Har problem med min R1 -01.
Det är så här att den går bara på tre cylindrar till och från, ettans grenrör e kallt/ljummet efter varmkörning. Den har gnista på alla stift, har provat nya stift, spolar och kablar, provat skifta tändhatt mellen etten och fyran (samma tändspole). Har provat med en annan förgasarbrygga, men ingen skillnad.
När den går puffar det till lite baklänges i ettans förgasare då och då, och så är det lite lite sotigt runt spjället i bara den förgasaren.
Har kollat komp och läckage testat alla cylindrar utan att se nån skillnad. Haft ner ventilkåpan och kollat ventilerna så att dom jobbar fint vid körning på startmotorn och det tickar inte när den går. Har mätt upp ventilspelet och det stämmer exakt.
Varför bara ettans cyl? Är det nån skillnad på dom?
Snälla hjälp!
Det är så här att den går bara på tre cylindrar till och från, ettans grenrör e kallt/ljummet efter varmkörning. Den har gnista på alla stift, har provat nya stift, spolar och kablar, provat skifta tändhatt mellen etten och fyran (samma tändspole). Har provat med en annan förgasarbrygga, men ingen skillnad.
När den går puffar det till lite baklänges i ettans förgasare då och då, och så är det lite lite sotigt runt spjället i bara den förgasaren.
Har kollat komp och läckage testat alla cylindrar utan att se nån skillnad. Haft ner ventilkåpan och kollat ventilerna så att dom jobbar fint vid körning på startmotorn och det tickar inte när den går. Har mätt upp ventilspelet och det stämmer exakt.
Varför bara ettans cyl? Är det nån skillnad på dom?
Snälla hjälp!