R1 och R6-tråden!

Ahono

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00
Någon som har kåpor till R1 -00 till salu? Behöver rubbet. Kraschkåpor funkar fint så länge de är skurna för lampor, sits och är av god kvalité. Någon annars som kan rekommendera någon online affär som säljer kraschkåpor i gatutförande? Det verkar vara ont om sånt tyvärr.

Hur är det med kraschpuckar, någon som har tips på sådana?
 

Jonthe

bigblock
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Gagnef
Hoj
R1 -98 & YZ450F -06
Hallå! Jag ska över till florida i nästa vecka och tänkte shoppa mig en undertail till R1an, dock missade jag ebay auktionen på den jag tänkt köpa ( http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/e...E:L:RTQ:US:1&viewitem=&item=130107940770&rd=1 ) Men samma kille har även undertails till 00-01, http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2000...emQQcategoryZ35580QQihZ003QQitemZ130117798432
Tror ni jag skulle kunna få på en sån på min 98a? någon som vet? Ser inte ut att vara speciellt stor skillnad på formen osv.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Hallå! Jag ska över till florida i nästa vecka och tänkte shoppa mig en undertail till R1an, dock missade jag ebay auktionen på den jag tänkt köpa ( http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/e...E:L:RTQ:US:1&viewitem=&item=130107940770&rd=1 ) Men samma kille har även undertails till 00-01, http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2000...emQQcategoryZ35580QQihZ003QQitemZ130117798432
Tror ni jag skulle kunna få på en sån på min 98a? någon som vet? Ser inte ut att vara speciellt stor skillnad på formen osv.

Det passar.
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
R6 '06 Broms-OK och skivor?

Sökes:

Höger Broms-OK och skivor (byter båda skivorna) till en R6 2006
(eller vilka andra modeller som har lika?)

Anledningen är att min bandagsvän tappade höger bromsbelägg innan bromsningen in i Tröset på Gelleråsen idag :skrämd
220km/h utan frambroms, -men lecakulor är effectiva:tummenupp

Är det någon som har tips om vars vi kan få tag på detta så är vi tacksamma.

Mvh
Dal-Mausen
 

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Gillar din hoj med, ska hålla utkik när jag e ute å glider :)

Som sagt kuts och brickor SKA följa med iaf på -06 låter som dom inte vet vad dom pratar om på yamaha center i v-ås, prova ring nån annan yamaha center typ norrköping eller örebro.
Även om det e ändrat till -07 att det inte följer med så lär det gå att köpa kuts och brickor ifrån -06 e ju ingen skillnad på hojarna...
Angående ljudnivån så har jag hittat ett klipp på nån schnyyg amerikanare som kör med avkapat rör innan katten, lär ju låta nå liknande med din avgassetup som du funderar på :tummenupp
http://www.youtube.com/watch?v=lRzVVYCHEpQ

Grattis till en helskön hoj !! Jag var ute på bana förförsta gången med min idag Fy satan va kul det var! angående ljudet så bränns lite av dämpningen ur med tiden så den blir lite högljudare efter ett tag. Men den låter ju inte så jätte mycket ändå iof. Om du hittar katt ersättningsrör så kan du väl pm:a mig.

Mvh Fredric
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Jag funderar på att byta drivpaket på min. Hur vet man när kedjan har blivit dålig? På min förra hoj, ktm 660, kunde man bara mäta kedjan. det fick inte var mer än 27,2cm mellan 18 länkar. vad gäller på en R1.

var köper man drivpaket billigast. på nätet eller? kan man spara pengar på att köpa från tyskland eller nått sånt?

hur stor skillnad gör det om man drevar ner en kugg fram? jag får upp min lätt på tvåan nu på bara gas, men det vore en dröm att få upp den på trean med bara gas. tror ni att det kan räcka med en kugg ner fram för att lyckas med det?
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.

Hur ligger det till ni som vet, ska man få med ensitskuts och täckbrickor för skjutspinnar, eller finns det att köpa via yamaha, eller hade dom rätt på yamahacenter, dvs att det inte finns sådana "tillbehör" :confused:

Problemet löst :tungan va in på Yamaha igen och tjatade lite, så dom kikade på lagret och hittade en påse me ensitskuts och täckbrickor till min hoj :yoparty

MVH Robban
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Tillbehörsdelar servicedelar bromsart drivpaket filter etc

Någon som snabbt vet en yamaha butik eller en mcbutik i stockholmsområdet som har drivpaket etc. MÅSTE HA DET PÅ MÅNDAG! Gotland ring är nära och jag är stressad, hojen måste servas.. :gnissla

GALET TACKSAM FÖR SVAR!!
 

issen_82

Göteborgs Rape`
Gick med
31 May 2007
Ort
Stenungsund
Hoj
yamaha r6
tjenare är det någon som vet var man kan få tag i styrdämpare till en r6-00 till ett bra pris??
kollat på öhlins men dom ligger på runt 5000 är rätt så mycket cash men vist bra grejer.
 

zOdi

jahaja
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha r6 -06
Problemet löst :tungan va in på Yamaha igen och tjatade lite, så dom kikade på lagret och hittade en påse me ensitskuts och täckbrickor till min hoj :yoparty

MVH Robban

Bra att det löste sig, klantigt av dom i första läget bara...

