigt billigt?!

48 år, samt bor i jönköping...

jag vet en som bor i Helsingborg (större stad) & betalade runt 7 tusen för hel./hel på en 05:a

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping