03r har väl dubbla projektorlysen? Har du en 02 med klarglas är det reflektorerna som formar ljusbilden. Kommer glödtråden lite fel blir ljusbilden precis paj. Och då sätta in en lampa med annat format kan inte gå väl, eller?Argh, börjar bli tokig på lampor, har iaf bestämt mig för att hojen inte ska förbli enögd...
Ska till helgen försöka modifiera en H4 lampa så att den passar i en H7 sockel... Borde gå med lite vilja..
Så här kanske?
Har precis fått en ny undertail till min moppe (r1 01). Jag undrar dock över de plastplupparna som håller fast orginal tailen i bakkåpan. Går de att återanvända? Eller ska man satsa på skruvar istället?
Tja bytte undertail på min r1-01 häromdan
självklart det går å återanvända dom små plast plupparna ta en litet don å tryck i mitten sen när du ska sätta tillbax dom drar du ut den lilla plast biten i mitten halv vägs sen när pluppen e på plats trycker du bara in den lille i mitten
var ju ett jävla jobb å byta undertail men snyggt blir det
lycka till
Tackar!
Här är en med silverlackat kåpglas.
Vad tycker ni om den?
http://www.youtube.com/watch?v=4ocE-rCLl9s
Här kommer en bild som jag tog för ett litet tags sen, har inte hunnit ta någon bild nu när den e färdig... är gjord i aluminium för hand. dvs. har filat med fil tog en dag ink. montering.
Summa summarum, vilken är igentligen den bästa oljan till R1 (01)?
Har tillgång till Castrol R4, men den har man ju läst om att den inte funkar så bra ihop med R1'ans koppling.
Summa summarum, vilken är igentligen den bästa oljan till R1 (01)?
Har tillgång till Castrol R4, men den har man ju läst om att den inte funkar så bra ihop med R1'ans koppling.
Har aldrig haft problem med Castrol R4 själv på min gamla 00 R1 samt nuvarande 04:a. Funkar
Det finns olika sorters aluminium, kör man med 2-4mm blötalu så finns nog risken för utmattning.
Va hade han för dim? min är 5mm, så tror inte att det är något som går av..
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|