R1 och R6-tråden!

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Orkar inte gå igenom hela tråden och sökfunktionen är ju galen så jag frågar bara.

Är det standard problem på R6an att oljetryckslampan lyser då o då?
Olja finns så det är något galet.
Den slocknar efter en stund vid normal körning samt om man varvar som en gris.

Mkt bra.

Det är bara nivågivare, som är ganska känslig. Slå i nån deciliter till så slipper du det där.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Någon som kan bringa klarhet när ventiljustering ska ske på en R1 -01, har sökt och hittat både 2400 & 4000 mil.
 

PalleR1

På 1000cc sen -96
Gick med
29 Apr 2007
Ort
I landet med den långa vintern
Hoj
R1 -05
Hej!

Jag började förbereda mig för lite banåkning på Gelleråsen kommande vecka och upptäckte att min hoj (R1 -03'a) ej har avstängning av lyset möjlig. Finns det någon som vet om bra tejpför lyset som ej bränner fast.

Funderar på målarmaskeringstejp.

Palle
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hej!

Jag började förbereda mig för lite banåkning på Gelleråsen kommande vecka och upptäckte att min hoj (R1 -03'a) ej har avstängning av lyset möjlig. Finns det någon som vet om bra tejpför lyset som ej bränner fast.

Funderar på målarmaskeringstejp.

Palle

Pilla ur säkringen under sadeln! Vilken det är ser du i instruktionsboken.
Men tejpa behöver du endast göra om lampinsatserna är av glas, vilket de inte är på R1.
 

addiii

B'n'B
Gick med
19 Mar 2006
Ort
Malmö
Hoj
Rexy -07
De är tyvärr inte E-märkta, men de blinkar bättre än orginal så jag tror inte att farbror blå har några invändningar.

Jag köpte de med 3-LEDar, finns bild i mitt garage.

Har du haft några problem med farbror blå pgs dem? beställde du direkt på hemsidan? tull? moms? funderar på att köpa till min R6 ser ju riktigt nice ut.

Någon bra lösning på blinkers bak? vill ej ha de som är integrerade i baklyset, är inte bästis med Harry Haffa :gnissla

Kör för övrigt en R6 -07
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
...min hoj (R1 -03'a) ej har avstängning av lyset möjlig. Finns det någon som vet om bra tejpför lyset som ej bränner fast...
Enklast är väl att dra bort kontaktstycket från lampan.

Om jag minns rätt så kräver Mike Luff och Bike tejpning av alla fram, bak och blinklampor samt backspeglar.
På frågan vad som gäller all annan plast på hojen får du inget svar, bara en huvudskakning :tungan Speglarna monteras lämpligen bort, men glöm inte att montera skruv/buntband istället.
 

Zeta84

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Huddinge City
Hoj
05 Yamaha Yzf R6
Nu när det ändå snackas färg..
den blåa färgen till r6 00 är det "deep purplish blue p.2.c Yam9093" som gäller?! :va

åååh en anna grej också..inte för att jag nånsin kört för fort men min lilla undelat på 3 år viskade häromdan att min digitala hasighets mätare stannar på 255 km/h när man känner att hojen går mer än så..why!?!?? :gnissla

Piiz Out
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top