R1 och R6-tråden!

Svep

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
R1-01 (såld...)
Har precis fått en ny undertail till min moppe (r1 01). Jag undrar dock över de plastplupparna som håller fast orginal tailen i bakkåpan. Går de att återanvända? Eller ska man satsa på skruvar istället?
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Argh, börjar bli tokig på lampor, har iaf bestämt mig för att hojen inte ska förbli enögd...
Ska till helgen försöka modifiera en H4 lampa så att den passar i en H7 sockel... Borde gå med lite vilja..
03:eek:r har väl dubbla projektorlysen? Har du en 02 med klarglas är det reflektorerna som formar ljusbilden. Kommer glödtråden lite fel blir ljusbilden precis paj. Och då sätta in en lampa med annat format kan inte gå väl, eller?
 

Bollebus

SINGEL
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
Hojlös
Tja bytte undertail på min r1-01 häromdan

självklart det går å återanvända dom små plast plupparna ta en litet don å tryck i mitten sen när du ska sätta tillbax dom drar du ut den lilla plast biten i mitten halv vägs sen när pluppen e på plats trycker du bara in den lille i mitten

var ju ett jävla jobb å byta undertail men snyggt blir det

lycka till



Har precis fått en ny undertail till min moppe (r1 01). Jag undrar dock över de plastplupparna som håller fast orginal tailen i bakkåpan. Går de att återanvända? Eller ska man satsa på skruvar istället?
 

Svep

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
R1-01 (såld...)
Tja bytte undertail på min r1-01 häromdan

självklart det går å återanvända dom små plast plupparna ta en litet don å tryck i mitten sen när du ska sätta tillbax dom drar du ut den lilla plast biten i mitten halv vägs sen när pluppen e på plats trycker du bara in den lille i mitten

var ju ett jävla jobb å byta undertail men snyggt blir det

lycka till

Tack för det, jo jag planerar att stanna i garaget hela kvällen... Meckigt med all elektronik som ska flyttas, samt att låskolven sitter mha torx med stift :mad:

Men snyggt blir det nog som sagt :)
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Ska köpa nya led lampor till parkeringsljuset,någon som har koll på vad det kan vara för fattning på dom? Bajonett kanske.
 

|chippen|

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
450 FE
Här kommer en bild som jag tog för ett litet tags sen, har inte hunnit ta någon bild nu när den e färdig... är gjord i aluminium för hand. dvs. har filat med fil ;) tog en dag ink. montering.
 

Bifogat

  • DSC015344.JPG
    DSC015344.JPG
    30.3 KB · Visningar: 70
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Tackar!:tummenupp

Här är en med silverlackat kåpglas.

Vad tycker ni om den?

http://www.youtube.com/watch?v=4ocE-rCLl9s

Nja, personligen diggar jag klarglas bättre, vill kunna se genom kåpglaset då man ligger mot tanken:) Möjligtvis att ett mörktonat kåpglas skulle kunna övervägas.:)

Här kommer en bild som jag tog för ett litet tags sen, har inte hunnit ta någon bild nu när den e färdig... är gjord i aluminium för hand. dvs. har filat med fil ;) tog en dag ink. montering.

Snygg! Men passa dig för aluminium! I och med att hållaren sticker ut en bit samt är "belastad" med skyltens vikt så blir det utmattning pg a alla vibrationer när man kör, så till slut går eländet av. Råkade ut för det förra sommaren när polarens hllare flög av när jag låg bakom, höll på att få den i skallen.
 
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
yzfr6ln1.jpg
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Summa summarum, vilken är igentligen den bästa oljan till R1 (01)?


Har tillgång till Castrol R4, men den har man ju läst om att den inte funkar så bra ihop med R1'ans koppling.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Summa summarum, vilken är igentligen den bästa oljan till R1 (01)?


Har tillgång till Castrol R4, men den har man ju läst om att den inte funkar så bra ihop med R1'ans koppling.

kan höra med freddys meck Adde, han har lite koll på de där.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Nån som kör med Biltemas Racing-olja i sin R1:a? Hur funkar kopplingen med den?
 

|chippen|

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
450 FE
Snygg! Men passa dig för aluminium! I och med att hållaren sticker ut en bit samt är "belastad" med skyltens vikt så blir det utmattning pg a alla vibrationer när man kör, så till slut går eländet av. Råkade ut för det förra sommaren när polarens hllare flög av när jag låg bakom, höll på att få den i skallen.[/QUOTE]


Va hade han för dim? min är 5mm, så tror inte att det är något som går av..
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal

Va hade han för dim? min är 5mm, så tror inte att det är något som går av..
Det finns olika sorters aluminium, kör man med 2-4mm blötalu så finns nog risken för utmattning.
Har själv kört med 4mm i över 1000mil och det är inga problem, då sitter även originalblinkers med på hållaren:tummenupp
 

sm625

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
KTM 950 SM
Köpte en R1 00a idag! 1ägare 940 mil:tummenupp Öhlins styrdämpare slipon enkelcuts dubbelglas!:yoparty
 

memories

Medlem
Gick med
2 Jul 2005
Ort
röda huset
Hoj
suzuki gsx-r 1000 K7 .GasGas Ec300 Nordic
Tja har precis skaffat en R6 hur mycket bensin finns det kvar i tanken när varnings lampan tänds
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top