Har du hittat nå mer info om kattersättare ? Jag har googlat en del men inte hittat nån vettig info.

Man kanske kan åka till avgaspiraten här i stan bara å låta dom göra ett passande rör...
Allternativt ta lös katalysatorn och veva runt lite med ett järnrör i den :D

Frågan e hur det blir med besiktningen då om 4 år om dom mäter avgasvärden på hojar med katalysator lär det ju inte bli godkänd om man har vevat ur innehållet :confused:

Sen ljudnivån eftersom jag vill ha ett motogp rör som slipon å då har man ingen som hellst ljuddämpning..

typ denna e jävligt fet :

http://www.racefit.co.uk/slash/index.htm

Grattis till en helskön hoj !! Jag var ute på bana förförsta gången med min idag Fy satan va kul det var! angående ljudet så bränns lite av dämpningen ur med tiden så den blir lite högljudare efter ett tag. Men den låter ju inte så jätte mycket ändå iof. Om du hittar katt ersättningsrör så kan du väl pm:a mig.

Mvh Fredric

Tackar jag e helnöjd :D
Ska försöka åka lite bana i sommar med, men samtidigt e det ju lite nervöst mkt pengar som står på spel när hornen börjar växa ut på banan =/
 
Last edited:

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Tackar jag e helnöjd :D
Ska försöka åka lite bana i sommar med, men samtidigt e det ju lite nervöst mkt pengar som står på spel när hornen börjar växa ut på banan =/

Jo det är sant men smatidigt, sakerna är till för att användas :)
Hoppas du får många sköna mil i sommar och kör lungt.

Mvh Fredric
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Bra att det löste sig, klantigt av dom i första läget bara...

Har du hittat nå mer info om kattersättare ? Jag har googlat en del men inte hittat nån vettig info.

Man kanske kan åka till avgaspiraten här i stan bara å låta dom göra ett passande rör...
Allternativt ta lös katalysatorn och veva runt lite med ett järnrör i den :D

Frågan e hur det blir med besiktningen då om 4 år om dom mäter avgasvärden på hojar med katalysator lär det ju inte bli godkänd om man har vevat ur innehållet :confused:

Sen ljudnivån eftersom jag vill ha ett motogp rör som slipon å då har man ingen som hellst ljuddämpning..

typ denna e jävligt fet :

http://www.racefit.co.uk/slash/index.htm


Ja visst var de klantigt av dom hehe :tungan hade inte jag frågat flera gånger så hade jag ju blivit utan, och således fått köpa nya grejer, men de löste sig ju tillslut iaf :D ..

Har precis som du googlat en del efter kattersättare, men inte heller hittat nå vettigt.. Känns ju nästa vettigast att göra som du säger, låta nån avgasmeck pula ihop ett rör, Ferrita i Köping är ju grymt duktiga på sånt.. Att rensa burken funkar ju garanterat, men som sagt lite sugigt att inte ha nån katt kvar i reserv :huvet

Racefit slash är riktigt snygg! Graves gp dämpare är också grym..

Själv har jag beställt ett acra, tror de kommer yla rätt bra om man tar bort katten å kör helöppen pipa =)
bikephoto1_hi-res.jpg


Man borde kanske demontera lite kåpor och kolla om det verkar lätt att svetsa ett rör mellan collectorn och "sliponet", om man får tid nån dag :tungan

MVH Robban
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
tjenare är det någon som vet var man kan få tag i styrdämpare till en r6-00 till ett bra pris??
kollat på öhlins men dom ligger på runt 5000 är rätt så mycket cash men vist bra grejer.

Köp begagnad, jag är helnöjd med min 2500 pröjsade jag. Eller så köper du ett cheaper märke :tummenupp
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Jag funderar på att byta drivpaket på min. Hur vet man när kedjan har blivit dålig? På min förra hoj, ktm 660, kunde man bara mäta kedjan. det fick inte var mer än 27,2cm mellan 18 länkar. vad gäller på en R1.

var köper man drivpaket billigast. på nätet eller? kan man spara pengar på att köpa från tyskland eller nått sånt?

hur stor skillnad gör det om man drevar ner en kugg fram? jag får upp min lätt på tvåan nu på bara gas, men det vore en dröm att få upp den på trean med bara gas. tror ni att det kan räcka med en kugg ner fram för att lyckas med det?

Oftast är det lättast att se på dreven när det är dags att byta. Eftersom man alltid ska byta hela drivpaketet så spelar inte kedjans skick någon större roll.

Kompletta drivpaket med priser finner du te x på www.allright.fi
www.bikeshop.se säljer även, maila & fråga så får du nog ett bra pris!
 

Zeta84

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Huddinge City
Hoj
05 Yamaha Yzf R6
va fa*n, har letat efter blå/vit R6:a för vettigt pris i över 1 vecka och hittar nada e folk så kära i sinna r6:eek:r eller finns det för få?!

piiiz out!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top