on/offroad
Bannad
Det är väl f*n klart att K5:an står sig bra mot de nyare hojarna. Ett bevis på det är att GSXR 2009-2010 är tex "långsammare" än K7-K8, mindre effekt, mer tungrodd osv. I sin tur var K5:an enligt många bättre än K7-K8 också. Sporthojstillverkarna ligger nu på gränsen för vad de kan förbättra på sina hojar och i vissa fall kan man till och med gå baklänges - så pass svårt är det att få till en snabbare hoj än vad som finns i nuläget.
Allt från 2000 talet och uppåt (med untandag från zx9r, 929) står sig jävligt bra mot dagens värstingar. En GSXR 1000 K3 tex, visst är K5:an en bättre hoj men vem fan kan påstå att den inte står sig bra mot en K5?
K5:an är och kommer förbli konkurrenskraftig i många år framåt, detsamma kan man säga om K3:an. Det jag ville få fram är att rent årsmodellmässigt efter 2000 talet så spelar det ingen roll vilken hoj man väljer - alla är jävligt konkurrenskraftiga. K5:an som var värst på sin tid, står sig lite bättre än andra hojar från den epoken idag men fan... alla är krumma!
Jag vill ha en K3 för att jag tycker att det är den snyggaste Gixxern och har ett grymt skönt säte och sittställning... tror fan jag hade kunnat pendla med en sån!
Enl. dig så har alltså utvecklingen av GSXR 1000 hojar stått still eller t.o.m. gått baklänges sedan GSXR 1000, 2003/5 kom, som av en händelse är det du vill köra
Sen refererar du till fakta/källor som: "bevis på det är";" enligt många "
För att avsluta med: "Det jag ville få fram är att rent årsmodellmässigt efter 2000 talet så spelar det ingen roll vilken hoj man väljer - alla är jävligt konkurrenskraftiga."
Jag fattar inte vad du vill ha fram med detta inlägget, gör någon annan det
Last edited: