Jag vet inte heller. Men skjuter den genom förgasaren låter det ju onekligen som en kass insugsventil. Det ännu sämre är att det är så jävla många av dom på R1-or.
Oj, är det verkligen tre den går på ens?
Jag googlade lite på valve sticking, och det verkar inte vara särskilt ovanligt. Åtminstone inte på engelska bilar och amerikanska flygmotorer... Det tycks finnas en massa sköna huskurer också. Googla lite och se om du hittar nån du gillar.
Plockade ner hela förgasarbryggan på min kawa zx6r och gjorde rent och kollade allt. Den går nästan bra nu. Men fortfarande samma jävla problem
att den inte går rent när man vrider på, tar man det lungt på gasen går det ganska bra men så fort man lägger lite belastning på den så är det kört.
Vet inte om det kan vara endast bränsle/luft blandningen som gör det, verkar som jag åxå får riva ner toppen och ta mig en ordentlig titt.
Halvonödigt inlägg i debatten men vi hoppas att du får igång hojen tills på måndag, hoppas det är dendäringa skitoljan som ställer till det. Annars vet du att du får låna riktiga motorcyklar Over and out från franska atlantkusten
// Marcus "gleb" & Sara
Vilken givare menar du? Om du menar den på förgasarbryggan så är den det.
Går det att ställa in nån nivå på den? Hur? Och nivå på vad?
Om det är bryggan du menar, jag har ju provat med brorsans.
Det där löser du inte med ny olja, riv toppen och gör iordning den på riktigt. Kolla efter en krökt ventil som fastnat i styrningen. Slipa in alla de ventiler som är friska. Häller du i ny olja har du bara fördyrat renoveringen med kostnaden för oljan.
Den kallas trotelpositions censor (jäkligt fritt översatt), den går att justera upp och ner. Om du vrider tändningen till ON och tar av kontakten från den, sedan sätter du på kontakten igen så skall varvräknarnålen ligga på 5000 rpm. Är det 0 rpm så är vinkeln för liten, är den 10 000 rpm så är den för stor. Lossa isåfall på skruvarna till den och justera den till rätt läge.
Nu känns ju detta iofs väldigt överflödig information då troligtvis samtliga trotlar borde vara galna om den stod fel. Sedan har ju ett antal andra betydligt bättre (igen ironi, jag vet att ni är bättre) mekaniker riktat in dig på något som verkar mer vettigt att felsöka på. Hoppas verkligen att du hittar felet så du kan köra.
Soppaslangen sitter precis vid tvåans fugge, har provat med brorsans brygga, men samma fel ändå och hans hoj går perfekt.
Har tagit bort ventil kåpan och kollat kammar och ventilspel och där ser det fint ut.
Tack för tipsen
River jag toppen missar jag körningen 4/8 till 100% säkerhet
240 spänn är helt klart värt att slänga ut i sjön i hopp om att få köra, funkar det så gör det, funkar det inte så får hojen inte komma ut å leka i år...
Mycket bra info, bra att veta i framtiden, tack
Är det soppa pump i tanken eller sitter pumpen utanför?
Kan ju vara att bränsle inte matas fram i tillräcklig mängd till fuggarna.
Skulle förklara acc problemet.
testa din brors tank o soppa pump för att utesluta det problemet.
Smuts och luftning mm kan strula till det.
Hur och när uppstod problemet för första gången?
Var det i samband med någonting du gjorde med hojen, t.ex. service, tippat omkull eller nåt, eller uppstod det bara helt plötsligt?
Kom det efter vinteruppehållet?
All info hjälper vid felsökning
Gör ett leakdown-test istället innan du river toppen, då märker du VART det läcker OM det läcker nånstans.
Mvh
Danne
Nu väntar jag på 8 liter Q8 SBK Racing
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|